استان هااسلایدر

آیت الله محسن غرویان در ضیافت افطاری اعتدالگرایان گیلان : پس از حادثه تروریستی اتحاد و عشق و همبستگی مردم بیشتر شده است

آیت الله محسن غرویان

به گزارش تدبیرشرق، آیت الله محسن غرویان در ضیافت افطاری اعتدالگرایان گیلان در تالار گلستان رشت گفت : الحمد الله پس از حادثه تروریستی اتحاد و عشق و همبستگی مردم بیشتر شده و تیتر بسیاری از روزنامه ها جمله ی ” همه با هم هستیم ” بوده است.

آیت الله محسن غرویان عضو هیئت علمى و استاد موسسه آموزشى و پژوهشى امام خمینى (ره) در مراسم افطاری اعتدالگرایان و اعضای ستادهای انتخاباتی دکتر روحانی که به میزبانی حزب اعتدال و توسعه تشکیلات گیلان برگزار شد (گزارش تصویری)، ضمن تسلیت درگذشت جمعی از هم وطنان در حادثه تروریستی گروه داعش در تهران اظهار داشت : انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و فعالان سیاسی و مردم از موفقیت در صحنه سیاسی خرسند شدند .تحلیل های مختلفی از این انتخابات ارایه می شود و آن نکته و تحلیلی که بنده دارم تازگی دارد و آن این است که در این انتخابات قرائت های مختلفی از اسلام عنوان گردید.

وی با بیان اینکه از دین قرائت های مختلفی وجود دارد ، گفت : مراجع عظام و علما نگرش های مختلفی دارند ، متفکرین  ،علمای دین نظیر شهیدان مطهری ، بهشتی ، امام راحل(ره) و شاگردان ایشان نگرش های مختلفی در خصوص دین داشته و اسلام شناس بودند و هر کدام دین را برای مردم تفسیر کرده اند .

آیت الله غرویان افزود : یکی از اتفاقاتی که در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری رخ داد این بود که یک رقابت دو قطبی بین دو فرد با لباس روحانیت شکل گرفت. این دو رقابت بین دو قرائت از اسلام بود.جریان انتخابات به آن نقطه کشیده شد که هر دو کاندیدای رقیب هم ، هر دو درس خوانده حوزه ، هر دو عالم دینی و ملبس به لباس روحانیت به صحنه آمدند و مردم انتخاب کردند .

وی اضافه کرد :یک قرائت اسلام رحمانی وعقلانی بود و طرف دیگر و قرائت مقابل، چهره ی دیگری از اسلام بود.  مردم چهره ای از اسلام را انتخاب کردند که  عقلانیت ، علم ،دانش ، اعتدال و نگاه جهانی و توسعه در آن بود و این نکته ی حایز اهمیتی است.مردم اسلام می خواهند و نه چیزی دیگری . دیانت را می خواهند و نه چیز دیگری. مردم ما سیاست دینی و جمهوریت و حکومت اسلامی را می خواهند اما با قرائت خاصی .

این استاد حوزه و دانشگاه گفت : سالهای سال ، بزرگان بحث وحدت حوزه و دانشگاه و مقوله ی عقل و دین را مطرح می کردند ، به نظر من در این انتخابات همه ی این بحث ها خود را نشان داد. دیانت با عقلانیت و علم ناسازگاری ندارد.

آیت الله غرویان ادامه داد : دکتر روحانی توانست علوم حوزوی را به گونه ای در کنار دانش های جدید دنیای امروز قرار دهد و به مردم معرفی کند .برخی فکر می کنند باید با همه بجنگیم . خود اسلام از سلم است که به معنی صلح و صفاست و مسلمان نیز از این ریشه است. ارتباط ما با جهان بعد رحمانیت از اسلام و صلح و آشتی است.می توانیم موحد و دیندار باشیم اما با تمام دنیا هم روابط مسالمت آمیز داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد : امروز وظیفه ی ما این است که رقابت ها را کمرنگ کرده و رفاقت ها را زیاد کنیم .کسانی که در انتخابات پیروز شدند و چه آنانی که پیروز نشدند باید از خود ظرفیت نشان دهند . متاسفانه برخی از افراد کم ظرفیت هستند که می خواهند  حتی  از این حادثه ی تروریستی استفاده سیاسی داخلی کنند و به دولت فشار آورند و این ناجوانمردانه است

آیت الله غرویان اظهار کرد : الحمد الله پس از حادثه تروریستی اتحاد و عشق و همبستگی مردم بیشتر شده و تیتر بسیاری از روزنامه ها جمله ی ” همه با هم هستیم ” بوده است.

وی در پایان گفت : دولت روحانی دولت همه ی مردم می باشد و باید همه کمک کنند و دولت را تخریب و تضعیف نکنند تا بتوانیم مراحل رشد و توسعه یکی پس از دیگری طی کنیم و کشور به قله های پیشرفت و توسعه نزدیک تر شود.

/سلام گیلان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا