آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

طرح نمایندگان مجلس: وضعیت نامزد‌های انتخابات شورای شهر باید از اطلاعات سپاه استعلام شود / نامزد‌ها باید ۶ ماه قبل از ثبت نام در یک آزمون شرکت کنند

انتخابات شورای شهر

سخنگوی کمیسیون امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت که سازمان اطلاعات سپاه به مراجع استعلامی نامزدهای شورای شهر اضافه شده است.

به گزارش تدبیرشرق, به نقل از تسنیم، علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی مجلس شورای اسلامی و شوراهای مجلس امروز (چهارشنبه 24 دی) در جریان بررسی کلیات طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراها، با اشاره به اینکه این طرح در با حضور کارشناسان مربوطه در کمیسیون شوراها مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، تصریح کرد: یکی از موارد این طرح، نظارت در قبل و هنگام ثبت نام داوطلبان است به طوری که 6 ماه قبل از ثبت نام داوطلبین باید در آزمونی که از سوی وزارت کشور برگزار می‌شود شرکت کنند البته این آزمون برای دوره ششم انتخابات شوراها اجرایی نیست.

وی گفت: تکمیل پرسشنامه از سوی داوطلبان و تغییر در ترکیب هیات نظارت بر انتخابات شوراها از دیگر مواردی است که در این طرح وجود دارد. بر همین اساس، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران نیز به مراجع استعلامی نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا افزوده شده است.

سخنگوی کمیسیون شوراها، تصریح کرد: هدف اصلی طرح، جلوگیری از انحرافات شوراها و نظارت بر عملکرد چهارساله آنها و تشکیل شورایی کارآمد می‌باشد.

تصویب کلیات طرح
پیش از اظهارات حدادی نمایندگان مجلس، کلیات طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران را با ۱۶۸ رأی موافق، ۶۴ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۷ نماینده حاضر در صحن علنی مجلس، مصوب کردند.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا