آخرین خبرها

تلاش محققان اف‌بی‌آی برای حفظ مدارک تنها فرار موفق آلکاتراز/جزئیات پرونده مشهور فرار از زندان

تلاش محققان اف‌بی‌آی برای حفظ مدارک تنها فرار موفق آلکاتراز/جزئیات پرونده مشهور فرار از زندان

دانش > فناوری – محققان اف‌بی‌آی در تلاش هستند تا یکی از مهمترین مدارک پرونده فرار از آلکاتراز در سال ۱۹۶۲ را حفظ کنند. این مدرک سر آدمک ساختگی است که زندانیان برای گول زدن نگهبان‌ها از آن استفاده کرده بودند.

به گزارش خبرآنلاین،یکی از معروف‌ترین پرونده‌های فرار از زندان جهان ماجرای سال ۱۹۶۲ است که تنها فرار موفق از زندان آلکاتراز که زمانی امن‌ترین زندان آمریکا شناخته می‌شد به حساب می‌آید. ماموران اف‌بی‌آی اکنون می‌خواهند با استفاده از اسکن سه بعدی مدل جدیدی از سر آدمک ساخته شده توسط سه زندانی فراری را بسازند. این صورتک که با استفاده از صابون،دستمال کاغذی و موی انسان ساخته شده اکنون پس از ۵۵ سال در حال نابود شدن است و اف‌بی‌آی می‌گوید این مدرک به هر شکلی در این پرونده باید حفظ شود. مقام‌های اف‌بی‌آی قصد دارند پس از اسکن سه بعدی این مدرک را بار دیگر با مواد جایگزین و احتمالا پرینترهای سه بعدی بسازند.زندان آلکاتراز در جزیره آلکاتراز در طول ۲۹ سال  فعالیت خود شاهد ۱۴ تلاش برای فرار توسط ۳۴ زندانی بوده است. بر اساس ادعاهای مقامات این زندان تمامی این تلاش ها ناموفق بوده و بیشتر این فراری ها بلافاصله دستگیر شده یا به خاطر اصابت گلوله و غرق شدن در دریا کشته شده بودند. با این وجود در دو فرار در سال های ۱۹۳۷ و ۱۹۶۲ افراد فراری هیچ گاه پیدا نشدند. اما فرار مشهور سال ۱۹۶۲ که سوژه فیلم‌‌ها هم شده اکنون به عنوان تنها فرار موفق از این زندان مخوف که اکنون تبدیل به موزه شده شناخته می‌شود. 



به گزارش خبرآنلاین،پیچیده ترین و جالب ترین تلاش برای فرار از این زندان بدنام در ۱۱ ژوئن سال ۱۹۶۲ توسط مردی به نام فرانک موریس و برادران آنجلین صورت گرفت که حفره ای را در داخل سلول هایشان کنده و با بالا رفتن از دیوار بخش خود، بریدن میله ها توانستند از طریق هواکش خود را به سقف برسانند. از آن جا با وارد شدن به لوله  فاضلاب خود را به شبکه  توری اطراف زندان رسانده و با عبور از آن به ساحل رسیدند. سپس با ساختن یک شناور شبیه کرجی وارد آب شده و ناپدید شدند.





برخی رسانه‌های آمریکا طی سالهای گذشته گزارش‌هایی منتشر کردند که این سه زندانی که ۵۵ پیش بطور ماهرانه‌ای  فرار کردند بطور باور نکردنی زنده هستند و اکنون در جای نامعلومی از جهان در  حدود سن ۸۰ سالگی خود بسر می‌برند. هالیوود سالها بعد از فرار حرفه‌ای این ۳ نفر فیلمی ساخت که به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای آمریکا تبدیل شد.

۵۴۵۴

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا