آخرین خبرهااستان هااسلایدر

استاندار گیلان در نشست با نمایندگان تشکل‌های کارگری به‌مناسبت روز کارگر تأکید کرد؛ کارگران ، سرمایه و ثروت ملی، تلاشگران واقعی صحنه تولید و رونق اقتصادی کشور هستند / تلاش‌های مضاعف جامعه کارگری در جریان شیوع کرونا، غرورانگیز است

روز کارگر

استاندار گیلان جامعه کارگری را سرمایه و ثروت ملی عنوان و کارگران را تلاشگران واقعی صحنه تولید و رونق اقتصادی کشور ذکر کرد و گفت: تلاش‌های مضاعفی که در جریان شیوع کرونا در واحدهای تولیدی برای رفع نیاز جامعه به اقلام بهداشتی از سوی کارگران شریف صورت گرفت، مایه مباهات و غرورانگیز است.

به گزارش تدبیرشرق؛دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در نشستی با نمایندگان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگان استان که همزمان با روز جهانی کارگر و با حضور جمعی از مدیران استانی مرتبط با حوزه کارگران برگزار شد؛ ماه مبارک رمضان و مناسبت هفته کار و کارگر را به فعالان این عرصه تبریک گفت و افزود: برای قدردانی از تلاش های جامعه کارگری برای چرخه تولید و توسعه استان نباید به یک روز یا یک هفته بسنده شود بلکه باتوجه به تلاش های این قشر شریف و زحمتکش، قدرشناسی از آنان که سرمایه و ثروت ملی کشور هستند؛ باید همواره و همیشگی باشد.

وی با اشاره به اینکه متأثر از سیره ائمه اطهار به ویژه مولای متقیان امام علی (ع) کار، تلاش و کوشش فخر زندگی است، اظهار داشت: کارگران افتخارآفرینان ایران عزیز هستند چراکه آنان تلاشگران واقعی صحنه تولید و رونق اقتصادی کشورمان بوده و کوشش های موثرشان در این عرصه، به مثابه فداکاری، ایثار و جهاد است.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: در جریان شیوع کرونا، در مناطق مختلفی از ایران و گیلان سرفراز، اقشار مختلف به ویژه تولیدکنندگان و کارگران در روزهای نخستین که به اقلام و ملزومات بهداشتی بیش از گذشته احساس نیاز شد، آستین ها را بالا زده و کمر همت به تولید بستند که مایه مباهات و غرورانگیز است.

وی با تأکید براینکه بایستی واقعیت های زندگی کارگران را بشناسیم و برای بهبود و پیشرفت امور آنان به ویژه امنیت شغلی‌شان برنامه ریزی کنیم، افزود: برای تحقق این برنامه ریزی ها نیازمند هم افزایی در بخش های مدیریتی هستیم و نمی توان تنها از طریق دولت انتظار داشت بلکه یک کار جمعی را می طلبد.

استاندار گیلان با بیان اینکه اگر کارفرما، تولید و صنعت بتوانند این چرخه را بچرخانند، شغل کارگر می تواند تداوم یابد، گفت: چرخه سرمایه گذاری، تولید و رشد اقتصادی باید به تأمین رفاه برای کارگران بیانجامد و در سایه این جهت گیری می توان به آینده امیدوار بود.

وی به شعارهای نامگذاری شده از سوی رهبر معظم انقلاب طی پنج سال اخیر تحت عناوین اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل، اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال، حمایت از کالای ایرانی، رونق تولید و جهش تولید اشاره و اضافه کرد: در همه عناوین؛ مولفه امید، حلقه اتصال و نیل به موفقیت است چراکه کوشش و کار با روحیه و نشاط در کنار برنامه ریزی حول محور کارفرما و کارگر، زمینه ساز موفقیت خواهد بود.

دکتر زارع رویکرد کشور برای رفع مشکلات کارگران خصوصاً در سال جاری و با توجه به تبعات ناشی از کرونا را تحقق جهش تولید بر مبنای فعالیت، کار، تولید و اشتغال عنوان و خاطرنشان کرد: در این مسیر همه توان خود را در جهت تحقق شعار سال و با حمایت های دولت از فعالان بخش خصوصی به ویژه تولیدکنندگان به کار می گیریم.

وی با یادآوری اینکه در بازدید از واحدهای تولیدی اهتمام به شنیدن مسائل کارگران در کنار کارفرمایان و تولیدکنندگان دارم، گفت: جامعه کارگری، همواره با نظام جمهوری اسلامی همراه و در مناسبت های مختلف پیشگام بوده و بر این اساس قدردان تلاش های همیشگی کارگران، تشکل های کارگری و درک والای آنان نسبت به شرایط زمانی کنونی هستیم.

/Guilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا