آخرین خبرهااستان ها

اختلاف ۷ میلیار تومانی در آمار ارائه شده توسط سه مسئول کمیته امداد گیلان| جوادزاده اظهارات حجت الاسلام آزمایش را تایید کرد!

تدبیرشرق/جالب است که محمدرضا جوادزاده معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گیلان هم همانند حجت الاسلام و المسلمین حامد آزمایش رئیس ستاد زکات کمیته امداد استان گیلان، زکات سال ۹۶ را در گیلان حدود ۱۵ میلیارد تومان ارزیابی می کند اما جناب محمدی، مدیرکل کمیته امداد گیلان زکات پرداخت شده توسط مردم گیلان را در سال ۹۶ کمتر از ۸ میلیارد تومان عنوان کرده و اختلاف در آمار ارائه شده را به علت جوگیر شدن زیرمجموعه های خود می داند! آیا از نظر جناب محمدی، جوادزاده هم جوگیر شده بود؟ اگر اینطور بوده، چرا تمام جوگیر شده ها مبلغ مشابهی را به عنوان زکات سال ۹۶ بر زبان می آورند؟!

به گزارش خزرآنلاین، چند هفته ای بیشتر از برگزاری جلسه شورای زکات استان گیلان نمی گذرد. جلسه ای که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و جمعی از مدیران عضو ستاد زکات در دفتر امام‌جمعه برگزار شد و علیرضا محمدی، مدیرکل کمیته امداد استان گیلان، در آن زکات پرداخت شده توسط مردم گیلان را در سال ۹۶ هفت میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان دانست و گفت: دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات فطریه بوده است.

این اظهارات در حالی مطرح شد که حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حامد آزمایش، رئیس ستاد زکات کمیته امداد استان گیلان با بیان اینکه کمیته امداد به‌عنوان دبیرخانه زکات مسئولیت ثبت و ضبط این فریضه الهی را دارد، گفته بود: سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان زکات در گیلان جمع‌آوری شد که سهم استان از زکات فطریه نزدیک به سه میلیارد تومان بود.

قابل تامل اینکه اختلاف ۷ میلیاردی در اظهارات این دو مسئول کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان وجود داشت. اختلاف چشمگیری که واکنش علیرضا محمدی، مدیرکل کمیته امداد استان گیلان را در پی داشت. وی در گفتگو با خبرنگار خزرآنلاین با بیان اینکه در هر سازمانی مدیرکل، تمام کننده است و حرفی که مدیرکل می زند باید مبنا قرار بگیرد، گفت: ممکن است برخی از زیر مجموعه ها بروند در روستایی حرفی بزنند یا در یک جلسه ای جوگیر شوند و حرفی بزنند!

اگرچه محمدی، تلویحاً اظهارات حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حامد آزمایش، رئیس ستاد زکات کمیته امداد استان گیلان را ناشی از جوگیر شدن وی دانست اما بی تردید اختلاف حساب ۷ میلیاردی چیزی نبود که بتوان آن را با این اظهارات توجیه کرد.

قضیه اما وقتی جالب می شود که بدانیم برخی رسانه های خبری در سال ۹۶ هم از قول محمدرضا جوادزاده معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گیلان میزان زکات پرداخت شده را در ۹ ماه ابتدایی این سال بالغ بر ۱۵ میلیارد عنوان کردند! به عبارت دیگر، جوادزاده هم مانند حجت الاسلام و المسلمین آزمایش میزان زکات سال ۹۶ را بیش از ۱۵ میلیارد تومان دانسته بود. حتی خود سایت کمیته امداد گیلان هم در گزارشی میزان زکات ۹ ماه اول سال ۹۶ را از قول جوادزاده، بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان عنوان کرده است.

ابهام در آمار زکات در گیلان

نکته دیگر اینکه خبرگزاری ایسنا در اقدامی عجیب صفحه ای که اظهارات حجت الاسلام آزمایش در آن منتشر شده بود و در خبر قبلی مورد استفاده خزرآنلاین قرار گرفته بود را از خروجی خود حذف کرد! البته این صفحه همچنان در موتور جستجوی گوگل وجود دارد اما وقتی به صفحه موردنظر مراجعه می شود، تمام محتویات آن پاک شده است!

اظهارات حجت الاسلام آزمایش در ایسنا

 

 

اکنون باید از مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان پرسید آیا همچنان بر درستی حرف خود مبنی بر اینکه زکات پرداخت شده توسط مردم گیلان در سال ۹۶ هفت میلیارد و نهصد میلیون تومان بوده، پافشاری می کند؟ چگونه دو مسئول کمیته امداد گیلان هر دو متفق القول زکات سال ۹۶ را حدود ۱۵ میلیارد تومان ارزیابی می کنند اما جناب محمدی زکات پرداخت شده همان سال را کمتر از ۸ میلیارد تومان عنوان کرده است؟! این اختلاف ۷ میلیاردی در آمار به چه علت بوده است؟ آیا از نظر جناب محمدی، جوادزاده هم جوگیر شده بود؟ اگر اینطور است، چرا تمام جوگیر شده ها مبلغ مشابهی را به عنوان زکات سال ۹۶ بر زبان می آورند؟!

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا