آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

استاندار گیلان در جمع خبرنگاران مطرح کرد: همه جای استان رها شده بود

هر گونه کم‌کاری مدیران را نمی‌بخشم/پسماند در گیلان یک ابرچالش است

پسماندعباسی با تاکید بر اینکه هیچ سرمایه‌گذاری نباید پشت درها معطل شود، گفت: معطل کردن و سرگردانی سرمایه گذاران را نخواهم بخشید و هیچ گونه تعارفی با هیچیک از مدیران استان در این خصوص ندارم.

به گزارش تدبیرشرق، استاندار گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه در تالار مرکزی رشت گفت: در روزهای اول حضورم وقتی موضوع تالار را شنیدم خیلی دلگیر شدم و وقتی آقای ثقتی مدیریت فرهنگ و ارشاد گیلان را برعهده گرفت از ایشان خواستم که اولین نشست خبری را در همین تالار برگزار کنیم.

اسدالله عباسی با بیان اینکه زمانی دولت سیزدهم را تحویل گرفتیم که از حیث مدیریت کرونا وضعیت سختی داشتیم، اظهار کرد: تحریم باعث شده بود که نتوانیم واکسن تهیه کنیم و حتی خیلی از هم وطنا برای تزریق واکسن به صورت قانونی و حتی غیر قانونی به ارمنستان سفر کردند اما خدا را شکر امروز شرایط بسیار خوب است.

استاندار گیلان نقش رسانه در کنترل کرونا را بسیار مهم دانست و بیان کرد: گیلان در تزریق های نوبت اول و دوم و سوم رتبه اول را در اختیار دارد و در هفته گذشته یک نفر بر اثر کرونا فوت شده و بیشتر روزها آمار فوتی ما صفر است.

میزان ذخایر کالاهای اساسی گیلان نظیر آرد یک ماه بود

وی با بیان اینکه کالاهای اساسی در زمره محصولات استراتژیک هستند که باید ذخایر کافی آن در کشور حداقل بین ۳ تا ۶ ماه وجود داشته باشد، ادامه داد: زمان شروع به کار بنده، میزان ذخایر کالاهای اساسی گیلان نظیر آرد یک ماه بود اما اکنون تا اردیبهشت ماه را نیز پیش بینی کرده‌ایم.

به گزارش دیارمیرزا؛ عباسی با بیان اینکه ذخایر ارزی ما نسبت به سال گذشته وضعیت بسیار خوبی دارد، بیان کرد: پول های بلوک شده کشور از سوی کره جنوبی در حال آزاد سازی است و همین باعث تثبیت قیمت ها در بازار خواهد شد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به خنثی‌سازی تحریم، گفت: در کشورهایی که دیپلماسی ما آنجا فعال شده، وضعیت رضایت بخش بوده و همراهی مردم می‌تواند این حوزه را تقویت کند.

وی با بیان اینکه در اولین بازدیدهای میدانی خود، همه جای استان را رها شده دیدم، تصریح کرد: در تلاش هستیم که سازمان‌ها و کارفرمایان پروژه‌ها به تعهدات خود عمل کرده و کار را به دلیل مطالبات متوقف نکنند.

عباسی در ادامه با اشاره به پروژه های گیلان بیان کرد: اولین قطار گیلان راه اندازی شده اما ایستگاه‌های آن هنوز ناقص بوده و بارانداز ساخته نشده و همین تالار مرکزی رشت نیز ناقص افتتاح شده بود.

استاندار گیلان با اشاره به علت برگشت محصولات کشاورزی از روسیه، عنوان کرد: بر اساس پیگیری‌ها دریافتیم که شرایط نگهداری محصولات در زمان قرنطینه خوب رعایت نشده بود و این موضوع را از مرکز پیگیری کردم و دو مسئول نیز در این رابطه تغییر کردند.

هر گونه کم کاری از سوی مدیران را نخواهم بخشید

وی با تاکید بر اینکه هیچ سرمایه‌گذاری نباید پشت درها معطل شود، گفت: یکی از دلایل منصرف شدن سرمایه گذاران بروکراسی اداری است اما امروز بیش از ۵۲ مجوز بی‌نام در بخش های کشاورزی، گردشگری و صنعتی برای سرمایه گذاران صادر شده است.

عباسی ادامه داد: معطل کردن و سرگردانی سرمایه گذاران را نخواهم بخشید و هیچ گونه تعارفی با هیچیک از مدیران استان در این خصوص ندارم و هر گونه کم کاری از سوی مدیران را نخواهم بخشید.

نماینده عالی دولت در گیلان از مسائل مهم در استان را اشتغال و مسکن عنوان کرد و گفت: برای جلوگیری از پیری استان باید بسترهای لازم مانند اشتغال و مسکن در استان فراهم کنیم.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: ماسوله شهر تاریخی گیلان و ایران است و در تلاش هستیم که این شهر را ثبت جهانی کنی.

عباسی افزود: کریدور شمال به جنوب باید فعال شود و توسعه استان به سطحی برسد که گیلان از ۱۰ استان آخر کشور به ۱۰ استان اول اقتصادی برسد.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد دریایی باید به معنای واقعی توسعه پیدا کند، گفت:در مورد اقتصاد کشاورزی در بحث چای باید توسعه داشته باشیم و باغات چای رها شده را دوباره احیا کنیم.

استاندار گیلان افزود: در مورد برنج نیز نباید فقط یکبار در سال کشت صورت بگیرد.

وی سایت نفتی خزر را یکی از ظرفیت‌های گیلان در برداشت انرژی نفت دانست و گفت: در دریای خزر مخازن نفتی وجود داشته و در سال  ۱۳۹۰، شهرستان ‌رودسر به عنوان پشتیبان سایت خزر معرفی شد ولی در دولت های یازدهم و دوازهم، این سایت به فراموشی سپرده شد لذا  در این خصوص جلساتی با مدیرعامل شرکت نفت خزر، برگزار و کارگروهی تشکیل و هدف ما فعال شدن این سایت است.

پسماند در گیلان یک ابرچالش است

به گزارش دیارمیرزا؛ عباسی همچنین موضوع پسماند در گیلان را یک ابر چالش دانست و گفت: در جلسه ای که با رییس جمهور داشتیم فیلم چند دقیقه از پسماند را گذاشتم.
استاندار گیلان ادامه داد: احداث زباله سوز هم زمان با رشت در استانهای دیگر آغاز شد ولی برای رشت هنوز آماده نشده اما آنها ماه ها است که در حال استفاده هستند؛ بنده در چنین شرایطی استان را تحویل گرفتم.

وی ادامه داد: وظیفه خود می‌دانم که هر چند وقت یک بار گزارش عملکرد به رسانه‌ها ارائه دهم و از خبرنگاران نیز می‌خواهم که اشکالات در بخش مدیریتی و سایر حوزه‌ها را به ما بگویند زیرا خبرنگاران را بهترین دوست و همکار خود در جهت توسعه گیلان می‌دانم.

عباسی یادآور شد: نقد منصفانه و سازنده را بسیار پذیرا هستم و برخی از رسانه ها در راه حل مشکلات استان دلسوزانه قلم میزنند.

استاندار گیلان در بخش دیگری از اظهارات خود اظهار کرد: مشکل سد شفارود مربوط به کم کاری پیمانکار این پروژه است وگرنه طلبی ندارد و با آمدن هیئت دولت به گیلان این موضوع تعیین تکلیف خواهد شد.

وی دز مورد استفاده از ظرفیت های بانوان در پست های مدیریتی نیز گفت: انتصابات در مورد بانوان را ارتقا خواهم داد زیرا بیشتر آنها دارای مدارک ارشد و دکتری هستند، امروز هم یک بانوی توانمند را به عنوان معاون مدیر کل منصوب کردم و این روند ادامه خواهد داشت.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا