آخرین خبرها

فرماندار: نقشه راه توسعه فرهنگی و اجتماعی آستارا تدوین می شود

به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش روز شنبه در جلسه شورای اجتماعی آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: عفاف و حجاب و آموزش حقوق شهروندی از مباحث شورای اجتماعی آستاراست و در کارگروه عفاف و حجاب باید اثرات بد حجابی توسط دستگاه های عضو این کارگروه بررسی و جهت رفع آسیب های آن برنامه ریزی شود.
وی اظهار کرد: با هماهنگی های صورت گرفته با مسئولان مرتبط، آستارا را در استان گیلان به عنوان آزمونه اجرای حقوق شهروندی پیشنهاد شده است تا با تربیت مدرسان و ارائه آموزش های مهارتی، در این حوزه عمل کنیم.
وی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی روستاها نیز باید در شورای اجتماعی بخشداری ها پیگیری شود، افزود: بالا رفتن سن ازدواج، افزایش طلاق، گرایش جوانان به مواد مخدر و جرائم خشن از آسیب های روستاها و شهرهاست.
رنجکش با بیان این که در عالی ترین سطح مدیریت نظام و برنامه ششم توسعه به کاهش آسیب های اجتماعی تاکید شده است متذکر شد: در آستارا نیز به منظور پیشگیری از آسیب ها باید دستگاه های اجرایی وارد عمل شوند.
فرمانده نیروی انتظامی آستارا نیز در این جلسه گفت: سال گذشته 163 نفر در رابطه با سرقت، 119 نفر در رابطه با جرائم اقتصادی و مالی، 976 با جرایم مربوط به مواد مخدر و یکهزار و 934 نفر در خصوص جرائم عمومی و خرد در شهرستان آستارا دستگیر شده بودند.
سرهنگ رسول عزیزی با اشاره به اینکه در سال گذشته به سه هزار و 737 نفر تذکر در حوزه امر به معروف و نهی از منکر داده شده بود، افزود: به منظور کاهش آسیب های اجتماعی باید در حوزه های مختلف، فرهنگ سازی شود و برخورد نیروی انتظامی آخرین مرحله عمل باشد.
وی اضافه کرد: با توجه به موقعیت مرزی آستارا و ورود اتباع خارجی به این شهرستان باید فرهنگ اسلامی بیش از پیش ترویج یابد.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و یکی از 20 شهر گردشگرپذیر کشور است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار دهنده : بابایی
7105 / 7124 / 6030

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا