آخرین خبرهااقتصادی

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان:اقتصادی‌کردن فرصت‌های محلی باید در اولویت باشد مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان:اقتصادی‌کردن فرصت‌های محلی باید در اولویت باشد

فرصت‌های محلی

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت : اقتصادی کردن فرصت‌های محلی موجود در روستاها باید در اولویت برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری‌ها قرار گیرد.

به گزارش تدبیر شرق،یونس رنجکش در کارگروه فنی بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان مرزی بندر آستارا افزود : این برنامه‌ریزی موجب تقویت اقتصاد منطقه، ایجاد اشتغال پایدار و جذابیت برای ماندگاری در روستا و توسعه روستا محور می‌شود.
وی اظهار داشت : بسیاری از فرصت‌ها به صورت طبیعی در شهرستان‌ها و مناطق روستایی مانند آب‌بندان‌ها، زمین زراعی و محیط طبیعی وجود دارد اما نیازمند نگاه کارآفرینانه برای بهره‌وری بیشتر از آن‌ها است.

وی یاد آور شد : باید بتوانیم با هدایت صحیح جامعه هدف و آموزش‌های لازم در کنار تکمیل زنجیره خدمات فرصت‌های موجود را اقتصادی کنیم.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت : کار گروه‌های تسهیل و رفع موانع نقشی محوری به دلیل اشرافیت مسوولان و کارشناسان و بررسی‌های میدانی با توجه به شناخت از منطقه و تطبیق آن با قوانین در سرمایه‌گذاری‌ها دارند.

وی ادامه داد : یکی از مشکلات مهم سرمایه گذاری‌ها در استان گیلان عدم راهنمایی صحیح سرمایه‌گذاران و پیچیدگی‌های بوروکراسی اداری و تغییر قوانین و آیین‌نامه‌های سازمان‌ها مسوولان است که گاهی با تفسیرهای دستگاه‌ها حتی در بالادست قانون قرار می گیرد.

رنجکش افزود : برای رفع این مشکلات کلیه طرح‌ها باید در سطوح شهرستانی و استانی در کار گروه‌های فنی با حضور سرمایه گذاران بررسی و راهکارهای مناسب به آنان ارائه تا موجب تسریع در روند سرمایه‌گذاری‌ها شود.

وی گفت : شفاف‌سازی براساس معیارهای قانون نیز از ایجاد تردید و تهدید امنیت سرمایه گذاری نیز می‌کاهد.

این مسئول با اشاره به دو اولویت استانداری تا پایان سال جاری برای تبیین سیاست‌های بهره‌برداری بهره‌ورانه از فرصت‌های موجود در زمینه آب‌بندان‌ها و زراعت چوب یادآور شد : با توجه به ظرفیت‌ها و نیازهای موجود در استان این دو محور مورد توجه در سطح ملی و استان قرار دارد.

وی اظهار داشت : بر این اساس شناخت و ارزیابی موقعیت‌های مکانی و زمین‌های قابل زراعت چوب و همچنین آب‌بندان‌های دارای شرایط استفاده و بهره‌برداری چند منظوره با اولویت تامین آب کشاورزی زارعین از اقدامات در دست پیگیری اداره‌کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری معاونت اقتصادی استانداری گیلان است.

وی یاد آور شد : با توجه به وجود ۹هزار هکتار آب‌بندان در گیلان که با زیر نظر جهادکشاورزی و آب‌منطقه‌ای با هدف تامین آب کشاورزی مدیریت می‌شوند لایه‌روبی تنها در اولویت برنامه‌ریزی‌ها در این فصل قرار دارد و ۴۴۰میلیارد ریال که ۳۵۰میلیارد ریال آن مربوط به جهاد کشاورزی است، اعتبار ملی اختصاص یافته است و به همین میزان نیز می‌بایست از منابع داخلی این سازمان‌ها نیز تخصیص یابد.

وی اجرای طرح‌های پایلوتی در ۵ آب بندان هر شهرستان از دیگر برنامه‌ها برای عملیات چند منظوره‌کردن فعالیت‌های اقتصادی در زمینه‌های پرورش آبزیان، ماکیان و گردشگری و ورزش‌های آبی و تفریحی عمومی در کنار تامین آب کشاورزی است.

مدیرکل سرمایه گذاری استانداری گیلان با تاکید بر وجود ظرفیت‌های بالقوه در شهرستان آستارا اضافه کرد : بسیاری از اقدامات سرمایه‌گذاری در این شهرستان به دلیل موقعیت آن قابلیت اثر بخشی در سطح ملی و فراملی دارد و مشکلات اقتصادی و اشتغال‌زایی بالایی بر طرف می‌کند.

وی افزود : بیش از ۵هزار فرصت سرمایه گذاری در استان گیلان شناسایی شده است که حدود ۳ در صد آن‌ها در بخش گردشگری در آستارا معرفی شده‌اند اما فرصت‌های بسیار دیگری در زمینه‌های خدمات، کشاورزی و صنعت نیز وجود دارد که باید شناسایی و به ثبت برسد.

حسن رستم‌زاد فرماندار آستارا هم در این جلسه به بررسی شرایط و موقعیت های این شهرستان پرداخت و خواستار نگاه ویژه مسوولان استانی و ملی به آستارا شد.

بازدید از محل اجرای چند طرح سرمایه گذاری در زمینه استقرار صنایع معدنی، پایانه صادراتی محصولات کشاورزی و بهره برداری از آب بندان‌ها از دیگر برنامه‌هایی بود که با حضور مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری و مسوولان منطقه انجام شد.

/گیل ودیلم

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا