آخرین خبرهااسلایدرخبر داغفرهنگی و هنری

برای اولین بار و به قلم مهدی لطفی چهارده؛ کتاب « مجری تلویزیون، کنشگر گفتاری در سیاستگذاری عمومی » منتشر شد

سیاستگذاری عمومیکتاب « مجری تلویزیون، کنشگر گفتاری در سیاستگذاری عمومی. لازمه ها و توصیه هایی برای اجرا » مهدی لطفی چهاردِه منتشر شد.

به گزارش تدبیرشرق، این نخستین کتاب مهدی لطفی چهاردِه پس از نزدیک به بیست سال فعالیت حرفه ای او در تلویزیون محسوب می شود. وی علم‌آموز دکتری تخصصی علوم‌‌‍‌‌سیاسی_سیاستگذاری‌عمومی، دارای چند مقاله‌ علمی پذیرفته شده‌ در کنفرانس‌‌های بین‌المللی و مجری تلویزیون است و در تلویزیون استان گیلان، “شبکه باران” عمدتا به اجرای برنامه‌‌های گفتگو محورِ اجتماعی و سیاسی می‌‌پردازد‌ و طی دو دهه فعالیت جدی در حوزه اجرا، با بسیاری از شخصیت‌های مطرح استانی، ملی، گاه بین‌المللی و مسئولان رده اول ایران به گفتگوی تلویزیونی پرداخته ‌‌‌است.

او در فصل‌های نخستین این کتاب ، از جمله به پیشینه تلویزیون در جهان و ایران، کیستی مجری تلویزیون ، تقسیم‌ بندی مجریان تلویزیون، شرایط کاری و منزلت حرفه‌ای آنها و تبیین اینکه مجری تلویزیون کنشگر گفتاری در سیاستگذاری عمومی است، پرداخته ، فصل‌های میانی را به بیان لازمه‌هایی برای اجرا در تلویزیون، شامل: هر آنچه که یک مجری برای اجرا در تلویزیون می‌باید در وجود خویش داشته باشد و یا بوسیله آموزش کسب نماید، اختصاص داده‌ و در فصل‌های پایانی به نگاشتن شماری از توصیه‌های کاربردی برای انجام گفتگوی (مصاحبه) تلویزیونی و ذکر نکاتی عمومی و راهبردی برای یک مجری تلویزیون از زبان برخی از سرآمدان اجرای تلویزیونی، مربیان اجرا، مربیان صدا، تهیه کنندگان و… در ایران و جهان ، تلویزیون در عصر پست مدرن و آینده مجری همت گمارده است.
کتاب « مجری تلویزیون، کنشگر گفتاری در سیاستگذاری عمومی. لازمه ها و توصیه هایی برای اجرا » حاصل مطالعات، تحقیقات، ترجمه‌ها و بیش از هر چیز، سال‌ها تجربه‌ی اجرای مهدی لطفی چهاردِه است که می‌تواند برای علاقمندان به دانستن و آموختن لازمه های اجرا در تلویزیون، شاغلان این حرفه و همچنین سخنرانان، آموزگاران، اساتید دانشگاه، دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته‌های گروه علوم انسانی و‌ هنر بویژه‌؛ علوم سیاسی_سیاستگذاری عمومی، حقوق، علوم ارتباطات و رسانه، سکانداران نهاد‌های حاکمیتی ، مدیران بخش‌های دولتی و خصوصی، وکلای ملت در پارلمان‌های محلی و ملی و همه‌‌ی کسانی که موفقیت‌ در کار یا کسب شان مستلزم داشتن قدرت کنشگری‌گفتاری و یا حضور در برنامه‌های تلویزیونی برای همکلامی با مردم است، سودمند باشد.
این کتاب در ۱۹۲ صفحه ، در قطع رقعی ، صفحات داخلی تک رنگ، با طراحی روی جلد توسط بهرنگ جدی بصورت چهار‌رنگ و روکش مات توسط « انتشارات بلور» به چاپ رسیده است.
گفتنی است : این کتاب در زمره اولین کتاب ها در این حوزه در ایران است.

/انطباق

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا