آخرین خبرهااقتصادیملی

نماینده‌مجلس: نگاه مجلس حذف مالیات خانه های لوکس نیست

حذف مالیات واحدهای مسکونی از افزایش اجاره بها جلوگیری می‌کند

نماینده‌مجلس گفت: نگاه مجلس این‌نیست که مالیات به خانه های لوکس را حدف کند بلکه برای جلوگیری از افزایش اجاره بها و اجاره مسکن این کار را کرد‌یم. خانه های لوکس نباید از مالیات دهی حدف بشوند.

به گزارش تدبیرشرق، «لطف الله سیاهکلی» نماینده مردم قزوین در گفت و گو با خبرنگاری، در رابطه با مصوبه جنجالی مجلس مبتنی بر حذف مالیات بر خانه های لوکس گفت: ادبیاتی که در رسانه های تولید شد ، زیبا نبود، حذفی که در صحن مجلس اتفاق افتاد، مربوط به حذف مالیات بر خانه های لوکس نیست،بلکه مالیات واحد های مسکونی حذف شد. البته ممکن است چند خانه لوکس هم در این بین دیده شود.

وی در ادامه گفت: وقتی مالیات خانه ها افزایش پیدا می کند در صدد آن اجاره بها نیز افزایش خواهد یافت. عنوان مصوبه غلط بود و در اصل مالیات بر واحد های مسکونی حذف شده است. نگاه مجلس این‌نیست که مالیات به خانه های لوکس را حدف کند بلکه برای جلوگیری از افزایش اجاره بها و اجاره مسکن این کار را کرد‌یم. خانه های لوکس نباید از مالیات دهی حدف بشوند.

وی در پاسخ به این سوال که ارزش خانه های مسکونی که از مالیات معاف می شوند چقدر است گفت: این ارزش هم خیلی جالب است، مثلا خانه ای که اکنون ۱۰ میلیارد می ارزد سه سال پیش چقدر بها داشته، این افزایش پایه پولی و تورم است و واقعی نیست‌.مثلا من در خانه ام‌نشسته ام و خانه ام از دو به ده میلیارد افزایش یافته است آیا باید مالیات بدهم؟ باید در این زمینه بحث بیشتری شود.

/برنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا