آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

اختصاص ۵۵۰ میلیارد تومان برای ساماندهی ۲ رودخانه رشت و رفع مشکل فاضلاب

رودخانه رشترئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به بازدید نماینده رئیس جمهور از محل دفنگاه سراوان و همچنین رودخانه‌های رشت گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان از محل سفرهای استانی و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز از محل بودجه هیئت دولت به منظور احیا و ساماندهی دو رودخانه گوهررود و زرجوب و رفع مشکل فاضلاب اختصاص داده شد.

به گزارش تدبیرشرق، محمدحسین واثق کارگرنیا عصر امروز در بیست و چهارمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور و هیات دولت به شهر رشت و استان گیلان اظهار کرد: یکی از مباحثی که دغدغه همه مردمان رشت و مورد تاکید اعضای شورا به منظور بهره مندی از اعتبارات دولتی برای دفنگاه زباله سراوان و رودخانه‌های رشت بود.

وی با اشاره به بازدید نماینده رئیس جمهور از محل دفنگاه سراوان و همچنین رودخانه‌های رشت گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان از محل سفرهای استانی و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز از محل بودجه هیئت دولت و در مجموع ۵۵۰ میلیارد تومان به منظور احیا و ساماندهی دو رودخانه گوهررود و زرجوب و رفع مشکل فاضلاب اختصاص داده شد.

قول‌های مساعد وزیر کشور پیرامون دفنگاه سراوان 
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به بازدید وزیر کشور از دفنگاه سراوان افزود: در این بازدید وزیر کشور قول‌های بسیار خوبی به منظور رفع مشکل دفنگاه سراوان دادند و با توجه به اینکه در حال حاضر زباله ۱۷ شهر به سراوان سرازیر می‌شود، امیدواریم به زودی شاهد اجرای وعده‌های داده شده و رفع مشکل سراوان باشیم.

کارگرنیا با اشاره به ارسال نامه‌ای توسط ساکنین محله آزاد رشت پیرامون وضعیت نامطلوب آسفالت انجام شده در این منطقه از شهر بیان کرد: گویا پس از انجام آسفالت این محله با مشکل آبگرفتگی مواجه شده و تعدادی از ساکنین این محله از وضعیت آبگرفتگی ایجاد شده گلایه دارند.

تعیین تکلیف نیروهای ایثارگر شهرداری رشت
عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه باید وضعیت نیروهای شرکتی شهرداری رشت ساماندهی شود، اظهار کرد: بسیاری از نیروهای شرکتی از میزان دریافتی حقوق و مزایای خود رضایت ندارند و باید در قراردادهای جدید به این مهم توجه شود.

نادر حسینی به تعیین تکلیف نیروهای شرکتی ایثارگر اشاره کرد و گفت: تا پایان سال فرصت چندانی باقی نمانده و نباید اجازه دهیم با برخی از کم کاری‌ها حق قانونی این تعداد از نیروها تضییع شود.

وی با اشاره به‌ عدم ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در رشت بیان کرد: روز گذشته در یکی از شهرک‌های رشت شاهد حضور دسته‌ای بزرگ از سگ‌های بلاصاحب بودیم که یقینا این موضوع موجب هراس شهروندان می‌شود.

حسینی با بیان اینکه تا کنون مباحث بسیاری پیرامون موضوعات مطرح شده اعلام کردیم، افزود: متاسفانه تاکنون اقدام خاصی پیرامون این موارد که پیش از این نیز بارها مطرح شده بود انجام نشده و انتظار داریم حوزه مدیریت شهری رشت با جدیت بیشتری نسبت به این مباحث اهتمام داشته باشد.

انتقاد عضو شورای اسلامی شهر رشت از انباشت پرونده‌ها در کمیسیون ماده پنج راه و شهرسازی
عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مسؤولین خادمان مردم در جایگاه‌های مختلف هستند، اظهار کرد: برای رفع مشکلات مردم تمامی مسؤولان باید اهتمام بیشتری داشته باشند و امروزه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که فرصت خدمت به بنده و امثال من داده شده و باید قدردان این فرصت و خدمتگزاری صادق باشیم.

مسعود عباس نژاد به انباشت پرونده‌ها در کمیسیون ماده پنج راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: پرونده‌هایی در کمیسیون ماده پنج وجود دارد که بیش از یک سال و نیم در انتظار تصمیم گیری قرار دارند و متاسفانه گویا گوش شنوایی از این بابت وجود ندارد.

وی با ابراز گلایه از عملکرد شهرداری منطقه یک رشت بیان کرد: حمایت از سرمایه گزاران باید مورد توجه شهرداران مناطق باشد اما متاسفانه در شهرداری منطقه یک از برخورد نامناسب شهردار منطقه گلایه‌های فراوانی به گوش می‌رسد.

عباس نژاد با اشاره به اینکه شهردار منطقه یک در حال فراری دادن سرمایه گزاران است، تصریح کرد: بارها از این بابت به شهردار منطقه یک و شهردار رشت تذکر دادیم و وی دائما در حال انجام تخریب است و متاسفانه در این منطقه هیچ برنامه ریزی اصولی برای فعالان حوزه ساخت و ساز وجود ندارد.

وی با انتقاد از بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۱ شهرداری رشت بیان کرد: بودجه سال ۱۴۰۱شهرداری رشت یک فاجعه است و متاسفانه در برخی از بندهای این بودجه به نحوی اقدام شده که موجب بی‌انگیزگی مدیران شهرداری رشت می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با ابراز گلایه از وضعیت ترافیکی رشت افزود: در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری رشت مبلغ بسیار ناچیزی برای بازگشایی معابر در نظر گرفته شده و برای خرید اتوبوس در بودجه پیشنهادی سال آینده شهرداری رشت هیچ برنامه‌ای دیده نشده است.

عباس نژاد با اشاره به حواشی اخیر ایجاد شده پیرامون انتصاب پدرش در یکی از بخش‌ها افزود: بنده در این انتصاب هیچ گونه دخل و تصرفی ندارم و برای دفاع از منافع شهر و شهروندان با هیچ فردی تعارف ندارم.

دو رودخانه رشت و دفنگاه سراوان مسئله اصلی این شهر است
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به ماحصل سفر ریاست جمهوری به گیلان اظهار کرد: یک هزار میلیارد تومان برای حوزه بهداشت و درمان و ۱۸۰ میلیارد به منظور تکمیل ورزشگاه انزلی و تالش دیده شده که جای خالی ورزشگاه عضدی در این حوزه جای تامل دارد.

سید حسین رضویان با بیان اینکه پس از سفر ریاست جمهوری موضوع آزادسازی سواحل گیلان مطرح شد، افزود: این موضوع مسئله اصلی گیلان نیست و جایگاه دو رودخانه گوهررود و زرجوب، تالاب انزلی و لندفیل سراوان عملا هیچ بوده است.

وی با تاکید به اینکه مسئله اول شهر رشت و گیلان مشکلات زیست محیطی است، تصریح کرد: پس از مشکلات قلب و عروق، بیماری سرطان بالاخص سرطان گوارش بیشترین علت مرگ و میر مردمان این شهر و گیلان است که یقینا دفنگاه سراوان و رودخانه‌های آلوده رشت نقش غیر قابل انکاری در این امر ایفا می‌کند.

رضویان با اشاره به اینکه شورای رشت توان تشکیل کارگروه ساماندهی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود را دارد، گفت: سیزده سازه باید ساخته شود تا زباله سوز سراوان تکمیل و راه اندازی شود و انتظار داریم یکی از دستاوردهای سفر دولت به گیلان جلوگیری از سرازیری فاضلاب‌های صنعتی و بیمارستانی به این دو رودخانه گوهررود و زرجوب باشد.

مکانی برای اسکان جمعیت در زمان وقوع زلزله در رشت وجود ندارد
مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان عصر امروز با حضور در جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با اشاره به اینکه شهر رشت جمعیت زیادی دارد، اظهار کرد: در جلسه امروز شورا متوجه شدم که اعضای شورای ششم رشت دغدغه‌مند و به دنبال حل مشکلات این شهر هستند.

سیاوش غلامی با بیان اینکه چنانچه زلزله‌ای در رشت رخ دهد خانواده بنده نیز در امان نیستند، افزود: اگر در شرایط فعلی خدای ناکرده زلزله‌ای رخ دهد مکانی برای اسکان جمعیت وجود ندارد و تقاضا دارم در یک جلسه دوساعته برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ما بین شورا و هلال احمر را بررسی کنیم.

وی با تاکید به اینکه می‌توانیم از ظرفیت سراهای محله استفاده کنیم بیان کرد: جمعیت هلال احمر یک بیل مکانیکی و لودر در اختیار دارد که می‌توانیم در قالب تفاهم نامه‌ای در اختیار شهرداری برای خدمات‌رسانی بهتر قرار دهیم.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا