آخرین خبرهااستان ها

قطار توسعه رشت به ریل بازگشت

دو ماه پس از حضور احمدی؛

تدبیرشرق/دو ماه پس از حضور سید محمد احمدی در راس شهرداری، قطار توسعه رشت به ریل بازگشت و در مسیر درست قرار گرفت.

احمدی که حدود دو ماه قبل مسئولیت شهرداری رشت را برعهده گرفت با وجود تمامی محدودیت ها و مشکلات موجود، اقدامات شایان توجهی را در دستور کار قرار داده است که تکمیل و اجرایی شدن آن نیازمند تعامل و همگرایی بیش از پیش اعضای شورا و سایر دستگاه ها و نهادهای مربوطه است.

رفع معضلات ترافیکی و بهبود وضعیت زیست محیطی رشت دو اولویت مهم احمدی در دوران کوتاه حضورش بوده است که در هر دو زمینه برنامه ریزی ها و اتفاقات مثبتی رقم خورده است.

ترافیک و محیط زیست دو اولویت شهرداری رشت

اولویت بندی پروژه ها در بودجه ۱۴۰۰

عدم بودجه ریزی مناسب در ابتدای سال و مشکلات اقتصادی موجود در شهرداری ها که شیوع ویروس کرونا بر شدت آن افزود و همچنین تغییر و تحولات صورت گرفته در راس شهرداری سبب شد تا مجموعه مدیریت شهری نتواند به اهداف مدنظر در ابتدای سال دست یابد.

با وجود تمامی این مسائل، سید محمد احمدی در بودجه ۱۴۰۰ رویکرد مناسبی را در پیش گرفت و با اولویت بندی پروژه های مهم سعی در به ثمر رساندن اولویت ها پیش از پایان عمر شورای پنجم داشت.

اجرایی شدن فاز نخست پروژه کمربندی شهر رشت با ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار

در روزهای اخیر نیز شهردار رشت طی گفتگویی خبر از اجرایی شدن فاز نخست پروژه کمربندی شهر رشت با ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار داد و با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات ترافیکی، اعلام کرد: فاز نخست پروژه ۳۴ کیلومتری رینگ ۹۰ متری رشت به طول ۲.۶ کیلومتر بازگشایی و اجرایی خواهد شد.

این موضوع بی تردید می تواند نویدبخش روزهای بهتری برای شهر رشت باشد که در سال های پس از دوران حضور ثابت قدم، به نوعی دچار رکود و درجا زدن شده بود و تحولات عظیمی را در راستای توسعه این شهر شاهد نبودیم.

ارتقای کیفیت آسفالت معابر در ابتدای سال آینده

از سوی دیگر ارتقای سطح کیفی آسفالت معابر مورد تاکید شهردار رشت قرار گرفته است که به نظر می رسد در ماه های ابتدایی سال ۱۴۰۰ باید شاهد پروژه بزرگ آسفالت باشیم تا یکی از مشکلات سال های اخیر مردم رشت رفع شود.

رایزنی های احمدی با دکتر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و همچنین دیدار با نمایندگان و استاندار گیلان نیز می تواند زمینه ساز اجرای پروژه های عمرانی قابل توجهی در این شهر باشد.

ساماندهی رودخانه ها، احداث کارخانه زباله سوز و افزایش ظرفیت کارخانه کودآلی

ساماندهی رودخانه ها با بهره مندی از ظرفیت های قرارگاه خاتم الانبیا، احداث کارخانه زباله سوز و افزایش ظرفیت کارخانه کودآلی از دیگر اقدامات محیط زیستی احمدی است که در آینده نزدیک تحولات محسوسی را رقم خواهد زد.

این موارد تنها گوشه ای از اقدامات و یا برنامه ریزی های صورت گرفته توسط شهردار رشت است که بدون وحدت و همدلی مدیران شهری و سایر مسئولین و همچنین فراهم ساختن زمینه حضور سرمایه گذاران در این کلانشهر به نتیجه نخواهد رسید.

ضرورت همکاری اعضای شورا و تسهیل شرایط حضور سرمایه گذاران

انتظار می رود فارغ از نگاه های جناحی، تمامی اعضای شورا نیز در مدت زمان کوتاه باقی مانده تا پایان عمر شورای پنجم، همکاری های لازم را با شهردار رشت داشته باشند و به جای سنگ اندازی در مسیر توسعه، تسهیل گر شرایط حضور سرمایه گذاران و پیشرفت پروژه های عمرانی باشند.

بدون شک مردم رشت رفتار مسئولین را رصد خواهند کرد و همانطور که زحمات مدیران دلسوز را از یاد نخواهند برد کارشکنی های احتمالی را نیز فراموش نخواهند کرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا