آخرین خبرهایادداشت

فهیمه فتحی /یادداشتی بمناسبت روز جهانی کارگر

تدبیرشرق/فهیمه فتحی* :امروز برای کارگر می نویسم برای کسی که سفره اش خالی از نان است برای کسی که کار میکند و زحمت میکشد تا چرخ تولید کشورش بچرخد ولی همیشه چوب لای چرخه معیشت زندگیش میگذارند ، برای کسی که اگرچه حقوقش کم است اما شرافتش بسیار است .
امروز برای کسی می نویسم که علیرغم تصویب قوانین های مصوب شده و اجرا نشده هنوز روی پای خودش ایستاده و نفس میکشد او درد را فریاد میزند و پیکر خمیده اش را با غیرت و تعصب و اصالت سرپا نگه داشته است .
امروز از کسی مینویسم که تنها خواسته اش این است که نمایندگان مجلس که خودش انتخابشان کرده است صدایش را بشوند و بازتاب صدایش در خانه ملت باشند .
یکسال از حقوق این مظلومان دفاع کردم صدایشان شدم و امروز خواستم برایشان بنویسم ، دردشان را فریاد بزنم شاید گوش شنوایی برای شنیدن پیدا شود ، شاید قرار دادهای موقت ، سفید امضا ، معوقات حقوق وعدم امنیت شغلی شان را بتوانم به گوش دولتمردان برسانم .
میخواهم به مسولان بگویم کارگران خسته اند ، درد دارند ؛ قامتشان زیر بار تبعیض خمیده است، کارگران بریده اند اگر به دادشان نرسیم کارگران تمام میشوند.
میخواهم بگویم نه تنها امروز که روز جهانی کارگر است بلکه بیایید هر روز خانه دل کارگران را از شادی لبریز کنیم و با حمایت و تحقق خواسته های بحق آنها گل لبخند بر لبان خشکیده شان و شادی را به قلبهای پاکشان هدیه بدهیم.
کارگران ما چیز زیادی نمیخواهند، آنها فقط اندکی توجه و حمایت میخواهند؛ کارگران ما نجیب و با اصالت هستند بیایید به آنها عزت و اعتبار دهیم تا پیش خانواده هایشان خجل و سرافکنده نباشند و برای معیشت شان دغدغه نداشته باشند .

# روز جهانی کارگر مبارک .
*فهیمه فتحی مشاور حقوقی خانه کارگر گیلان
و سرپرست روزنامه کار و کارگر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا