آخرین خبرهااستان ها

شهردار رشت خبر داد؛ آمادگی کامل مدیریت شهری با آغاز بارش برف

تدبیرشرق/سیدمحمد احمدی لحظاتی پیش در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری رشت در جمع خبرنگاران با اشاره به پیش بینی های هواشناسی مبنی بر بارش برف در شهر رشت اظهار داشت: تمامی نیروهای شهرداری در آماده باش کامل هستند تا از انسداد معابر جلوگیری شود.

شهردار رشت به برگزاری جلسات ستاد مدیریت بحران در سازمان‌ها و مناطق پنجگانه شهرداری رشت اشاره کرد و افزود: تمهیدات لازم در حوزه نیروی انسانی و تجهیزات برای مواجهه با بارش برف انجام شده است.

وی بازگشایی معابر اصلی را اولویت شهرداری رشت عنوان کرد و گفت: ۸۰۰ نفر از نیروهای شهرداری در سطح شهر و بیش از۴۰۰ نفر در حوزه لجستیکی و ۶۴دستگاه ماشین آلات عمرانی از لحظه آغاز بارش برف به ارائه خدمات می پردازند تا مردم بتوانند از این نعمت الهی لذت ببرند.

احمدی با بیان اینکه بارش برف نعمت الهی است که با مدیریت درست منجر به شور و نشاط بین شهروندان می شود ادامه داد: شهرداری در پاکسازی شهر از برف، پس از بازگشایی معابر اصلی، اقدام به برف روبی در خیابان های فرعی می کند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت توصیه های اعلامی دستگاه‌های خدمت رسان و روابط عمومی شهرداری رشت توسط شهروندان گفت: شهروندان برف های منازل خود را تا جاییکه امکان دارد به کوچه ها منتقل نکنند تا در صورت بروز مشکلات احتمالی خدمات رسانی با سهولت بیشتری انجام شود.

شهردار رشت با اشاره به هرس درختان در معابر سطح شهر، اظهار داشت: طی ماه های گذشته و با شروع فصل خواب درختان، عملیات هرس برای رفع خطر انجام شده است.

وی با بیان اینکه پارک خودروها در معابر، کاهش سرعت برفروبی را به همراه دارد گفت: پارک خودروها در معابر علاوه بر اینکه خساراتی را برای مالک خودرو ایجاد می کند موجب اخلال در عملیات برفروبی نیز می شود.

شهردار رشت بر لزوم تسریع در خدمت رسانی به شهروندان تاکید کرد و گفت: شهروندان درخواست ها و مشکلات خود را در ارتباط با برف‌روبی معابر اصلی و فرعی از طریق سامانه ۱۳۷ به شهرداری اعلام کنند تا عوامل ش مدیریت شهری نسبت به رفع مشکل احتمالی اقدام کنند.

احمدی با بیان اینکه از طریق سامانه اطلاع رسانی شهرداری آخرین وضعیت معابر شهری به اطلاع شهروندان می رسد اعلام کرد: شهرداری رشت با آغاز بارش برف اقدام به شن ریزی و نمک پاشی معابر شهری می کند تا تردد خودروها به سهولت انجام شود‌.

وی اعلام کرد: همچنین ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین از جمله اتوبوس های شهری امشب در خیابان های شهر تردد می کنند تا حتی المقدورمانع از نشستن برف و یخ زدگی خیابان ها شوند.

احمدی در پایان مشارکت مردم را برای پاکسازی کوچه ها با اهمیت خواند و ابراز امیدواری کرد تا با تدابیر اندیشیده شده شهروندان نهایت لذت را از بارش برف ببرند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا