آخرین خبرهااستان هاخبر داغ

مدیرکل صمت استان گیلان در همایش روز ملی اصناف در سیاهکل گفت: ایجاد۱۳۱هزارشغل توسط اصناف نشان از جایگاه ویژه آن دارد

روز ملی اصنافبا حضور دکتر پورحیدری مدیرکل صمت استان گیلان ،دکتربابایی فرماندارشهرستان سیاهکل ،دکترفیض معاون بازرگانی سازمان صمت ،محمددوست رئیس صمت شهرستان،میرباقری رئیس اتاق اصناف سیاهکل وجمعی از بازاریان واصناف شهرستان سیاهکل ،همایش روز اصناف وتجلیل از پیشکسوتان این عرصه برگزار گردید.

مدیر کل صمت استان گیلان گفت:از اینکه در روز اصناف در خدمت شما بازاریان واصناف می باشم بسیار خوشحالم.

پورحیدری ضمن تشکر از فرماندار شهرستان ،رئیس اتاق اصناف سیاهکل و رئیس صنعت معدن تجارت شهرستان که در روز ملی اصناف این جلسه را ترتیب داده انداظهار داشت:شهرستان سیاهکل اولین شهرستانی است که امسال ،نشست با بازاریان را فراهم نمود بنده به نوبه خودم این روز را به شما عزیزان، پیشکسوتان و بزرگان، کسبه و بازاریان تبریک میگویم. نقش اصناف بر کسی پوشیده نیست نقش اصناف در دوران جنگ تحمیلی نقش بسیار مهمی بود و بارها مقام معظم رهبری از این قشر در دوران جنگ تحمیلی تمجید نموده اند‌.
وی تصریح کرد: تاریخ اصناف در جمهوری اسلامی ایران یک تاریخ بسیار والا دارد. تاریخی که همه مردم به نیکی از آن یاد می کنند و اگر به جلو برویم در جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه‌ای که به نظام وارد شد باز نقش اصناف را بررسی کنیم می بینیم که بی بدیل ترین جایگاه را اصناف و بازاریان داشتند که به کمک دولت و نظام آمدند و جا دارد تشکر کنم که در دوران کرونا یکی از اساسی ترین نقش هارا در مهار این بیماری ایفا نمودند. البته ضمن تشکر از کادر درمان ، این بازاریان و اصناف بودند که علیرغم فشارهای اقتصادی و تنگناهایی که در حوزه اقتصاد وجود داشت همراه و همگام با برنامه‌های دولت حرکت کردند و در نهایت شاهد مهار این بیماری منحوس هستیم .
مدیر کل صمت استان گیلان اذعان کرد: یکی از مهمترین موضوعات ، مردمی سازی اقتصاد است که با اینکه این برنامه جزء برنامه‌های روسای جمهورقبلی بود و کسی جرات نمیکرد به این موضوع وارد شود اما این دولت با شجاعت و پشتوانه بازار در سطح ملی این موضوع را شروع کردند و شاهد آن هستیم که در سطح کشور رضایت را بر پیکره اقتصادی مشاهده کنیم. امروز شاهد این طرح هستیم که به خوبی اجرایی می شود و ارز بسیاری آزاد شد و امروز شاهد مدیریت هوشمند بازار در سطح کشور هستیم که استارت این کار در گیلان زده شد ..
دکتر پورحیدری خاطر نشان کرد:امروز بنده توفیق پیدا کردم که به عنوان متولی حوزه صنعت معدن تجارت استان گیلان در اولین شهرستان که شهرستان خود بنده می باشد حضور پیدا کنم که باعث خوشحالی اینجانب است.
وی خاطر نشان کرد :از یک یک بازاریان شهرستان سیاهکل واصنافی که درچنین شرایط اقتصادی ، بیش از ۳۱ هزار شغل ایجاد کرده اند تقدیر وتشکر می نمایم . ان شاالله شاهد رشد اصناف و خروج سیستم صنعتی به سیستم علمی باشیم.

فرماندار شهرستان سیاهکل :اگر مشارکت و مردم‌داری اصناف نباشد در خیلی از موضوعات ، دچار بحران می شویم

فرماندار شهرستان سیاهکل ضمن تبریک این روز به بازاریان واصناف وهمه زحمت کشان این رده گفت: پیرو نظر امام رحمت الله شاکله انسجام مردمی و رشد ، وحدت و مشارکت مردم اصناف هستند.
دکتر بابایی افزود: اصناف در زمان خاص مانند کرونا که شغل انها در معرض خطر بود ، باز هم دغدغه ی مردم را داشتند. امروز اگر مسئولی در هر جایگاهی ،نگاه و نگرش و فکر ش در جهت حل مشکلات مردم نباشد باید در پیشگاه خداوند متعال پاسخگو باشد.
ما به عنوان خادم این مردم باید به فکر حل و رفع مشکلات و موانع مردم باشیم.
وی اظهارداشت: شهرستان سیاهکل در گذشته به دلایل مختلف محروم واقع شده .احساس بنده این است حل نشدن چالش ها و مشکلات مردم ، نشان دهنده ی مدیریت بدون راهبرد و برنامه است وبانیان این مسائل کسانی هستند که تفکر این را دارند که این میز ها و ریاست ها هدفی است برای کسب اسم و عنوان.
وی اضافه نمود: امروز این بستر فراهم شد تا در خدمت شما باشیم و از تک تک شما عزیزان تشکر نماییم . زیرا اگر مشارکت و مردم‌داری اصناف نباشد در خیلی از موضوعات ، دچار بحران می شویم.
وی اذعان کرد: اثرگذاری اصناف به مردم باعث اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران می شود .این شما عزیزان هستید که در رشد و پیشرفت شهرستان سیاهکل نقش پررنگی دارید و امروز شهرستان به لطف حق تقدم ها و وجود شماست که پیشرفت های زیادی داشته است اما ما به عنوان مسئول در کنار شما خواهیم بود. بنده تا جان دربدن دارم حقوق مردم شهرستان را خواهم گرفت و در کنار شما عزیزان در حل مشکلات قدم بر خواهم داشت.

در ادامه رئیس اتاق اصناف شهرستان سیاهکل ضمن تشکر از دکتر بابانی به جهت فرصتی که در اختیار اصناف قرار دادند و تشکر از دکتر پور حیدری مدیر کل صمت استان گیلان ، پیشکسوتان ، اصناف و بازاریان ، روسا و هیات مدیره اتحادیه ها گفت: روز ملی اصناف را محضر حضار، مهمانان گرامی و کسبه و بازاریان شریف و مومن و ولایتمدار شهرستان تبریک عرض نموده ضرورت دارد به عرض برسانم اصناف و بازاریان در تاریخ این مرز و بوم خصوصا در مسیر شکل گیری انقلاب شکوهمند اسلامی از خرداد ۴۲ تا بهمن ۵۷ روز پیروزی و استقرار نظام جمهوری اسلامی تاحال پیرو آرمانهای انقلاب ما بوده و هستند و گواه آن شهدای والا مقامی چون حاج مهدی عراقی و شهید لاجوردی از بزرگان بازار تهران و از معتمدین و نزدیکان امام راحل بودند.

میرباقری:درزمان کرونا از اصناف حمایت نشد ولی اصناف در کنار دولت وملت باقی ماند

میر باقری افزود: عزیزانی که در سالهای به یاد ماندنی دفاع مقدس افتخار حضور در مناطق جنگی هشت ساله را داشته ،گواهی خواهند داد که اصناف و بازاریان در دو صحنه نقش پررنگ داشته یکی در خط مقدم نبرد با رژیم بعثی در کنار دیگر رزمندگان که شهدای بسیاری نیز تقدیم نظام نموده- و زیباست که گرامی داریم یاد و خاطره شهید بزرگ سپاه اسلام سردار شهید حاج محمد بروجردی فرمانده شجاع قرارگاه حضرت حمزه سید الشهدا ملقب به مسیح کردستان که از خانواده اصناف بودند.-و جبهه ی دیگر پشتیبانی و تدارکات مناطق جنگی بود که با شکوه ترین و بزرگترین کاروانهای اهدایی به مناطق جنگی منحصرا از طرف اصناف انجام می گرفت . متاسفانه در ایام کرونا با توجه به تعطیلی های دراز مدت اعلام شده و اطاعت و همراهی بی چون و چرای اصناف هیچگونه حمایتی از اصناف عملیاتی نشد .

از متولیان شهرستان انتظار می رود به دغدغه اصناف در زمینه مشکلات مالیاتی و تعیین مالیات عادلانه و کارشناسی شده توجه نمایند

وی اظهار داشت: امروز اصناف و بازاریان بار دیگر در عهد و پیمان خود با آرمانهای والای امام انقلاب و همراهی با دولت عدالت خواه جناب دکتر آیت الله رئیسی در جراحی اقتصادی و زدودن باندهای رانت و فساد همدل و یکصدا همچون سالهای دفاع مقدس و نبرد اقتصادی با تمام جهان استکبار و ایادی داخلی شان ذره ای درنگ نخواهند کرد. از متولیان شهرستان انتظار می رود به دغدغه اصناف در زمینه مشکلات مالیاتی و تعیین مالیات عادلانه و کارشناسی شده بر اساس در آمد و همچنین مشکل کهنه و قدیمی بازار هفتگی شهرستان که برجک اقتصادی شهرستان را نشانه رفته و هر هفته میلیاردها تومان نقدینگی که می بایست در همین شهرستان جذب و به گردش در آید، خیلی خاموش و بیصدا خارج شده. گرچه در سالیان گذشته بسیار جلسات و نشستها در زمینه ساماندهی بازار هفتگی برگزار شد که بی تعارف عرض کنم همه تبلیغاتی و تصمیمات صرفا در همان جلسات خلاصه شد.
رئیس اتاق اصناف شهرستان سیاهکل اذعان داشت:از خداوند متعال بار دیگر سلامتی و طول عمر پربرکت مقام معظم رهبری و موفقیت و سربلندی دولت محترم در رسیدن به اهداف عدالتخواهانه و سعادت و سلامتی همگی بویژه کسبه و بازاریان شریف ، مومن ، متدین و زحمتکش را مسئلت دارم.
میر باقری با اعلام این مطلب که امام راحل و عظیم الشان در کلام نورانی شان، اصناف و بازاریان را بازوان توانمند نظام نام نهادند تصریح کرد:بعد از سالهای دفاع مقدس در مقاطعی که خیلی از مدعیان انقلابی گری از قطار انقلاب پیاده شدنداما اصناف بعنوان متدین ترین اقشار جامعه همیشه ثابت قدم و مستدام وتابع منویات و فرامین مقام معظم رهبری بودند و هستند. در طول سالیان گذشته برخی برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های غیر کارشناسی اقتصادی از سوی برخی مدیران دولتهای گذشته باعث بعضی بی مهری ها نسبت به اصناف گردید و بجای آنکه بسیاری مشکلات اقتصادی را ناشی از برنامه ریزی های غلط غیر کارشناسی معرفی نمایند با فرافکنی انگشت اتهام را به سوی اصناف نشانه رفته ، در صورتی که حساب اصناف زحمتکش از احتکارگران، اختلاس کنندگان و برهم زنندگان نظم اقتصادی جداست.
وی افزود:اصناف و بازاریان نه اهل رانت بوده و نه اهل فساد، اصناف به تاسی از بزرگان و پیشکسوتان و علمای دینی و آموزه های مذهبی صرفا در پی کسب و کار و روزی حلال می باشند . متاسفانه امروز نیز برخی مدیران ظرفیت عظیم اصناف را در بسیاری از امور من جمله اشتغال عمدا یا سهوا نادیده می گیرند. امروز اصناف در حل یکی از پیچیده ترین مشکلات فعلی جامعه که اشتغال می باشد با قاطعیت می توان ادعا نمود از تمامی ظرفیتهای دولتی پیشی گرفته اند. رئیس اتاق اصناف تاکید کرد:به استناد آمارهای جهانی استاندارد واحد صنفی به ازای هر ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر یک واحد صنفی تعریف شده است در برخی از کشورهای همسایه این رقم به بیش از هزار نفر میرسد اما در کشور ما قریب به ۲۵ میلیون واحد صنفی دارای پروانه کسب ، یعنی به ازای حدودهر ۳۰ نفر یک واحد صنفی وجود دارد و این تعداد در شهرستان ما به کمتر از ۱۵ نفر رسیده است که بهترین سند اثبات ادعا می باشد .
میرباقری خاطرنشان کرد:امروز نسل جدید کسبه و بازاریان شهرستان دارای مدارک تحصیلی دانشگاهی و بسیاری دارای تحصیلات تکمیلی می باشند که بنا به دلایلی از جمله عدم دستیابی به شغل مرتبط با تحصیلات بدون اینکه هیچ بار مالی برای دستگاههای دولتی ایجاد نمایند بعضا با حمایت خانواده ها و بسیاری با تسهیلات گران نظام بانکی در حوزه اصناف فعالیت می نمایند.
وی عنوان کرد:اشتغال در حوزه اصناف اشتغالی پایدار و بدون هزینه و بار مالی برای دولت می باشد. اگر دستگاههای دولتی بخواهند یک شغل پایدار ایجاد نمایند با اوضاع اقتصادی فعلی جامعه، قطعا سرمایه گذاری میلیاردی به ازای یک نفر پاسخگو نیست و در پایدار بودن آن تردید وجود دارد پس همین اشتغال پایدار بدون هزینه در حوزه اصناف می طلبد مورد حمایت قرار گیرد ، اصناف شهرستان در طول چند سال گذشته با توجه به تورم میراث دولتهای قبل و همجنین بیماری منحوس کرونا آسیب های جانی و مالی بسیاری را متحمل شده که بسیاری عزیزان مان جان خود را از دست دادند.

رئیس صمت شهرستان سیاهکل:جامعه صنفی کشور با در دست داشتن یک پنجم از تولید ناخالص ملی نقش مهمی در عملیاتی نمودن اقتصاد مقاومتی دارد

رئیس صمت شهرستان سیاهکل ضمن تشکروقدردانی از بازاریان واصناف شهرستان سیاهکل گفت: بدوا از فرماندار شهرستان به جهت وقتی که بابت برگزاری این مراسم در اختیار اداره صمت و اتاق اصناف شهرستان قرار دادند سپاسگزارم وتشکر ویژه دارم از مدعوین بزرگوار که قبول زحمت نمودند خاصه جناب دکتر پورحیدری مدیرکل محترم سازمان صمت استان گیلان و جناب دکتر فیض معاون بازرگانی این سازمان و دیگر بزرگوارانی که در این مراسم شرف حضور دارند .
اصغرمحمددوست با اشاره به تبریک روز ملی اصناف اضافه کرد.: اولین روز تیر ماه بنام روز ملی اصناف نامگذاری شده است .نامگذاری این روز ، گویای اهمیت جایگاه ویژه و دیدگاه خاص نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به این قشر بزرگ از جامعه مدنی می باشد .
وی افزود:جامعه صنفی کشور با در دست داشتن یک پنجم از تولید ناخالص ملی و بیش از نود درصد شبکه توزیع و هزاران واحد کوچک و بزرگ بی شک در خط مقدم عملیاتی نمودن اقتصاد مقاومتی حضور پر رنگ و شایان توجهی دارند که نمونه بارز آن میتوان در زمان شیوع بیماری کرونا همراهی اصناف کشور را می توان نام برد.
رئیس صمت شهرستان سیاهکل اذعان کرد: مایه بسی مباهات است که در این مراسم از تعدادی پیشکسوت هاو فعالان بخش اصناف تجلیل به عمل می آید هرچند که اعتقاد دارم تمامی زحمت کشان صنفی شایسته تقدیرند ولی سعی نمودیم که عزیزانی را معرفی نماییم که با همت والای خود ضمن کار آفرینی چشمگیر ، مشتری مداری و تکریم مراجعین به نوعی مصداق عینی کاسب حبیب خداست را عمل کنیم.
محمددوست تصریح کرد: از جناب دکتر بابایی فرماندار پرتلاش شهرستان و هئیت رئیسه اتاق اصناف شهرستان که بانی برگزاری مراسم باارزش امروز بودند تشکرمی نمایم.
وی گفت : آرزوی توفیق برای همه بازاریان و خانواده بزرگ اصناف کشور و خاصه خانواده محترف اصناف شهرستان سیاهکل را دارم و روز ملی اصناف را به ایشان تبریک عرض می نمایم.

/همای گیلان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا