آخرین خبرهااستان ها

عاقل منش در جمع شماری از روسای شوراهای دانش آموزی شهرستان رشت: شوراهای دانش آموزی تمرین مسوولیت پذیری و مشارکت جویی می کنند

در شصت و هشتمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت؛

شوراهای دانش آموزی
به گزارش تدبیرشرق، محمد حسن عاقل منش در این نشست با اشاره به پیشینه تشکیل شوراهای اسلامی شهر روستا که به سال ۱۳۷۸ برمی گردد، عمر شوراهای دانش آموزی را نیز به سان شوراهای شهر و روستا حدود بیست سال عنوان کرد و اظهار داشت: شما در شوراهای دانش آموزی فعالیتهای اجتماعی، مشارکت در کارها و مسئولیت پذیری را تمرین می کنید تا در جامعه با بهره گیری از این تجارب موثر و مفید واقع شوید.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه همواره در حضور جوانان احساس شعف و خوشحالی می کند، بیان داشت: چشم ما امروز به جوانان پرانرژی، خلاق و با استعداد روشن شد و من امیدوارم شما در آینده هر یک به موفقیتهای مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و مدیریتی دست یابید.
وی با قدردانی از اخلاقی معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان که زمینه های حضور این جوانان را با علاقه مندی در این نشست فراهم آورد، گفت: نکته مهمی که در این نشست می خواهم به آن تاکید کنم این است که شما هر یک باید به تواناییها و استعدادهای خود پی ببرید و در جهت تکامل آن گام بردارید. یکی از اقداماتی که می توانید در این جهت حرکت کنید این است که رابطه خود با شورای شهر را قوی کرده و مسائل و مشکلات شهری را با ما در میان بگذارید و در کارها و برنامه های شهری مشارکت و همکاری نمایید.
عاقل منش به موضوع شهر دوستدار کودک به عنوان یکی از آیتمهایی که اعضای شوراهای دانش آموزی می توانند در این زمینه فعالیت کنند نیز اشاره کرد و اذعان داشت: شهر رشت می تواند به عنوان یکی از پنج شهر کشور در ردیف شهرهای دوستدار کودک قرار گیرد به شرط آنکه همه در این جهت گام برداریم و اقدامات عملی انجام دهیم.
وی با اشاره به اینکه از نظر یونیسف سنین کمتر از ۱۸ سال به عنوان کودک معرفی می شوند، گفت: البته این کودک به معنای خردسال بودن نیست بلکه نوجوانان ما را نیز در بر می گیرد و ما در این برنامه (شهر دوستدار کودک) باید تلاش کنیم، فضای عمومی شهر را به فضایی امن و مناسب برای کودکان و فعالیتهای مختلف آنان تبدیل کنیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورا خاطر نشان کرد: ما در راستای دستورالعمل وزارت کشور برای تحقق این هدف باید برنامه ریزی مناسب را تدارک ببینیم تاشهر رشت تا درلیست شهر دوستدار کودک قرارگیرد و برای این منظور همه دستگاه های اجرایی به ویژه دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و آموزشی و از جمله فعالان اجتماعی و نیز شماها می توانید ما را در این راه یاری دهید.
عاقل منش در پایان سخنانش خواستار تحصیل علم و اخلاق توامان برای همه دانش آموزان به ویژه منتخبان آنها در شوراهای دانش آموزی شد و برای این عزیزان آرزوی موفقیت نمود.
فاطمه شیرزاد:
شوراهای دانش آموزی زمینه ساز مسئولیت پذیری دانش آموزان در آینده است
فاطمه شیرزاد یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این ‌نشست با تاکید بر اهمیت‌ مشارکت جوانان در فعالیتهای اجتماعی اظهار داشت: من امروز بسیار خوشحالم که در جمع شما عزیزان هستم و امروز روزی خاطره انگیز برای من است. امیدوارم هر یک از شما در مسئولیت های مهم در آینده در جهت خدمت به جامعه موفق و سربلند باشید.
وی ادامه داد: شما در شوراهای دانش آموزی زمینه ساز مسئولیت پذیری و مشارکت اجتماعی خود در آینده هستید.
شیرزاد با تاکید بر اینکه هر یک از شما رای اکثریتی را داشته اید، گفت: بدون شک دانش آموزان مدارسِ شما هم بهترین انتخابها را داشته اند تا بتوانند بر دامنه فعالیتهای اجتماعی خود با همکاری شما بیافزایند.
رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت همچنین خاطر نشان کرد: ما در شورای شهر با وجود همه مشکلات تنها به توسعه شهری می اندیشیم و شما می توانید یکی از فاکتورهای مهم‌ توسعه انسانی شهرمان باشید. شما با توسعه فکر، دانش و توانمندیهایتان می توانید ما را در انجام وظایف یاری دهید تا همه با هم بتوانیم مشکلات موجود در شهر را مرتفع کنیم.
اخلاقی: نگاه ما به دانش آموز تنها برای تحصیل علم نیست بلکه برای آنها جایگاه اجتماعی تعریف کرده ایم
اخلاقی معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان با تبریک روز معلم به محمد حسن عاقل منش که او را از همکاران خود در زمینه آموزش و پرورش دانش آموزان معرفی کرد، گفت: این نشست را به فال نیک می گیریم و از حسن سلیقه آقای عاقل منش تشکر می کنیم.
وی تاکید کرد: آموزش و پرورش امروز دانش آموزان را به اینکه کیف و کتابی بردارند و به کلاس درس بیایند، خلاصه نمی بیند بلکه برای آنها جایگاه اجتماعی تعریف کرده و اینکه می بینید امروز دانش آموزان پای صندوق رای می روند و منتخبان خود را برای حضور در شوراهای دانش آموزی در جهت انجام کارها و برنامه های اجتماعی و مسئولیت های مهم برمی گزینند، ناشی از این نگاه است.
وی افزود: اینکه مقام معظم رهبری برای جوانان در گام دوم انقلاب جایگاهی ویژه قائل هستند و این موضوع را در بیانیه خود مورد تاکید قرار می دهند، این مساله برای ماه چراغ راه است و جلسه امروز هم می تواند دوراندیشی و نگاه دقیق آقای عاقل منش را نشان دهد که به خوبی به این جایگاه و نقش جوانان در مسوولیتهای اجتماعی توجه داشته اند.
اخلاقی ادامه داد: هم اکنون مجلس دانش آموزی در استان گیلان تشکیل شده و اولین نشست خود را نیز برگزار نموده و ان شاءالله مصوبات آن در حوزه مدیریت شهری را هر چه باشد ما به شورای شهر رشت تقدیم‌ می کنیم.
وی در پایان از اعضای شورای دانش آموزی خواست تا پیگیر موضوعی که رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا برای شهر دوستدار کودک مطرح کرد، باشند.
در ادامه برخی از اعضای شوراهای دانش آموزی حاضر در این برنامه دیدگاه های خود را در باره موضوعات مورد بحث مطرح کردند و سپس از ۱۲ رئیس شورای دانش آموزی مدارس ناحیه یک و دو رشت و شماری از فرهنگیان با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.
 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا