آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

مسیح مهاجری: دومین بار است که رهبری در عمر ۵ ماهه مجلس یازدهم، روش بعضی از نمایندگان را حرام شرعی اعلام می‌کنند؛ این نمایندگان چگونه خود را انقلابی می‌دانند؟ / روحانی چیزی برخلاف اسلام نگفت؛ همان نرمش قهرمانانه موردنظر و عمل رهبری را در پرتو سیره امام حسن (ع) تفسیر کرد

نمایندگاناین، دومین بار است که رهبری در عمر ۵ ماهه مجلس یازدهم، نمایندگان این مجلس را مورد عتاب قرار داده و روش بعضی از آنها را حرام شرعی اعلام می‌کنند. عده‌ای از نمایندگان، بعد از آنکه رئیس‌جمهور را به اعدام تهدید کرده و در قم با گرد آوردن عده‌ای از افراطیون در همایشی خواستار استیضاح او شدند، طرح استیضاح را در مجلس مطرح و ده‌ها نفر نیز آن را امضاء کردند. در خارج از مجلس نیز بعضی‌ها با قلم و بعضی دیگر با سخن، تا توانستند نسبت به رئیس‌جمهور بی‌حرمتی کردند. این اقدامات بود که موجب واکنش رهبری شد .

روزنامه جمهوری اسلامی درمطلبی با عنوان «جبران کنید» به قلم حجت الاسلام والمسلمین مسیح مهاجری، مدیرمسئول این روزنامه این گونه آورده است: بعد از آنکه رئیس‌جمهور روحانی در آستانه سالروز رحلت پیامبر اکرم و شهادت امام حسن مجتبی علیهم االسلام مطالبی درباره صلح امام حسن مطرح کرد، عده‌ای به جای انتقاد از او، متوسل به اهانت شدند و با مقاله، سخنرانی، توئیت، برگزاری همایش و حتی از تریبون مجلس به او تاختند. بعضی از این افراد، از اینهم تجاوز کردند و رئیس‌جمهور را مستحق اعدام دانستند.

در پاسخ به این اهانت‌ها و تهدیدها، رهبر انقلاب اسلامی، روز شنبه این هفته گفتند: هتک حرمت حرام است و با انتقاد تفاوت دارد، ضمن اینکه امروز کشور بیش از هر زمان دیگری به همکاری و اتحاد و انسجام نیاز دارد. ممکن است انتقاد درستی داشته باشید، انتقاد کنید اشکالی ندارد اما انتقاد با اهانت و هتک حرمت متفاوت است. این کار غلط است. اینگونه رفتارها و هتک حرمت، روش آمریکائی‌هاست که در مناظره‌ها و کارهای مطبوعاتی، خود را در دنیا رسوا کرده‌اند تا جائی که یک شخصیت برجسته سیاسی آنها می‌گوید دنیا با هراس و تحقیر به ما نگاه می‌کند. روش ما اسلامی و قرآنی است، یعنی انتقاد بیان می‌شود اما هتک حرمت انجام نمی‌گیرد.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا