آخرین خبرهااجتماعیاسلایدرخبر داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:پرستاران داوطلب مبارزه با کرونا تعیین وضعیت می شوند

مبارزه با کروناسالاری گفت: مجوز به کارگیری پرستاران و نیرو‌های بهداشتی درمانی داوطلب در مبارزه با کرونا از معاون رئیس جمهور گرفته شد.

به گزارش تدبیرشرق، ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گیلان  برای پیگیری اعتبارات طرح های عمرانی این دانشگاه، مطالبات پرستاران داوطلب در مبارزه با کرونا و همچنین مطالبات بازنشستگان سال ۹۸ با محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه وبودجه کشور دیدار کرد.

او افزود:  در این دیدار مجوز به کارگیری پرستاران و نیرو‌های بهداشتی درمانی داوطلب در مبارزه با کرونا گرفته شد و سازمان برنامه و بودجه مجوز تبدیل وضعیت پرستاران و کادر درمانی داوطلب از ۸۹ روزه به شرکتی  را داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گیلان ، با اشاره به مطالبات بازنشستگان سال ۹۸ دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: این بازنشستگان بیش از ۵۰ میلیارد تومان بابت پاداش پایان خدمت از دانشگاه طلب دارند که با قول مساعد دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه پرداخت این مطالبات در حال پیگیری است.

سالاری،  با اشاره به پیگیری‌های برای خرید تجهیزات سرمایه‌ای ضروری بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی استان ،افزود: برای خرید تجهیزات سرمایه‌ای نظیر آنژیوگرافی بیمارستان رازی، آنژیوگرافی محیطی بیمارستان پورسینا، CT اسکن بیمارستان‌های ۱۷ شهریور، شفا، صومعه‌سرا فومن، آستانه اشرفیه، لنگرود، تالش، پورسینا و رازی رشت و همچنین خرید دستگاه MRI بیمارستان‌های پورسینا، رازی، نورانی تالش و پیروز لاهیجان نیازمند ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار هستیم.

او  با اشاره به عقب‌ماندگی‌های حوزه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از جمله تأمین خوابگاه مناسب برای دانشجویان، گفت: از دکتر نوبخت خواسته شده تا از هر محلی که صلاح می‌دانند هزینه خرید یک خوابگاه دانشجویی مناسب در اختیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار دهد تا هرچه سریع‌تر وضعیت نابسامان خوابگاه دانشجویان این دانشگاه تعیین تکلیف شود و فضایی مناسب در اختیار آنان قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان،  با بیان اینکه در راستای ارائه مطلوب‌تر خدمات بهداشتی و درمانی در مبارزه با ویروس کرونا طرح های عمرانی قابل توجهی به همت سازمان برنامه و بودجه در سطح استان به اجرا درآمده، گفت: برای مقابله با شیوع این ویروس اقدامات قابل توجهی در افزایش زیرساخت بهداشت و درمان نظیر راه اندازی آزمایشگاه رازی، بخش ICU، خرید اکسیژن ساز‌های بیمارستانی، لنژری، ژنراتور برق اضطراری، اورژانس تحت نظر سایت لاکان، توسعه بیمارستان‌های حشمت، صومعه سرا، ماسال و پورسینا و سایر پروژه‌های عمرانی در سطح استان انجام شد، اما بخشی از این پروژه‌ها همچنان برای تکمیل و توسعه نیازمند حمایت‌های مالی و معنوی رئیس سازمان برنامه و بودجه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گیلان توسعه بیمارستان‌های صومعه سرا و بندر انزلی، کلینیک ویژه و بخش اطفال بیمارستان رسالت ماسال و احداث بخش اورژانس و توسعه بیمارستان پورسینا برای تبدیل شدن به بیمارستان جنرال را از جمله طرح های نیمه کاره دانشگاه علوم پزشکی گیلان تا پایان دولت دوازدهم برشمرد.

 سالاری گفت: برای احداث و تکمیل این طرح‌ها به ۲ هزار میلیارد ریال بودجه نیاز است که ضرورت آن در جلسه هیئت امنا دانشگاه مطرح شده و پیگیر هستیم تا این منابع نیز از سوی سازمان برنامه‌وبودجه در اختیار گیلان قرار بگیرد.

او  از تلاش‌ها برای بهره‌برداری از ۱۰ طرح بهداشتی درمانی و خدماتی تا دهه فجر امسال خبر داد و افزود: این طرح‌ها مراحل پایانی خود را طی کرده و برای تکمیل نیازمند اعتباری حداقل ۳۸۰ میلیارد ریالی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گیلان به آرزوی دیرینه مردم گیلان برای داشتن بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی سایت لاکان اشاره و تصریح کرد: ساخت این بیمارستان به حداقل ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که پیشنهاد شده سازمان برنامه و بودجه هزار میلیارد ریال آن تا پایان امسال و هزار میلیارد بقیه تا اتمام طرح به گیلان اختصاص دهد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا