آخرین خبرها

پادشاه شطرنج قاره آسیا مهمان تابستانه همدان ۲۰۱۸

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایرنا، در حقیقت با موافقت فدراسیون جهانی شطرنج (فیده)، فدراسیون شطرنج ایران پس از میزبانی این رقابت ها در اصفهان و تبریز، برای سومین بار به عنوان میزبان رقابت های قهرمانی جام ملت های قاره آسیا در سال ۲۰۱۸ انتخاب گردید.
مسابقات شطرنج جام ملت های قاره آسیا به عنوان معتبرترین تورنمنت بین المللی در سطح این قاره از اهمیت بسیار بالایی بهره مند است و هر ۲ سال یکبار برگزار می شود.
خوب ترین های هر کشور آسیایی در قالب تیم ملی جواز حضور در این رقابت ها را پیدا می نمایند و همگی جزء نابغه های شطرنج با رنکینگ بالای ۲ هزار و ۷۰۰ می باشند.
برپایی این مسابقات به طور تیمی بوده و قرار است طی روزهای ۳ تا ۱۳ مرداد سال جاری به میزبانی شهر همدان برگزار شود.

** همدان سومین میزبان ایرانی تاریخ جام ملت های قاره آسیا
میزبانی همدان برای این رخداد با اهمیت در حالی صورت می پذیرد که قبل از این قرار بود مسابقات در کشور بنگلادش و با حضور ۱۴ کشور آسیایی برگزار شود.
با انصراف بنگلادش، دو کشور ایران و عربستان تقاضاکننده برپایی این رقابت ها گردیدند که سر انجام فیده با درخواست کشورمان برای این میزبانی موافقت کرد.
این برای سومین بار است که رقابت های شطرنج جام ملت های قاره آسیا به میزبانی ایران برگزار می شود. کشورمان قبل از این و در سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ به ترتیب در شهرهای اصفهان و تبریز میزبان این رخداد بود.
یکی از امتیازهای میزبانی این رقابت ها این است که قرار شده ۲ تیم به نمایندگی از کشورمان هم در بخش آقایان و هم در بخش زنان شرکت کنند.

** صفحه شطرنج دروازه ورود گردشگران بیگانه به همدان
همدان در تابستان سال کنونی میزبانی های متعددی را در رقابت های ملی و بین المللی شطرنج برعهده دارد.
ریاست هیات شطرنج همدان در این باره به ایرنا اظهار کرد: از مرداد تا شهریورماه میزبان سه رخداد با اهمیت داخلی و بین المللی هستیم.
احمد علی بابایی اضافه کرد: پس از برپایی رقابت های جام ملت های قاره آسیا، از هجدهم مرداد سال کنونی میزبان جشنواره قهرمانی کشور در بخش مردان هستیم و پس از آن از ۲۶ مرداد تا دوم شهریور باید رقاب های بین المللی اوپن ابن سینا را برگزار کنیم.
وی اضافه کرد: این سه رخداد با اهمیت زمینه حضور صدها شطرنج باز معروف داخلی و بیگانه به استان را مهیا می سازد که هر یک از شطرنج بازان توان دارند سفیران معرفی جاذبه های گردشگری همدان در سطح کشور و جهان باشند.

** پادشاه مهره های شطرنج میهمان رخداد ۲۰۱۸
علی بابایی در ادامه اظهار کرد: در رقابت های جام ملت های قاره آسیا چیکده ای از خوب ترین های قاره کهن در قالب تیم های ملی کشورهای خود به همدان عزیمت می کنند.
وی اضافه کرد: علاوه بر این در رقابت های اوپن ابن سینا نیز خوب ترین های جهان عازم همدان می گردند ضمن اینکه در سال های قبل هم پذیرای خوب ترین های جهان بودیم.
علی بابایی افزود: با قرار گرفتن این بازی ها در تقویم سایت فدراسیون جهانی و افزایش تعداد شطرنجبازان بیگانه، ارزش رقابت ها نیز دوچندان می شود.
وی یادآور گردید: پارسال شاهد حضور قهرمانان جهان در اوپن ابن سینا بودیم و سال کنونی نیز با شرایط بهتری پذیرای قهرمانان جهان می باشیم.

**ورزش خوب ترین وسیله معروف سازی همدان ۲۰۱۸
انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در سال ۲۰۱۸، فرصتی طلایی را برای رونق صنعت گردشگری ورزشی در این استان مهیا ساخته است و باید توجه داشت که میزبانی رقابت های ورزشی در سطح بین المللی نیز توان دارد خوب ترین وسیله تبلیغات و معروف سازی این رخداد به شمار برود.
در حقیقت حضور ورزشکاران معروف مجال خوبی است تا این قشر سفیران معرفی خصوصیات گردشگری شهر همدان در کشور خود باشند کما اینکه در رشته شطرنج طی سال های گذشته و در قالب رقابت های اوپن ابن سینا شاهد این اتفاق بودیم.
شطرنجبازان مطرح بیگانه با گرفتن عکس و فیلم از جاذبه های گردشگری همدان و انتشار آن در صفحات شخصی خود در فضای سایبری، با استقبال پرشمار مخاطب های خود همراه بودند و همین عکس ها و فیلم ها از طریق بازنشر در صفحات سایر اعضاء فضای سایبری به طور وسیع انجام گرفت.
انتشار فیلم و تصویرهایی از منطقه های بکر گردشگری و تاریخی همدان توسط چهره های معروف شطرنج جهان در حاشیه رقابت های اوپن ابن سینا در تابستان سال گذشته نیز انعکاس خوبی در معرفی جاذبه های گردشگری این شهر داشت.
به همین مقصود است که میتوان از حجم ها و زیرساخت های بالقوه ورزش و طبیعت همدان با بهره مندی از مجال ایجاد شده رخداد فراملی همدان ۲۰۱۸ برای توسعه و رونق گردشگری ورزشی بهره مند گردید.

** میزبانی باید برازنده اسم و نشان همدان باشد
ریاست هیات شطرنج همدان اعتقاد دارد: میزبانی جام ملت های قاره آسیا باید برازنده اسم و نشان همدان باشد و از همین رو احتیاج به پشتیبانی های همه جانبه دارد.
وی اضافه کرد: تمامی مجوزهای قانونی از سوی شورای برون مرزی وزارت کشور، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون شطرنج صادر گردیده و سازگاری های لازم نیز با مسئولین اجرایی استان همدان انجام شده است.
علی بابایی افزود: خیلی از شهرهای ایران خواستار اخذ میزبانی بودند اما فدارسیون به علت برپایی شایسته میزبانی های بین المللی در همدان قبول کرد تا این شهر میزبان جام ملت ها شود.

علی بابایی افزود: میزبانی این رقابت ها بزرگترین گام در معرفی همدان به عنوان پایتخت گردشگری قاره آسیا محسوب می شود چون که هریک از شرکت کنندگان جزء اشخاص معروف کشور خود به شمار می روند و حضورشان توان دارد مبلغ زیبایی های گردشگری همدان برای معرفی دست کم در سطح قاره آسیا باشد.
وی اضافه کرد: در این رقابت ها مسئولین بین المللی شطرنج نیز حضور می یابند ضمن اینکه سایت های معتبر و رسمی شطرنج در سطح بین المللی در کنار رسانه های داخلی به پوشش رقابت ها می پردازند.
۷۵۲۰/۲۰۹۰

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا