آخرین خبرها

پارک جنگلی بی بی یانلو آستارا پاکسازی شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا عصر چهارشنبه در حاشیه این اقدام فرهنگی به خبرنگار ایرنا گفت: تعدادی از محیط بانان، دهیاران، نیروهای مرزبانی و گروه های مردم نهاد، 2 و نیم تن زباله را از طبیعت جمع آوری و به محل دفن زباله آستارا منتقل کردند.
محمدرضا روشنی افزود: رها کردن زباله های غیر قابل بازیافت در طبیعت از آسیب های جدی است و گردشگران باید با همراه داشتن کیسه های زباله در مدیریت پسماند همت کنند.
بابک باستانی بخشدار مرکزی آستارا نیز در این آئین گفت: ریختن زباله در فضای عمومی خیانت به سلامت مردم است و حفاظت محیط زیست با توجه به فرهنگ غنی کشور ما باید در جامعه نهادینه شود.
وی افزود: اینگونه اقدامات باید از حالت نمادین خارج شود و در بسیاری از کشورهای دنیا ، حفاظت محیط زیست به عنوان یک ارزش اجتماعی در فرهنگ مردم نهادینه شده است.
وی خاطرنشان کرد: در روستاهای بخش مرکزی آستارا محل هایی در کوچه ها و خیابان های اصلی برای جمع آوری زباله ها در نظر گرفته شده و زباله ها توسط دهیاری ها جمع آوری و به محل دفن منتقل می شود.
برنامه های هفته محیط زیست با شعار من با طبیعتم از 15 تا 21 خرداد ماه برگزار می شود.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد و در این شهرستان روزانه به طور میانگین 120 تن زباله تولید و در منطقه داداش آباد در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود.
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در آستارا ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا از برگزاری برنامه های قرآنی ماه مبارک رمضان در 50 کانون فرهنگی و هنری مساجد این شهرستان با شرکت بیش از یک هزار نفر خبر داد.
ابوطالب جوان گفت: جمع خوانی قرآن، آموزش روخوانی و احکام، طرح خادمان قرآنی، خوشنویسی آیات، مسابقه نقاشی آیات ویژه کودکان، تئاتر و سرود و محافل انس با قرآن از برنامه های کانون های مساجد در ماه مبارک رمضان است.
وی افزود: در آستارا 87 مسجد فعال است و استفاده از ظرفیت های هر منطقه در اجرای برنامه های قرآنی و شناسایی و تکریم فعالان قرآنی، هدف فعالیت کانون های فرهنگی و هنری است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
2007/7105 / 7124

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا