آخرین خبرهااجتماعیاسلایدرخبر داغ

استاندار فارس: پزشکانی که تهدید به مهاجرت می‌کنند می‌توانند بروند؛ ما هم بدرقه شان می‌کنیم

دوران منحصر به فرد بودن پزشکان سر آمده است / به غلط در ذهن مردم جا افتاده که برخی پزشکان بیمار را از مرگ نجات می‌دهند

مهاجرت

استاندار فارس با اشاره به اینکه تهدید پزشکان به مهاجرت درصورت قطع مبالغ غیر قانونی آن‌ها گفت: پزشکانی که تهدید به مهاجرت می‌کنند می‌توانند بروند و ما آن‌ها را بدرقه خواهیم کرد؛ زیرا دوران منحصر به فرد بودن پزشکان سر آمده است و در تمامی رشته‌ها افراد توانمند صالح و سالم وجود دارد.

استاندار فارس گفت: ظلم آشکاری به کارگران ITI شده است و بر عهده ماست که این موضوع به نفع کارگران به پایان رسد.

محمدهادی ایمانیه در جمع کارگران خانه کارگر استان فارس افزود: برگزاری جلسات متعدد برای رسیدگی به این موضوع نشان از اهتمام ویژه به آن است و جلسات دیگری نیز برگزار خواهد شد در این میان راهکار‌هایی مشخص شده و با یاری دادستان و رئیس دادگستری فارس به نتیجه خواهیم رسید.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه به دنبال حل مشکلات کارگران در کارخانه آزمایش، کارخانه قند ممسنی و زیمنس و روغن‌نباتی شیراز نیز هستیم، اظهار داشت: فردا یکشنبه برای هر پنج کارخانه یادشده جلسه مفصلی برگزار می‌شود و تا زمانی که به نتیجه لازم برسیم ادامه خواهد داشت.

استاندار فارس با بیان اینکه در بحث به کارگیری مدیران موافق قومی گرایی نیستم، گفت: اعتقاد جدی دارم که در استان نیازی به مدیر پروازی نداریم و در هیچ کجای فارس چه مسئولیت‌های دولتی و چه صنعتی نباید از مدیر پروازی استفاده شود.

وی تاکید کرد: مدیران غیربومی شاغل در استان باید مقیم فارس شوند، چرا که پرداخت هزینه مدیران پروازی ظلمی آشکار به استان و کشور است.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه درصددیم مشکل کارگران را طی ۶ ماه حل کنیم، ابراز کرد: برآنیم که سرگردانی ۱۵ ساله این شرکت را به پایان برسانیم.

ایمانیه همچنین با اشاره به اینکه بسیاری از مسائل موجود با نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی مطرح خواهد شد، ادامه داد: برخی موضوعات ملی است و در اختیارات استان نیست اما قابل پیگیری است و به سهم خود آن‌ها را اعلام خواهیم کرد.

استاندار فارس به موضوعات حذف تامین اجتماعی از کمک به رفع موانع تولید، تحقق ۷درصد سهم بانک رفاه از بورس، عیدی بازنشستگان، یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان به صورت دائمی، رسیدگی به وضعیت مدیران غیربومی شستا و پروازی بودن آن‌ها در کارخانجات متعلق به بخش خصوصی و نیز اسکان دائم آن‌ها در استان، رسیدگی به درمان دارندگان بیمه تامین اجتماعی در بیمارستان‌های علوم پزشکی، کمک به ساخت بیمارستان تامین اجتماعی در شیراز، واگذاری بیمارستان زرقان به تامین اجتماعی، ایجاد درمانگاه تامین اجتماعی در شهر صدرا و اهلیت‌سنجی برای خصوصی‌سازی باعنوان موضوعات ملی و استانی مهم در فارس اشاره کرد که به جد در دست پیگیری است.

وی درخصوص موضوع اخیر ابراز داشت: واگذاری بخش‌ خصوصی به افراد غیر شایسته فاجعه مدیریتی در کشور است و بیش از ۹۰درصد این مساله منجر به بروز مشکلات برای کارخانجاتی همچون ITI شیراز بوده است.

ایمانیه در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به نگرانی‌های کارگران درباره وضعیت درمان خود، با تاکید بر اینکه هیچ پزشکی در بخش خصوصی یا دولتی حق دریافت رشوه ندارد، اظهار کرد: معنا ندارد که برای جراحی قلب ۹۰ میلیون تومان هزینه دریافت شود؛ زیرا تعرفه بخش خصوصی ۱۲ میلیون تومان است و دلیلی ندارد که پزشکی چندین برابر مبلغ مشخص شده هزینه دریافت کند.

او ادامه داد: درصورت بروز و تکرار چنین مسائلی حتما باید از پزشک شکایت شود و دانشگاه علوم پزشکی با رویکرد جدید خود به جد پیگیری خواهد کرد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه تهدید پزشکان به مهاجرت درصورت قطع مبالغ غیر قانونی آن‌ها گفت: پزشکانی که تهدید به مهاجرت می‌کنند می‌توانند بروند و ما آن‌ها را بدرقه خواهیم کرد؛ زیرا دوران منحصر به فرد بودن پزشکان سر آمده است و در تمامی رشته‌ها افراد توانمند صالح و سالم وجود دارد.

ایمانیه با بیان اینکه به غلط در ذهن مردم جا افتاده است که برخی پزشکان بیمار را از مرگ نجات می‌دهند و دستان شفابخش دارد، اظهار کرد: باعنوان کارشناس این حوزه هیچ پزشک منحصر به فردی نداریم و این مسئله باعث شده که افراد خانه و زندگی خود را بفروشند تا هزینه جراحی پزشکان را تامین کنند.

وی افزود: اجازه نمی‌دهیم هرکس هر طور که خواست در حوزه پزشکی جولان دهد.

نماینده عالی دولت در استان فارس درباره کمبود دارو بیان داشت: باید پیگیری شود که پزشکان تامین اجتماعی داروهای ترکیبی ننویسند چون از زیر پوشش بیمه خارج می‌شود و هزینه هنگفتی بر دوش بیمار خواهد گذاشت.

استاندار فارس با اشاره به اینکه اکثر مشکل تولید در کشور بر گردن بانک‌هاست، گفت: این مسئله باعث نگرانی مقام معظم رهبری و مراجع تقلید نیز شده است.

ایمانیه اظهار کرد: نباید بدنه تامین اجتماعی را ضعیف کرد و موضوع امنیت شغلی و افزایش سنوات خدمت از ۳۰ به ۳۲ سال با زور امکان پذیر نیست و خلاف شرع و فراقانونی است.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا