بین الملل

صدراعظم اتریش به نماد خصومت با اسلام مبدل شده هست

تورک و بلومبرگ به اظهارات هفته گذشته سباستین کورتس صدراعظم اتریش مبنی بر تعطیلی هفت مسجد در این کشور عکس العمل نمایش داد و اظهار کرد: اتریش امروز به یک بمب آماده منفجر شدن در قاره اروپا مبدل شده است.
وی گفته بود: صدراعظم اتریش گرایش راست تندرو دارد و تفکرات نژادپرستانه در وی درونی شده است به به صورتی که این روزها با خیالبافی، اظهارات گروه های نژاد پرست را تکرار می کند.
وی تاکید کرد: کورتس فرد با اهمیت و اثرگذاری در اروپا نیست اما کشورش اتریش با کارکرد وی این روزها به نماد اسلام ستیزی مبدل شده است.
وی تصریح نمود: تعطیلی مساجد توان ندارد اقدام مناسب در حل مشکلات مورد اشاره صدراعظم اتریش باشد لکن از طریق مذاکره و اظهار کرد و گو هر اشتباهی را که امکان دارد در یک مسجد رخ دهد، میتوان حل کرد.
جمعه گذشته سباستین کورتس صدراعظم اتریش در یک نشست مطبوعاتی در وین اعلام نمود که این کشور هفت مسجد مربوط به مسلمین ترکیه را به سبب 'نقض قوانین کشور' تعطیل و حدود ۶۰ امام جماعت این مساجد را اخراج می کند.
وی در این باره با بیان این که 'جامعه موازی، اسلام سیاسی و کشاندن مردم به سوی افراط گرایی دینی در کشور ما(اتریش) جایی ندارد'، اعلام نموده است که تصمیم به بستن این مساجد و اخراج امامان جماعت به دنبال تحقیقات مسئولین امور دینی درباره عکس ها مربوط به اجرای نمایشی در یک مسجد تحت پشتیبانی مالی ترکیه اتخاذ شده است.
بنا بر ادعای رسانه های اتریش، در این عکس ها عده ای از کودکان مسلمان در داخل این مسجد دوئل گالیپولی را که بین نیروهای امپراتوری عثمانی و نیروهای متفقین در جریان جنگ اول جهانی روی داد و باعث برتری قوای عثمانی گردید، بازسازی می کنند.
مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در عکس العمل به این تصمیم اتریش، این اقدام را نشان دهنده میزان نژادپرستی و خصومت با اسلام از جانب بعضی کشورها و سیاستمداران اروپایی عنوان نمود.
وی علاوه بر این اضافه کرد: سیاستمداران نژادپرست و اسلام ستیز، در آینده اروپا را به پرتگاه های پرخطر دیگری خواهند برد.
پروفسور علی ارباش ریاست سازمان امور دیانت ترکیه نیز تصمیم دولت اتریش را یک اشتباه بسیار بزرگ و در تضاد با اعتبار های حقوق بشر و آزادی دین و عقیده دانست و خواستار عقب نشینی از اجرای این تصمیم گردید و اظهار کرد: همه آدم ها حق برپایی به صورت آزاد آیین های عبادی و دینی خود را دارند.
ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه نیز روز جمعه گذشته در عکس العمل به این تصمیم دولت اتریش اظهار کرد: تعطیلی هفت مسجد و اخراج امامن جماعت از این کشور یکی از نتیجه های خیز عوام گرایی نژاد پرستانه و اسلام هراسانه در اروپا و به ویژه اتریش است.
بکیر بوزداغ معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه نیز در ارتباط با این رخداد اظهار کرد: این تصمیم دولت اتریش به معنای فوت دین، آزادی و وجدان در اروپا است.
خاورم/۱۹۰۵

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا