آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در جلسه شورای شهرستان لاهيجان : سلامتي مردم خط قرمز وزارت بهداشت است

تنها شاخص ما عملکرد ماست/امروزه ما مدعی هستیم برای ویروس قادر به تولید واکسن می باشیم.

خط قرمزبه گزارش تدبیرشرق، عصر امروز نشست شورای اداری شهرستان لاهیجان با حضور دکتر بهرام عین‌اللهی-وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر ارسلان سالاری-رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر رسول فرخی میکال-نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سلیمانی-امام‌جمعه شهرستان سیاهکل، فرهاد براتی-فرماندار لاهیجان و دیگر اعضای شورای اداری این شهرستان در تالار همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی این شهر برگزار شد.

دکتر بهرام عین الهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این نشست با گرامی داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: ما از سلطه گری‌های اقتصادی و بهداشتی و درمانی خارج‌شده و اکنون علیرغم همه مشکلات یک ایران قوی را شاهد هستیم.
وی وجود 90 متخصص در بیمارستان لاهیجان را یک قوت دانست و افزود: در همه زمینه‌ها ایران توانمند است و هرچقدر که تحریم‌ها تشدید شود، رشد و توانمندی ایران نیز افزایش پیدا می‌کند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مواهب طبیعی و استعدادهای بالقوه در لاهیجان، گفت: زیست‌بوم‌های مطلوبی در لاهیجان می‌توان ایجاد کرد تا همه ظرفیت‌های این شهرستان فعال شود.
دکتر عین‌اللهی تلاش بیشتر را مصداق شکر نعمت دانست و گفت: در این خطه با کار و تلاش بیشتر می‌توان برای منطقه و کشور می‌توان بهره گرفت.
وی وجود دولت در استان‌ها را بیانگر مشاهدات عینی مشکلات و چالش‌ها برشمرد افزود: بسیاری از مشکلات موجود در لاهیجان مربوط به وزارتخانه‌های دیگر است و تلاش می‌شود همه این موارد حل شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه رویه دولت صرفا بر تغییر نیست، گفت: ما عقد اخوت با هیچ‌کسی نبستیم و تنها شاخص ما عملکرد است.
دکتر عین الهی سلامت مردم را خط قرمز وزرات بهداشت دانست و افزود: در هر سطحی که درمان و بهداشت مردم با پول تهید شود، عدول از خط قرمزها است و برای ما قابل تحمل نیست.
وی بیمارستان پیروز را از جمله بیمارستان‌های برخوردار دانست و افزود: باید تلاش شود تا از همه ظرفیت‌های بیمارستان به‌درستی بهره‌مند شویم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر خدمت خوب تاکید کرد و گفت: معتقدیم باید مدیران متمدن، ولایی و در راستای فساد ستیزی منطبق با مشی رئیس جمهوری در راس کار باشد.
دکتر عین اللهی با بیان اینکه کادر سلامت نشان دادند همراه مردم و نظام هستند، گفت: در اوج کرونا کادری در سطح مراکز درمانی وجود داشتند که هیچ گاه از کار فرار نکردند و تقدیم 250 شهید از جمله شهیده خانعلی زاده مصداق آن است.
وی با اشاره به تولید انواع واکسن ایران جهت مقابله با کرونا، گفت: امروزه مدعی هستیم برای هر ویروسی قادر به تولید واکسن ان هستیم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به همراهی مردم در کنترل بیماری کرونا، گفت: در راستای همکاری مردم به ویزه بسیجیان بود که گیلان در واکسیناسیون در سطح کشور اول شد.
دکتر عین‌اللهی تعطیل کردن بیمارستان‌های غیر فعال در لاهیجان را غیر منطقی دانست و گفت: تبدیل‌شدن این بیمارستان‌های به قطب های درمانی می‌تواند یکی از اقدامات باشد.
وی با اشاره به ظرفیت بی نظیر لاهیجان در توریسم سلامت، گفت: بسیاری از بیماری‌ها از جمله آسم امروزه با قرار گرفتن در آب‌وهوای خوب درمان می شوند که لاهیجان با توجه به موقعیت توریسیت و آب‌وهوای خوب می‌تواند یکی از شهرهای هدف باشد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برنامه طرح عدالت و تعالی نظام سلامت، گفت: در مبحث تعالی به موضع فرهنگ و توجه به پیوست فرهنگی از جمله اقامه نماز اهتمام ویزه ای شده است.

دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با اشاره به جمعیت بالای در لاهیجان، اظهار کرد: این شهرستان علاوه بر شهرستان‌های مجاور به جمعیت غرب استان هم‌جوار نیز ارائه خدمات می‌کند و این موضوع با احتساب جمعیت شناور، چندین برابر است.
وی بابیان اینکه انواع خدمات تخصصی و فوق و تخصصی در بیمارستان لاهیجان ارائه می‌شود، افزود: این بیمارستان طی سال‌های اخیر به CT اسکن، دستگاه اکسیژن ساز و چندین دستگاه پیشرفته پزشکی مجهز شده و در تلاشیم تا دستگاه MRI نیز برای این بیمارستان جذب کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به وضعیت زیرساخت‌های بهداشت و درمان در گیلان، گفت: باهمت همه‌جانبه 73 پروژه عام‌المنفعه سلامت در استان به بهره‌برداری رسیده و انتظار داریم تا تخصیص اعتبارات ملی، بهره‌برداری از پروژه‌های حوزه سلامت گیلان شتاب بگیرد.

دکتر سالاری با اشاره به بخشی از اقدامات انجام‌شده در طی دو سال اخیر، گفت: در این استان پروژه‌های مشترک با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا سپاه آغازشده، 10 دستگاه CT اسکن راه‌اندازی شده، دو خوابگاه دانشجویی خریداری، 1000 قلم انواع تجهیزات پزشکی تأمین و توزیع و صدها خدمات کوچک و بزرگ به مردم ارائه‌شده که همچنان نیز ادامه دارد.

دکتر رسول فرخی میکال، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به تصمیم اشتباه خارج کردن دو بیمارستان از چرخه درمان در گذشته، اظهار کرد: امیدواریم باهمت همه‌جانبه بیمارستان‌های سیدالشهدا و 22 آبان در کنار بیمارستان دکتر پیروز به چرخه درمان برگردد تا در قطب شرق گیلان مشکل درمان حل شود.
وی با اشاره به ماده 48 شدن پل غیر هم‌سطح لاهیجان، افزود: با پیگیری‌هایی صورت گرفته 100 میلیارد تومان اختصاص یافت اما نیمی از این اعتبار به شهرستان اختصاص بافته که این مهم به استاندار و وزیر راه تذکر داده شده است.
عضو کمیسیون شوراها و آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پتانسیل و ظرفیت‌های شهرستان لاهیجان، گفت: امیدواریم با توجه به توانمندی‌های نیروی انسانی و مواهب طبیعی و همچنین وجود تفرجگاه‌های طبیعی و تاریخی توسعه در شهرستان رقم بخورد.
دکتر فرخی تجهیز اراضی در لاهیجان را صفر اعلام کرد و گفت: امیدواریم دولت در سفر استانی به گیلان کمک شایانی به این حوزه کند.
وی بابیان اینکه 28 سال از قدمت فاضلاب لاهیجان می‌گذرد، گفت: شهرستانی با توانمندی بالا همچون لاهیجان مستحق وضعیت فاضلاب کنونی و همچنین پسماند نیست.
نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی همچنین بر لزوم توجه به وضعیت جاده‌های روستایی، منطقه ویژه اقتصادی و همچنین توسعه زیرساخت‌های گردشگری در لاهیجان تأکید کرد.
عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با گلایه از سازوکارهای ناکارآمد در اوقاف، گفت: باید مشکلات موجود در حوزه اوقاف بخش رودبنه لاهیجان حل‌وفصل شود.
دکتر فرخی بر لزوم تأسیس رشته دندانپزشکی در دانشگاه آزاد لاهیجان تأکید کرد و گفت: برخی از تجهیزات دندانپزشکی در دانشگاه آزاد لاهیجان موجود است و قابلیت ایجاد دانشکده پزشکی در این شهرستان وجود دارد.
وی با تقدیر از عملکرد قابل‌تحسین دانشکده علوم پزشکی گیلان طی سال‌های اخیر، تصریح کرد: امیدواریم در استمرار خدمات حوزه سلامت از سوی دانشگاه ، دانشکده دندانپزشکی نیز در دانشگاه آزاد لاهیجان راه‌اندازی شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سلیمانی، امام‌جمعه شهرستان لاهیجان با اشاره به خطبه شماره 53 نهج‌البلاغه، اظهار کرد: امروزه اوضاع معیشتی اوضاع خوبی نیست چراکه معیشت و درآمد مردم در دین‌داری آن‌ها بسیار مهم است.
وی با اشاره به استقرار دولت جدید، افزود: تغییر شرایط کشور مستلزم تغییر در مسئولیت‌ها است و این مهم خود نیز موردانتقاد رئیس‌جمهوری واقع‌شده و انتصابات افراد کارآمد همچنان در کشور کند است.
امام‌جمعه لاهیجان با تأکید بر تغییر سریع متخصصان و افراد کارآمد در گیلان، تصریح کرد: با تحول و آمدن جوانان انقلابی و فدایی انقلاب می‌توان گیلان را نجات داد.
در حاشیه شورای اداری شهرستان لاهیجان، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اهدای لوح از خانواده نخستین مدافع سلامت کشور نرجس خانعلی زاده تجلیل کرد.
گفتنی است در این نشست نمایندگان اقشار مردم ازجمله دانشجویان، مجمع عالی بسیج لاهیجان، کشاورزان، نیز در محضر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بیان دغدغه‌ها، مطالبات و حمایت‌های لازم اشاره کردند.

خط قرمز

خط قرمز

خط قرمز

خط قرمز

خط قرمز

خط قرمز

خط قرمز

خط قرمز

خط قرمز

خط قرمز

خط قرمز

عکس:آتناکیهان

/پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا