آخرین خبرهااسلایدربین المللخبر داغ

وزیر خارجه فرانسه: همه عوامل برای حمله روسیه به اوکراین مهیا شده

حمله روسیهژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه می‌گوید همه عوامل برای دخالت نظامی روسیه در اوکراین مهیا شده است. او با این حال افزود که نشانه‌ای مبنی بر اراده ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه برای آغاز عملیات نظامی دیده نمی‌شود.

به گفته وزیر خارجه فرانسه خطر جنگ «روشن و فوری» است. وی اظهار داشت: «شرایط ناگوار است، دهها هزار سرباز روس در مرز اوکراین هستند.»

آناتولی هم نوشت: ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه در گفت‌وگو با رادیو «RTL» با اشاره به حضور هزاران سرباز روسی در مرز با اوکراین و وضعیت بسیار وخیم در منطقه، در خصوص حمله و اشغال این کشور توسط روسیه هشدر دارد.

لودریان با بیان اینکه هرگونه حمله به تمامیت ارضی اوکراین عواقب منفی در اروپا خواهد داشت، افزود: اوکراین بر حاکمیت ملی و استقلال خود تاکید دارد و ما نیز از آن حمایت می‌کنیم. با این حال مهم است که برای یادآوری مسئولیت‌های ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به گفت‌وگوهای خود با مسکو ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: ماکرون و پوتین نیز امروز با هم گفت‌وگو می‌کنند که هدف اصلی آن تقویت دیالوگ است. پوتین باید اعلام کند که خواهان جنگ است یا دیپلماسی.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا