استان ها

تامین امنیت جانی گردشگران از اولویت های ستاد ساماندهی سواحل آستاراست

ستاد ساماندهی سواحل

یونس رنجکش عصر جمعه در بازدید از نوار ساحلی آستارا در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: مدیران مرتبط با ستاد ساماندهی سواحل آستارا وظیفه دارند نسبت به تامین امکانات لازم برای ایمنی گردشگران اقدام و با تمام توان در این زمینه تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: استقرار ناجیان غریق و نیروهای امداد و نجات از مهمترین اقداماتی است که باید در طرح های سالمسازی و مناطق خطر آفرین نوار ساحلی آستارا انجام شود.

رنجکش با تقدیر از ناجیان غریق و نیروهای امداد و نجات آستارا اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده از اوایل خرداد ماه شاهد ساماندهی و حضور این نیروها در نوار ساحلی آستارا هستیم و در طول این مدت به ویژه در تعطیلات نیمه خرداد شاهد تلاش های خوب آنان در کنترل حوادث در دریا و نجات جان گردشگران بوده ایم.

وی افزود: تمام مناطق ساحلی شهرستان آستارا در حوزه های شهری با مدیریت شهرداری های آستارا و لوندویل و در حوزه های روستایی با مدیریت دهیاری های ساحلی اداره می شود و این مدیران، مسئولیت اجرای طرح های سالمسازی و کنترل مناطق خطر آفرین را دارند.

رنجکش تصریح کرد: در کنار تامین امنیت جانی گردشگران از سوی دستگاه های مسئول، رعایت نکات ایمنی، حضور نیافتن در مناطق پر خطر و استفاده از طرح های سالمسازی از نکات مهمی است که گردشگران باید به آنها توجه کنند.

فرماندار آستارا با تاکید بر اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی در نوار ساحلی توسط دستگاه های عضو کارگروه های ستاد ساماندهی سواحل آستارا، اضافه کرد: باید تلاش شود با اجرای برنامه های سرگرم کننده فضای مناسبی برای استفاده گردشگران در سواحل فراهم شود.

رنجکش افزود: خدمات مطلوب در طرح های سالمسازی موجب انگیزه بهتر برای استفاده از این طرح ها و پرهیز از حضور در مناطق خطر آفرین می شود و مدیران طرح های سالمسازی باید جذابیت های لازم را در طرح ها فراهم کنند.

وی استقرار ناجیان غریق در تمام مکانهای عمومی و اقامتی مشرف به دریا توسط مالکان این اماکن را ضروری خواند و افزود: براساس مصوبات ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان و شهرستان آستارا و تاکیدات وزارت کشور، مسئولیت هرگونه حادثه ای برای گردشگران در این مناطق در صورت استقرار نیافتن ناجی بر عهده مدیران این اماکن است.

فرماندار آستارا در پایان بازدید از اقدامات انجام گرفته توسط نیروهای انتظامی، نجات غریق، جمعیت هلال احمر و سایر عوامل در تعطیلات نیمه خرداد در سواحل آستارا تقدیر کرد.

از 12 خرداد ماه، 35 ناجی مرد و زن در محدوده طرح های سالمسازی سفیر امید، صدف، بخش لوندویل و نقاط خطرآفرین آستارا مستقر شده اند.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و 18 کیلومتر نوار ساحلی در غرب استان گیلان قرار دارد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا