آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

مدیرکل مدیریت بحران گیلان عنوان کرد: پیش بینی بارش ۶۰ سانتیمتری برف در جلگه و تا ۱۲۰ سانتیمتری در ارتفاعات استان

برف

امیر مرادی، مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با اشاره به اهمیت راهداری در شرایط وقوع برف، عنوان کرد: در حال حاضر ۶۰ پایگاه راهداری را در چهار محور شمال، جنوب، شرق و غرب استان مستقر کردیم.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با اشاره به اهمیت راهداری در شرایط وقوع برف، عنوان کرد: در حال حاضر ۶۰ پایگاه راهداری را در چهار محور شمال، جنوب، شرق و غرب استان مستقر کردیم.

امیر مرادی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی هواشناسی استان گیلان مبنی بر بارش برف سنگین در کوهستان و جلگه گیلان، اظهار کرد: مرکز فرماندهی مدیریت بحران استان گیلان در شرایط برفی، هشدار نارنجی را قرمز در نظر می گیرد تا بتوانیم با آمادگی بیشتری با بحران احتمالی مقابله کنیم.

وی از تشکیل جلسه مدیریت بحران با حضور ۳۵ دستگاه خدمت رسان خبر داد و تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، یک گزارش گیری کامل از میزان آمادگی دستگاه ها به ویژه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای داشتیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان، با اشاره به اهمیت راهداری در شرایط وقوع برف، عنوان کرد: در حال حاضر ۶۰ پایگاه راهداری را در چهار محور شمال، جنوب، شرق و غرب استان مستقر کردیم.

مرادی، با بیان اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با ۳۵۱ دستگاه انواع ماشین آلات نیمه سنگین و سنگین در حالت آماده باش برای باز نگه داشتن محورهای شریانی است، گفت: برای بازگشایی چهار محور اصلی استان چهار معاون اداره کل راهداری را به عنوان فرمانده عملیات تعیین کردیم؛ همچنین پیمانکاران بخش خصوصی حوزه راه و شهرسازی و زیرساخت با ۶۰ دستگاه انواع ماشین آلات به راهداران اضافه شدند.

وی راه های اصلی و فرعی را اولویت بازگشایی ها دانست و افزود: شهر رشت از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا کلیه مسیرها به رشت ختم می شود و لذا بازگشایی معابر تا شهر صنعتی را بر عهده شهرداری قرار دادیم که از ۵۱ دستگاه انواع ماشین آلات برخوردار است.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، از بسیج ۲۵ دستگاه راهداری بنیاد مسکن جهت کمک به شهرداری رشت خبر داد و خاطرنشان کرد: سایر شهرداران استان گیلان نیز با استفاده از امکانات بخش خصوصی در حالت آماده باش و تجهیز ماشین آلات به تیغه های برفروب هستند.

وی با اشاره به انجام هماهنگی های لازم با استان قزوین، اضافه کرد: با همکاری پلیس راه گیلان در صورت لزوم اقدام به مسدود کردن ورودی استان خواهیم کرد؛ البته در صورت تصمیم گیری برای مسدود کردن راه ها، اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

مرادی، از پیش بینی بارش ۶۰ سانتیمتری برف در جلگه و تا ۱۲۰ سانتیمتری در ارتفاعات استان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به شرایط بحرانی، از مردم می خواهیم صبر و تحمل داشته باشند و از نعمت برف لذت ببرند و احساس نگرانی نکنند، زیرا همه دستگاه ها پای کار هستند تا در سریع ترین زمان ممکن مشکل راه و برق و آب و گاز را رفع کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با اشاره به عدم تخصیص اعتبارات لازم جهت رفع مشکلات حوزه برق منطقه ای، یادآور شد: مرکز فرماندهی مدیریت بحران استان فعال است و قطعی برق با خونسردی مردم رفع خواهد شد؛ همچنین شهرداران آماده بازگشایی خیابان ها و معابر هستند تا خدمات رسانی ها با سرعت انجام شود.

/اعتمادآنلاین

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا