آخرین خبرهااستان ها

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت خبرداد : توجه جدی به مفاخر و شخصیت‌های مهم فرهنگی با ارایه طرحی ویژه در کمیسیون فرهنگی شورا

جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی
به گزارش تدبیرشرق،  جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی در آخرین شنبه از سال ۹۷ به حضور رییس و اعضای کمیسیون و مدیران شهرداری برگزار می گردد.
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا با اشاره به روزهای پایانی سال ۹۷ بیان نمود: امیدوارم در سال ۹۸ با عنایت و لطف خدا بتوانیم مشکلات موجود را یک به یک با موفقیت از پیش رو برداریم.
محمد حسن عاقل منش با ابراز تاسف نسبت به حادثه تروریستی و کشتار مسلمانان تصریح نمود: حادثه ای که اتفاق افتاد با هیچ عدله ای قابل توجیه نیست و کشتار گروهی از انسان های مومن در خانه امن خداوند فارق از هر گرایشی به لحاظ انسانی نیز نکوهیده است. این ضایعه اسفبار را به تمام مسلمانان و همچنین جامعه جهانی تسلیت عرض می نمایم.
وی همچنین شهادت حسین جوینده یکی از مدافعین حرم را در حین مراحل آموزشی را به خانواده و مردم انقلابی شهر رشت تسلیت گفت.
فرهام زاهد عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با انتقاد از زمان بر بودن برخی از نام گذاری های معابر افزود: برخی از درخواستها برای نامگذاری معابر مشمول زمان میشوند. به جهت احترام به افراد و درخواست هایی که وجود دارد می باست پرونده در اسرع وقت بررسی و اگر مشکلی در پرونده وجود داشت به متقاضی اعلام شود.
نامگذاری برخی از معابر در سطح شهر رشت از جمله دستورات جلسه بود که نامها یک به یک بررسی ومصوب گردید.
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا در خصوص طرح اعطای قبر به مشاهیر، مفاخر و هنرمندان شهر رشت تصریح نمود: هنرمندان بر گردن ما حق دارند و این حق برای دیگر اقشار زحمتکش و موثر در جامعه نیز وجود دارد و امروز بر اساس پیشنهادی که از سوی آقای فرهام زاهد، عضو کمیسیون فرهنگی ارائه شد، این طرح بررسی خواهد شد.
فرهام زاهد عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا شهادت حسین جوینده مدافع حرم را به خانواده و مردم شهید پرور رشت تسلیت گفت و در ادامه با اشاره به حادثه تروریستی در نیوزلند بیان نمود: در جوامعی که یک حمله ساده با چماق را تروریستی قلمداد می کنند، عجیب است در برابر چنین حادثه اسفباری به شکل عادی رفتار می کنند. حادثه ای که برای هر انسانی با هر تفکر و دیدگاهی دردناک خواهد بود.
 
وی در خصوص ارائه طرح اعطای قبر به مشاهیر، مفاخر و هنرمندان شهر رشت بیان نمود: وقتی هر طرحی ارائه می شود، موافقت و مخالفت افراد مختلف امری عادی میباشد ولی آن چیزی که آزاردهنده است مخالفت عده ای بدون بررسی طرح است. باید فارق از اینکه چه فردی طرح را ارائه نموده خود طرح را بدون در نظر گرفتن سلایق فردی بررسی نمود.
عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا با اشاره به دلایل ارائه این طرح بیان نمود: با تعامل و همکاری ما بین سازمان آرامستان شهرداری رشت و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان و با توجه به اهمیت جایگاه مفاخر و هنرمندان این شهر در جامعه پیشنهاد می شود، پس از فوت این بزرگواران فرآیند اعتای قبر و خدمات کفن و دفن به صورت رایگان انجام پذیرد، تا مشاهیر، مفاخر و هنرمندان این شهر با حفظ شان و جایگاه شان در کمال آرامش به خاک سپرده شوند.
فرهام زاهد در خصوص طرح اعطای قبر به مشاهیر، مفاخر وهنرمندان شهر رشت از آقای دکتر فاضلی مدیر کل اداره ارشاد اسلامی گیلان، آقای سهراب راستگو رییس سازمان آرامستان های شهرداری رشت، هنرمندان و اهالی خانه فرهنگ گیلان و آقای امیر مصباح معاون هنری اداره ارشاد اسلامی استان گیلان برای همکاری در این طرح قدردانی نمود.
در ادامه اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی به بررسی بودجه سال ۹۸ سازمان فرهنگی و ورزشی پرداختند.
در پایان اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی اولویت های ارائه شده از سوی سازمان سیما منظر برای سال ۹۸ را بررسی نمودند و خواستار اهتمام سازمان برای اجرای پروژه ها بر اساس اولویت ها شدند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا