آخرین خبرهاتدبیر ورزشیخبر داغ

استقلال تهران ۲- آلومینیوم اراک صفر پیغام آبی‌ها از صدر جدول به پرسپولیس/ ساز استقلال برای دربی کوک شد

استقلال تهران

تیم فوتبال استقلال تهران مقابل حریف خود به برد دست پیدا کرد.

به گزارش تدبیرشرق, در جریان هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، دو تیم استقلال تهران و آلومینیوم اراک از ساعت 16:30 امروز در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این بازی با پیروزی 2 بر صفر شاگردان محمود فکری به پایان رسید تا آبی‌ها 18 امتیازی شوند و به خاطر تفاضل بهتر نسبت به تیم صنعت نفت آبادان به صدر جدول صعود کنند.

بازی در اوایل نیمه اول، با برتری نسبی استقلال همراه بود و آبی‌پوشان توپ و میدان را در اختیار داشتند و سعی کردند فرصت‌هایی روی دروازه حریف ایجاد کنند اما تلاش شاگردان محمود فکری در ابتدای بازی راه به جایی نبرد. اولین فرصت جدی بازی دقیقه 9 رقم خورد و ارسلان مطهری روی اشتباه بازیکن آلومینیوم اراک صاحب موقعیت شد و به محوطه جریمه حریف نفوذ کرد اما شوت این بازیکن را حسین پورحمیدی به راحتی گرفت. در ادامه بازی بیشتر در میانه میدان در جریان بود و استقلال سعی داشت دروازه آلومینیوم را تهدید کند. محمد دانشگر روی یک حرکت فردی به محوطه جریمه حریف رسید اما شوت این بازیکن راه به جایی نبرد تا بازی با تساوی بدون گل ادامه پیدا کند.

آلومینیوم در دقیقه 26 فرصت بسیار خطرناک در محوطه جریمه استقلال ایجاد کرد و پاکدل با حضور در محوطه جریمه حریف، صاحب موقعیت خطرناکی شد اما ضربه این بازیکن را محمدرشید مظاهری توانست مهار کند. آلومینیوم بازهم روی یک ضد حمله در دقیقه 28 وارد نیمه زمین استقلال شد و حامد پاکدل روی یک موقعیت دو در مقابل دو، شوتی روانه دروازه  کرد که بازهم مظاهری دفع کرد. استقلال در دقیقه 36 نیز صاحب یک موقعیت خوب شد و اسماعیلی با حضور در محوطه جریمه حریف از سانتر ارسالی استفاده کرد اما ضربه او با اختلافی کم از کنار دروازه آلومینیوم به بیرون رفت.

یک دقیقه بعد استقلال به گل رسید. ارسلان مطهری با حضور در محوطه جریمه آلومینیوم صاحب موقعیت خوب شد و این بازیکن با یک شوت دیدنی موفق شد دروازه شاگردان خطیبی را باز کند تا استقلال یک بر صفر در این بازی پیش بیفتد. استقلال سعی داشت بازی را مدیریت کند و تلاش آلومینیوم برای جبران گل اولی ثمری نداشت تا نیمه اول با برتری آبی‌پوشان پایتخت به پایان برسد.

500

نیمه دوم هم جذابیت‌های خاص خودش را داشت و هر دو تیم برای رسیدن به گل تلاش کردند. استقلال که به نظر می‌رسید نسبت به دیدارهای گذشته از روند هجومی تری سود می‌برد موقعیت‌هایی را روی دروازه مهمان اراکی ایجاد کرد اما در رسیدن به گل چندان موفق نبود. مهدی قایدی که نسبت به دیدارهای گذشته سرحال تر نشان می‌داد در چند فرصت تا نزدیکی باز کردن دروازه حریف پیش رفت اما در زدن ضربه آخر دقت لازم را نداشت و نتوانست به تعداد گل‌هایش اضافه کند.

در دقیقه 68 آلومینیوم تا نزدیکی دروازه استقلال پیش رفت و صاحب یک فرصت خوب برای گلزنی شد اما شوت بازیکن این تیم با برخورد به بدن مدافع استقلال از مسیر دروازه دور شد تا جدال دو تیم برای رسیدن به گل ادامه داشته باشد. رشید مظاهری یکی از خوب‌های استقلال در دیدار با آلومینیوم بود و بارها دروازه‌اش را نجات داد. در دقیقه 70 محمود فکری یک بازیکن تازه از مصدومیت برگشته را به میدان فرستاد تا برای دربی آماده شود. شیخ دیاباته که چند هفته‌ای به دلیل مصدومیت غایب بود به جای احمد موسوی وارد زمین شد تا در شرایط بازی برای دیدار با پرسپولیس قرار بگیرد.

3 دقیقه بعد از حضور شیخ دیاباته استقلال به گل دوم رسید. در این صحنه قایدی با پاسی که شیخ دیاباته به او داد راهی محوطه جریمه حریف شد با ضربه‌ای که به توپ زد برای دومین بار دروازه آلومینیوم را باز کرد تا کار آبی‌ها برای رسیدن به یک پیروزی آسان‌تر شود. در دقایق پایانی استقلال سعی در کنترل بازی و رسیدن به یک پیروزی شیرین و با ارزش داشت که به خواسته‌اش هم رسید و توانست 3 امتیاز این بازی را قبل از دربی به خود اختصاص دهد. استقلال با این برد 18 امتیازی شد و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به صنعت نفت و یک بازی کمتر نسبت به این تیم در صدر جدول باقی ماند.

داور: سید علی اصغر مومنی

کمک‌ها: رحیم شاهین و علی اکبر عظیم پور

کارت زرد: مصطفی احمدی (آلومینیوم اراک) حنیف عمران‌زاده (مربی) استقلال

ترکیب استقلال: رشید مظاهری، محمد دانشگر، محمدحسین مرادمند، عارف غلامی، احمد موسوی (70-شیخ دیاباته)، مسعود ریگی (82-فرشید باقری)، مهدی مهدی‌پور (82-داریوش شجاعیان)، فرشید اسماعیلی (66-آرش رضاوند)، وریا غفوری، مهدی قایدی و ارسلان مطهری.

سرمربی: محمود فکری

ترکیب آلومینیوم: حسین پورحمیدی، رامتین سلیمان‌زاده (46-عزیز معبودی)، سیدمهدی حسینی، مصطفی احمدی (69-امید سینگ)، محمد علی‌نژاد (43-جابر انصاری)، شاهین توکلی، پوریا آریاکیا (80-سیدمهدی سجادی)، امیرمحمد هوشمند، اسماعیل شریفات، حامد پاکدل و سعید باقرپسند (80-میثم آقایی)

سرمربی: رسول خطیبی

/برنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا