آخرین خبرهااستان هااسلایدر

پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه میدان گیل لاهیجان

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس، به پروژه میدان گیل لاهیجان اشاره کرد که جنبه ملی دارد و خاطرنشان کرد: این پروژه که از گلستان و مازندران تا قزوین و تهران است از لاهیجان می گذرد و لذا پیشرفت ۹۰ درصدی دارد و با اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی تا شهریور ماه امسال به اتمام می رسد.

به گزارش تدبیرشرق، به نقل از ایسنا، رسول فرخی، با بیان اینکه نمایندگان سه استان شمالی یک مجمع نمایندگان برای حل مسائل مشترک تشکیل داده اند، اظهار کرد: پروژه های مهم این استان ها از جمله راه آهن و آزادراه و تجهیز اراضی کشاورزی و چای و پسماند است.

وی پسماند را معضل اساسی کشور و استان گیلان دانست و افزود: مجمع نمایندگان استان گیلان پیگیر بوده و مسیر آماده است و امیدواریم بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

نماینده شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در گفت وگوی تلویزیونی، درمان را گزینه ای مهم در این حوزه انتخابیه دانست و تصریح کرد: لاهیجان قطب درمان شرق گیلان بوده و لذا به دنبال رفع مشکلات بیمارستان پیروز هستیم و اندوسکوپی و کولونوسکوپی و سونوگرافی را راه اندازی کردیم و در نوبت ام.آر.آی هستیم که با دستور وزیر بهداشت انجام می شود.

فرخی با بیان اینکه بیمارستان سیدالشهداء(ع) لاهیجان نیز با همکاری ارتش به مرکز غربالگری سرطان شرق گیلان و دیالیز تبدیل می شود، گفت: کلینیک تخصصی نیز در شهرستان لاهیجان راه اندازی می شود تا در حوزه بهداشت نیز پیشگام باشیم.

وی بیمارستان غدیر سیاهکل را فاقد اتاق عمل دانست و یادور شد: با دستور وزیر بهداشت مشکل اتاق عمل و سی.تی اسکن را حل می کنیم؛ همچنین مرکز خدمات جامع سلامت دیلمان را به بیمارستان محلی تبدیل کردیم و منتظر پروانه بهره برداری هستیم، زیرا دیلمان هم از نظر طبیعی و جغرافیایی نیازمند این بیمارستان است.

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس در ادامه به پروژه میدان گیل لاهیجان اشاره کرد که جنبه ملی دارد و خاطرنشان کرد: این پروژه که از گلستان و مازندران تا قزوین و تهران است از لاهیجان می گذرد و لذا پیشرفت ۹۰ درصدی دارد و با اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی تا شهریور ماه امسال به اتمام می رسد.

وی از تخصیص تسهیلات بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومانی برای پروژه جاده سیاهکل به بازکیاگوراب نیز خبر داد و اضافه کرد: جاده سیاهکل به دیلمان نیز یکی از جاده های ملی بوده که ۵۰ کیلومتر مسیر جنگلی است و لذا در دست بهسازی است.

فرخی از نصب بالغ بر ۱۰ آنتن مخابرات در دیلمان خبر داد و متذکر شد: تا شهریور ماه ۱۴ آنتن دیگر نصب می شود و ۳۵ کیلومتر فیبر نوری را مصوب کردیم.

نائب رئیس فراکسیون حمایت از محصولات استراتژیک کشاورزی در مجلس، با اشاره به بازگشت برنج به فهرست کالاهای استراتژیک، عنوان کرد: گیلان محصولات کشاورزی متنوعی دارد، اما چای و برنج شاخص هستند به اقتصاد مردم ارتباط دارد لذا از دولت می خواهیم پس از فروش چای و برنج داخلی، اقدام به واردات کند.

وی چای را از جاذبه های گردشگری گیلان دانست و متذکر شد: چای باید در بورس کشف قیمت شود تا چایکار انگیزه کاشت داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت داخلی و شوراهای مجلس در ادامه، واردات خودروهای کارکرده را نیاز اساسی جامعه دانست که در خودروسازان داخلی تکاپو ایجاد می کند و گفت: خودروهای داخلی هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت مورد قبول مردم نیست و لذا ایران باید در آینده مانند حوزه نظامی به عنوان یکی از خودروسازان برتر مطرح شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا