آخرین خبرهااجتماعیاسلایدرخبر داغ

سرپرست شهرداری رشت؛ پروانه پایان کار برای هیچ ساختمانی بدون رعایت ضوابط ایمنی صادر نخواهد شد

پروانه پایان کار عطایی تاکید کرد: واحد معاونت شهرسازی و معماری شهرداری رشت پروانه پایان کار برای هیچ ساختمانی بدون رعایت ضوابط ایمنی صادر نخواهد کرد.

آیین گرامیداشت هفتم مهرماه روز آتش نشانی و خدمات ایمنی در سازمان مرکزی آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت برگزار شد.

در این مراسم فتح اللهی فرماندار شهرستان رشت، احمد رمضانپور نرگسی رئیس شورای اسلامی شهر رشت، اسماعیل حاجی پور، رضا رسولی، فاطمه شیرزاد، محمد حسن علیپور و محمد حسن عاقل منش از اعضای شورای اسلامی شهر رشت و جمعی دیگر از مدیران شهرداری و فرمانداری رشت حضور داشتند.

مهندس عطایی سرپرست شهرداری رشت در این مراسم با تبریک روز آتش نشانی و خدمات ایمنی اظهار کرد: آتش نشانی برای نخستین بار در تبریز راه اندازی شد و در رشت نیز آتش نشانی ۹۵ سال پیش راه اندازی گردید.

سرپرست شهرداری رشت تصریح کرد: امروز شهرداری رشت افتخار دارد با ۱۴ ایستگاه آتش نشانی، ۴۰۰ نیروی آتش نشان خبره و متخصص و ۷۰ ماشین سنگین و سبک به شهروندان خدمت رسانی کند.

مهندس عطایی بیان داشت: امروز نیز از ۳ خودروی جدید سازمان آتش نشانی رشت رونمایی می شود.

وی تقارن روز آتش نشانی با هفته دفاع مقدس و ایام اربعین حسینی(ع) را اتفاقی مبارک دانست و افزود: آتش نشانان از جان خود می گذرند تا از جان و مال مردم دفاع کنند.

سرپرست شهرداری رشت ۵۶ درصد از عوامل آتش سوزی را در فرسودگی و اتصالات کابل برق عنوان کرد و افزود: شهروندان می توانند با یک بازدید ساده از حریق جلوگیری کنند.

 عطایی تاکید کرد: واحد معاونت شهرسازی و معماری شهرداری رشت پروانه پایان کار برای هیچ ساختمانی بدون رعایت ضوابط ایمنی صادر نخواهد کرد.

وی به ضرورت بیمه آتش سوزی و مدنی برای منازل تاکید کرد و افزود: ۲۳۵ هزار واحد مسکونی در سطح شهر تحت پوشش بیمه آتش سوزی قرار دارند و ان شاالله با فرهنگ سازی و کمک رسانه ها خانوارهای بیشتری تحت پوشش بیمه آتش سوزی قرار گیرند.

علی فتح اللهی فرماندار شهرستان رشت در این مراسم با تبریک روز آتش نشانی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای آتش نشان اظهار کرد: بعد از حادثه پلاسکو نقش و ایثارگری آتش نشانان بیش از گذشته آشکار شد.

وی با اشاره به اینکه هر جامعه برای توسعه به یک محور و شاخص نیاز دارد، مطرح کرد: امنیت یکی از مقوله های توسعه است و مردم با دیدن آتش نشانان و لباس متحدالشکل احساس امنیت و آرامش می کنند.

فرماندار شهرستان رشت آتش نشانی شهرداری رشت را مجموعه ای توانمند عنوان کرد و خاطرنشان کرد: آتش نشانان شهرداری رشت به شهرها و روستاهای اطراف رشت نیز خدمت رسانی می کنند.

احمد رمضانپور نرگسی رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز طی سخنانی از زحمات شبانه روزی آتش نشانان قدردانی کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت آتش نشانان را ایثارگرانی دانست که از جان خود می گذرند تا جان و مال مردم نجات یابد.

در ادامه نیز اعطای درجه به سه تن از آتش نشانان و تقدیر از ۴ مدیر ارشد سازمان آتش نشانی انجام شد.

همچنین در ادامه آیین گرامیداشت روز آتش نشانی، از سه خودروی جدید سازمان آتش نشانی رونمایی و همچنین رژه ناوگان خودرویی آتش نشانی نیز برگزار شد.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا