آخرین خبرهااسلایدربین المللخبر داغ

ترامپ: بایدن از روی ترس تحریم‌های ایران را برداشت

من می‌توانستم با آن‌ها در عرض یک هفته به توافق برسم، اما حالا تهران پول طلب می‌کند و ما می‌رویم که بار دیگر این کار را انجام دهیم

تحریمرئیس جمهوری سابق آمریکا که پس از ۶ ماه برای سخنرانی در حزب جمهوری‌خواه کارولینای شمالی دعوت شده بود، بازگشت دولت بایدن به برجام را از روی ترس دانست و نسبت به افزایش مخالفت با اسرائیل در کنگره آمریکا انتقاد کرد.

به گزارش تدبیرشرق، دونالد ترامپ شامگاه شنبه به وقت محلی در نشست کنوانسیون حزب جمهوری‌خواه کارولینای شمالی که بوی انتخاباتی داشت و در این مسیر، عروس خود را برای نامزدی سنا از این ایالت به روی سن آورد، این مطلب را در انتقاد به سیاست خارجی جو بایدن رئیس جمهوری فعلی آمریکا مطرح کرد.

وی افزود: بایدن از روی ترس تحریم‌های ایران را برداشت. آه ایران، آه. من می‌توانستم با آنها در عرض یک هفته به توافق برسم. اکنون آنها طلب پول می‌کنند و ما می رویم که بار دیگر این کار را انجام دهیم.

رئیس جمهوری سابق آمریکا که این اظهارات را در طول چهار سال ریاست جمهوری خود، رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۱۶ و همچنین ۲۰۲۰ بارها و بارها مطرح کرده است و به اعتقاد کارشناسان آمریکایی، این سیاست به طور کامل شکست خورده است، بار دیگر مدعی شد: به یاد آورید، ۱۵۰ میلیارد دلار که ۱.۸ میلیارد آن پول نقد بود. آنها در واقع درخواست پول دارند اما هرگز از من پولی طلب نکردند. این باور نکردنی است.

ترامپ در بخش دیگری از اظهارات خود به درگیری اخیر رژیم صهیونیستی با فلسطینی‌ها هم اشاره کرد و گفت: بایدن اسرائیل را مورد انتقاد قرار داد در حالیکه سرزمین یهود با هزاران هزار راکتی که توسط ایران شلیک می‌شد، مورد حمله قرار گرفته بود.

وی در ادامه ایران‌ستیزی خود، افزود: آنها توسط ایران شلیک می‌شدند.

رئیس جمهوری سابق آمریکا، سیاست دولت بایدن در قبال جنایات رژیم صهیونیستی را خیانت به اسرائیل دانست و افزود: نگاه کنید که در کنگره چه رخ می‌دهد، در ۱۰-۱۲ سال پیش همه طرفدار اسرائیل بودند اما اکنون این چنین نیست.

ترامپ ادامه داد: به برخی تندروهایی که در مجلس نمایندگان هستند، نگاه کنید که مجبورید با آنها تعامل داشته باشید. اسرائیل تقریبا خارج شده است و این یک مساله وحشتناکی است.

آمریکا آخر در دولت بایدن

رئیس جمهوری سابق آمریکا که شعار وی “آمریکا اول” بود و مخالفانش معتقد بودند که سیاست‌های او، آمریکا را رو به افول برده است، اظهار کرد: دولت بایدن آمریکا را در آخر قرار داده است.

ترامپ افزود: بایدن خط لوله انرژی ما را رد کرد اما خط لوله انرژی روسیه را مورد تایید قرار داد که من به طور کامل آن را متوقف کرده بودم.

وی ادامه داد: من روسیه را متوقف کردم، روابط بسیار خوبی با رئیس جمهوری پوتین داشتم اما هیچ کسی به اندازه من نسبت به روسیه سخت‌گیر نبود.

رئیس جمهوری سابق آمریکا با انتقاد از سیاست مرزی بایدن، ادعا کرد: مردمی که از مرزهای جنوبی وارد می‌شوند از خاورمیانه و همه جای جهان می‌آیند.

ترامپ افزود: بایدن با بازگشت به توافق اقلیمی پاریس که مدافع چین و روسیه و ضد آمریکایی است، مشاغل را از بین برد. این یک توافق یک طرفه و علیه ما است. قیمت بنزین نسبت به سال قبل، ۷۱ درصد افزایش یافته است.

وی بایدن را به تبعیت از سیاست‌های چپگراها متهم کرد و گفت: همه برنامه‌های دولت بایدن تحت تاثیر چپگرایانی همچون الکساندریا اوکازیو کورتز، برنی سندرز، رشیده طالیب و ایلهان عمر است که که به ما می‌گویند کشورمان را چگونه اداره کنیم.

رئیس جمهوری سابق آمریکا که نخستین اقدام او ممنوعیت سفر از چندین کشور بود، با کنایه درباره ایلهان عمر گفت: جالب است، او از کشوری آمده است که خیلی خوب آن را اداره می‌کنند اکنون به ما می‌گوید که چه کاری انجام دهیم.

ترامپ در ادامه به مساله ویروس کرونا و آثار آن بر اقتصاد آمریکا و جهان هم اشاره کرد و مدعی شد: من قایل هستم که ویروس از آزمایشگاه‌های ووهان چین آمده است و چین باید هزینه آن را بپردازد. باید بر واردات چین، تعرفه ۱۰۰ درصدی اعمال کرد.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا