آخرین خبرهااستان ها

معاون آب و آبفای وزارت نیرو در سفر به شهرستانهای غرب استان گیلان عنوان نمود:سدهای لاستیکی مورد استقبال دولت و وزارت نیرو است

سدهای لاستیکی

مهندس تقی زاده خامسی معاون آب و آبفای وزارت نیرو در سفر به شهرستانهای غرب استان گیلان از طرح سد لاستیکی خانه های آسیاب آستارا بازدید نمود.

به گزارش تدبیرشرق؛ مهندس  تقی زاده خامسی معاون آب و آبفای وزارت نیرو که برای بازدید از چند طرح و پروژه آبرسانی  و عمرانی آب وارد شهرستانهای غرب استان گیلان شده بود، اظهار داشت: سدهای لاستیکی مورد استقبال دولت و وزارت نیرو است.

معاون آب و آبفای وزارت نیرو تاکید نمود: تلاش ما بر این است که مشکل آب شهرستان آستارا  را در بلند مدت به طور پایدار حل نماییم و در حال حاضر  یک خطی طراحی شده که امیدواریم از طریق اعمال ماده ۵۶  این طرح را شروع و به اتمام برسانیم.

مهندس تقی زاده خامسی معاون آب و آبفای وزارت نیرو روند ساخت سد لاستیکی  خانه های آسیاب آستارا  را مطلوب ارزیابی  نمود و اظهار داشت: با توجه به اینکه دولت  اعتبارات خوبی را برای سدهای لاستیکی در نظر گرفته، امیدواریم این طرح در موعد مقرر به اتمام برسد.

مهندس  وحید خرمی رئیس  هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان نیز در این بازدید بیان داشت:هدف از اجرای سد لاستیکی خانه های آسیاب آستارا، توسعه و بهبود آبیاری حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی شالیزارهای منطقه ، تامین  آب شرب و کشاورزی روستاهای محدوده سد با حجم ماهانه ۵۰۰هزار  متر مکعب و فراهم  آوردن جاذبه گردشگری  مناسب برای منطقه  است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان حجم  مخزن ذخیره آب این سد را ۷۲۰ هزار  متر مکعب عنوان  کرد و ادامه داد ؛ سد لاستیکی خانه های آسیاب آستارا سالانه بیش از ۷ میلیون متر مکعب  آب را تنظیم می کند.

وی افزود: سد لاستیکی خانه های آسیاب آستارا تا کنون  ۳۴ درصد  پیشرفت فیزیکی دارد.

سد لاستیکی خانه های آسیاب آستارا بر روی رودخانه ملا هادی در فاصله ۸ کیلومتری شهرستان آستارا واقع شده است.

/ روابط عمومی آب منطقه ای گیلان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا