آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

روحانی: بودجه جای شعار نیست؛ من بلدم به شعارها جواب بدهم اما مردم این را نمی‌خواهند / نمایندگان فروش نفت را کاهش و درآمد را افزایش دادند، عجب چشم‌بندی عجیبی! / شما وابستگی بودجه به نفت را ۳۱ هزار میلیارد تومان بیشتر کردید؛ این را هرکسی که چهار عمل اصلی ریاضی را بلد باشد، می‌تواند به راحتی متوجه شود / حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی یعنی کاهش مجدد ارزش پول ملی

نفت

رئیس جمهور در جلسه هیات دولت گفت: ما نسبت به مردم و معیشت مردم هرچه در توان داشتیم انجام دادیم. برای سال آینده نیز در لایحه بودجه پیش‌بینی های لازم انجام شده است

به گزارش تدبیرشرق، رئیس جمهور با اشاره مجدد بر اهمیت لایحه بودجه، اظهار داشت: لایحه بودجه، یک لایحه بسیار مهم است، علت این که هر هفته برآن تاکید می‌کنم این است که بودجه برای زندگی مردم، اقتصاد کشور، تولید، صنعت، صادرات، واردات و معیشت مردم در یک سال آینده بسیار مهم است. بودجه برنامه یکساله کشور را تنظیم می‌کند؛ از همین جهت در لایحه بودجه جای ادبیات غیراقتصادی، غیرکارشناسی و اتهامات نیست.

وی افزود: من ۲۷ سال است که در بودجه هستم و برای اولین بار امسال ادبیاتی را می‌بینم که ناپسند است، به مدت ۲۰ سال نماینده بودم و بودجه را بررسی می‌کردیم و اکنون ۷ سال است که در دولت هستم اما این اولین بار است که این ادبیات عجیب را می‌بینیم.

رئیس دولت دوازدهم خطاب به اعضای مجلس گفت: نمایندگان مجلس بدانند که ما هر دو باید باهم همکاری کنیم، هر دوی ما(دولت و مجلس) منتخب و نماینده مردم هستیم. بودجه جای ادبیات سیاسی نیست، جای اعداد و ارقام، محاسبه و قانونگذاری است. بررسی بودجه محل شعار نیست، البته من بلدم آن شعارها را جواب بدهم اما مردم از ما این را نمی‌خواهند، می‌خواهند که کار کنیم و در مسیر کاهش مشکلات کشور گام برداریم.

وی ادامه داد: ما امسال فروش نفت را در بودجه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه دیدیم چراکه می‌خواستیم به دنیا پیام بدهیم «تحریم و فشارحداکثری» شکست خورد. به ما می‌گویند «می‌توانی این عدد را بفروشی؟»، آقا ما داریم پیام می‌دهیم به دنیا و می‌خواهیم بگوییم فشار حداکثری شکست خورد، شما هی تهدید می‌کنید!

روحانی در ادامه سخنان خود در جلسه هیات دولت خطاب به مجلسی‌ها بیان داشت: شما می‌گویید سهم نفت در بودجه کمتر باشد، شما کم کردید؟ می‌گویید ارزش پول ملی بیشتر باشد، شما بیشتر کردید؟ این ها را مردم می‌بینند و مردم باید قضاوت کنند. ما گفتیم که ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه می‌فروشیم و درآمد حاصل از آن می‌شود ۱۹۹هزار میلیارد تومان، نمایندگان در مجلس این عدد را از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه به ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه کاهش دادند اما درآمد از ۱۹۹ هزار میلیارد شد ۲۳۰ هزار میلیارد؛ عجب چشم‌بندی عجیبی اتفاق افتاد. شما وابستگی بودجه به نفت را ۳۱ هزار میلیارد تومان بیشتر کردید و این را هرکسی که چهار عمل اصلی ریاضی را بلد باشد، می‌تواند به راحتی متوجه شود.

وی ادامه داد: نرخ مبنای ارز برای تامین کالاهای اساسی را از ۱۱۵۰۰ تومان بردید روی ۱۷۵۰۰ تومان و بعد می‌گویید ما ارزش پول ملی را کم نکردیم و تقویت کردیم، پس این کاهش ۶۰۰۰ تومانی ارزش پول ملی چیست؟ این دم خروس است که در مقابل قسم حضرت عباس بیرون می‌زند. در قضیه کالاهای اساسی و دارو ما یک حرف مهم زدیم که این کالاهای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی باشد، امروز می‌خواهید تغییر بدهید و ۴ ماه بعد اجرا شود، این چهارماه تکلیف زندگی مردم، سواستفاده و رانت چه می‌شود؟ من از رئیس مجلس، از کمیسیون تلفیق و از نمایندگان خواهش میکنم که دست به دست هم بدهیم و لایحه خوبی را تصویب کنیم تا بتوانیم از این مرحله عبور کنیم.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا