آخرین خبرهااستان ها

ارشاد علیه ارشاد!

لغو کنسرت‌های پاپ در سالنهای ارشاد شهرستانها


اختصاصی تدبیرشرق// شنیده‌ها از این حکایت دارد که کلیه کنسرتهای پاپ در سالنهای مجتمع‌های ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر استان لغو گردیده است.
همانگونه که بررسی‌های عمومی و آماری نشان می‌دهد تعداد و تکثر کنسرتهای موسیقی در گیلان پس از روی کارآمدن مدیرکل جدید افزایش یافت و این افزایش پس از تعویض معاون هنری این اداره کل به ناگاه سرعت و شتاب چشمگیری گرفت.
منابع آگاه دلیل این افزایش ناگهانی تعداد کنسرتها را لغو قانون شفاهی و بخشنامه‌ی غیر رسمی ابلاغ شده به شرکتهای برگزار کننده کنسرت می‌دانند که پیش از این در هر شهر باید فاصله‌ی زمانی معینی بین کنسرتها رعایت می شد و اکنون لغو این فاصله گذاری از یک سو و از سوی دیگر فرصت اندک باقیمانده تا ماه محرم باعث تشدید برکزاری‌ اجراهای زنده شده است.
در این میان اما تصمیم عجیب این اداره کل مبنی بر لغو و عدم صدور مجوز کنسرتهای پاپ در سالنهای ارشاد شهرستانها، بسیاری از شهرهای استان را از برگزاری کنسرت محروم کرده است.
همانگونه که مطلعید در بسیاری از شهرها، همچون صومعه سرا، رودسر ، استارا، فومن تنها مکان مناسب جهت اجرای برنامه های فرهنگی هنری سالن مجموعه‌های متعلق به خود اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان می‌باشد که به دلیل داشتن امکانات اولیه حداقلی همچون سیستم سرمایشی و گرمایشی، صندلی مناسب ، محل نسبتا شایسته ای برای اجراهای کنسرت و جنگ و …می باشد.
حال مشخص نیست بر اساس چه تدبیر و تشخیصی این تصمیم به شرکتهای برگزار کننده ابلاغ شده و سهم برگزاری بسیاری از شهرستانها با این تصمیم به صفر رسیده است؟
این رسانه آماده انتشار پاسخ اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان است،‌که صد البته مدیر کل محترم این اداره از معدود مدیرانی است که همواره به انتقاد رسانه‌ها پاسخ داده و توضیحات لازم را ارایه کرده است.
انشالا که با رفع این مشکل امکان استفاده از اجراهای زنده در سراسر استان برای همه هنردوستان عزیز فراهم گردد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا