آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

بازکاوی رفتار عجولانه و لجوجانه شورای شهر رشت

بازکاوی

عجیب بودن رفتار شورای شهر رشت و اینکه کسی یا مجموعه ای اینگونه شگفت انگیز و نابخردانه به هویت و و شخصیت خود تیشه بزند من را بر آن داشت تا لایو طولانی و پر هیجان مراسم طرح سوال ت شهردار رشت، سوالات اعضای شورا و پاسخهای شهردار را کامل ببینم.

پس از تماشای این لایو از‌ یک سو و یک جستجوی ساده در میان رسانه ها و خواندن گفتگوها و نظرات اعضای استیضاح کننده در مطبوعات، فضای مجازی و صفحات شخصیشان چند نکته نظر مرا به شدت جلب کرد:
رفتار خصمانه و پر از خشم رییس شورا
شاید برخورد توأم با خشونت  و استفاده  از الفاظ تند و  قابل پیگیری در محاکم حقوقی از سوی رئیس شورا ریشه در سوابق نظامی و انتظامی ایشان داشته است ، اما در هر صورت استفاده از از جملاتی مانند آقای علوی شما ۸ سال به این شهر خیانت کرده اید علاوه بر داشتن بار حقوقی قابلیت پیگیری در مراجع قضایی، حکایت از کینه ای عمیق و پیشینه ای غیر از آنچه در این چند صباح بین شهردار و شورای شهر جاری شده، دارد.
حال جدای از اینکه از ریاست شورا با توجه به پیشکسوت بودن و اختلاف سنی اش با برخی از اعضای شورا و همچنین با توجه به جایگاه حقوقی اش انتظار می رفت رفتار بیطرفانه ای در جلسه طرح سوال داشته باشد،  باید از ایشان پرسید شما چگونه کمتر از سه ماه پیش به فردی که از نظر شما ۸ سال به این شهر خیانت کرده است رای دادید؟
آیا آن زمان نمیدانستید که ایشان چنین جرمی را مرتکب شده است؟ آیا می دانستید و بنا به مصالحی از این مسئله صرف نظر کرده بودید؟ و یا ظرف این چند صباح ۱۰۰ روزه به این نتیجه نایل شده‌اید که شهردار فعلی رشت هشت سال به این شهر خیانت کرده است؟
و چگونه از شهروندان، رسانه ها ،بزرگان شهر و استان انتظار دارید که از شما بپذیرند در مورد انتخاب بعدی تان هم چنین قضاوتی نخواهید کرد؟
دلایلی موهوم و نه آنچنان مهم
بررسی جزء به جزء سخنان اعضای سوال کننده از شهردار رشت مسئله بسیار قابل اهمیتی را در ذهن هر شنونده‌ای متبادر می‌کند که هیچکدام از دلایل مطرح شده توسط سوال کنندگان آنقدر پررنگ مهم و قابل پیگیری نبوده است که این اعضا را به قول خودشان در مقابل نظر دوستان ،رای دهندگان، صاحب‌نظران ،خبرنگاران و سایر دلسوزان مسئول و غیر مسئول این شهر قرار دهد.
آنچنان که ازفشاری که به ایشان آمده و موج بزرگ مخالفن با استیضاح اینگونه غمگین و برافروخته شوند .
من بسیار کوشیدم تا دریابم در میان سوالات مطرح شده آیا واقعاً مسئله بزرگ و غیر قابل حلی مطرح شده بود که این چند نفر اینگونه آبروی خود را در کف دست بگیرند و برای عزل شهردار منتخب خودشان اینگونه به آب آتش بزنند؟
شاید اصلی ترین دلیل پس از شنیدن نظرات سوال کنندگان برای عزل و عبور از شهردار فعلی این مسئله به نظر می رسد که آنان معتقدند شهردار رشت چون رای خود را از اعضای شورا کسب کرده باید برای مسائل مختلف مدیریت شهری نظر اعضای شورا جویا شود و  اصرار بر این گفتمان که شهردار با شورا هماهنگ نیست … هفته ای چند بار به شورا نمی‌آید …شهردار پاسخ تلفن و نامه اعضای شورا را نمی دهد …شهردار در انتخاب مدیران و تصمیم گیری ها با شورا هماهنگ نیست …. اصلی ترین دلیل این رفتار اشتباه و عجیب شورای شهر رشت است.
ظاهراً دلسوزی های کسانی که هنوز رفتارها و وقایع مدیریت شهری برایشان مهم و قابل پیگیری است ، تماس ها و درخواستهای اطرافیان اعضای شورا که همانند بسیاری از از مردم اعتقاد دارند این رفتار عجولانه و لجوجانه اعضای شورا در عزل کسی که سه ماه بیشتر از مدیریتش بر مجموعه شهرداری نمی گذرد ، به ضرر این شهر و شهروندان است،  پیگیری متعهدانه برخی مسئولین و بزرگان سیاسی و اجتماعی این شهر و تلاش برای متقاعد کردن استیضاح کنندگان برای پس گرفتن استیضاحشان ، بیش از آنکه عزیزان را متوجه کند که مانند رفتار برخی شورا نشینان سابق چگونه از خود کارنامه غیر قابل دفاعی به جای می گذارند جواب عکس داده  و ایشان را به اصرار  به طی مسیر غلط و غیرقابل دفاعشان مصمم‌تر کرده است!!!!
آرزو می کنم اعضای شورای شهر با تدبیر و بازنگری دوباره به رفتار خودشان راه حل مناسب تری به جز حراج زدن آبروی خودشان و جماعتی که به ایشان اعتماد کرده و رای داده اند،  برای حل مشکلات شخصی فیمابین خود و شهردار بیابند.

صالح حسینی

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا