آخرین خبرها

اختصاص 35میلیارد ریال اعتبار به تامین آب آشامیدنی روستاهای رودبار

محبعلی رنج ور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اختصاص 15 میلیارد ریال از اعتبارات صندوق توسعه ی ملی به بخش آب آشامیدنی روستایی این شهرستان در سال گذشته تصریح کرد: شناسایی منابع جدید تامین آب شرب، بازسازی شبکه های فرسوده آبرسانی، ساماندهی انشعابهای غیرمجاز و مدیریت و اصلاح الگوی مصرف آب از مهم ترین اقداماتی است که با جدیت در شهرستان رودبار در حال اجراست.
وی با بیان اینکه عمده منابع تامین آب آشامیدنی روستاهای این شهرستان چشمه ها هستند، افزود : آبدهی چشمه ها با تغییر شرایط آب و هوایی استان به خصوص در فصل تابستان به شدت کاهش می یابد و پاسخگوی نیاز آبی موجود در روستاهای شهرستان رودبار نیست .
رنج ور خاطرنشان کرد : هم اکنون مشاوران شرکت آبفار گیلان در شهرستان رودبار به دنبال شناسایی منابع جدید تامین آب آشامیدنی هستند.
وی با اشاره به اینکه دهستان درفک رودبار بعنوان منطقه محروم معرفی شده، اظهارکرد: طرح آبرسانی به روستای لیاول سفلی که در این دهستان واقع شده با بهسازی یک دهنه چشمه با آبدهی دو لیتر بر ثانیه و لوله گذاری به طول چهار هزار متر در دست اجراست.
شهرستان رودبار در 67 کیلومتری جنوب مرکز استان گیلان واقع است. 60 درصد جمعیت روستایی رودبار از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردارند .
از 118 روستای بالای 20 خانوار شهرستان رودبار ، 50 روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان قرار دارند.
هم اکنون 824 هزار نفر در یکهزار و 762 روستای گیلان از نعمت آب شرب برخوردارند.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشار دهنده : بابایی
7296 / 6030

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا