آخرین خبرها

اظهارات ترامپ و کیم جونگ اون پس از دیدار تاریخی/ شروع نشست همراه با هیات دیپلماتیک

به گزارش تدبیرشرق به نقل از گروه خبر خبرگزاری برنا، دونالد ترامپ ریاست جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کشور کره شمالی بعد از ۴۱ دقیقه نشست دوطرفه پشت درهای بسته، برابر دوربین های خبرنگاران ظاهر گردیدند.

دو طرف بعد از دست تکان دادن برای خبرنگاران وارد نشست بهمراه هیات دیپلماتیک خود گردیدند.

ترامپ ابراز امیدواری نمود که طرفین با مشارکت یکدیگر به مسائل مد نظر خواهند پرداخت و «اون» در جواب با تاکید بر چالش های پیش رو تصریح نمود که به مشارکت با ریاست جمهوری آمریکا ادامه خواهد داد.

ترامپ قبل از شروع نشست دوطرفه خود با «اون» اظهار کرد: احساس خیلی خوبی دارم. ما اظهار کرد و گویی عالی خواهیم داشت و بسیار موفق می باشیم.

علاوه بر این «اون» در مورد این دیدار تاریخی اظهار کرد: رسیدن به این نقطه ساده نبود…

در این نشست، «مایک پمپئو» وزیر خارجه، «جان کلی» ریاست کارکنان کاخ سفید، و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا ترامپ را معیت می کنند.

بعد از اظهار کرد و گوهای اولیه، گفتگوها هیات های دیپلماتیک دو طرف به ریاست سران دو کشور با خارج شدن خبرنگاران شروع گردید.

ترامپ و اون نخستین دیدار سران آمریکا و کشور کره شمالی را در تاریخ بعد از ماه ها جنگ لفظی و تبادل الفاظ و لقب های فحش آمیز برگزار می نمایند.

آمریکا و کشور کره شمالی در ۶۵ سال گذشته و بعد از جنگ کره ۵۳-۱۹۵۰ تاحالا دشمنان سرسخت یکدیگر شمرده می گردیدند.

بیشتر از دو هزار و ۵۰۰ خبرنگار و نمایندگان رسانه های بیگانه از کشورهای متفاوت این رویداد تاریخی را پوشش خبری می دهند.

هردو مذاکره کننده دارای شخصیتی غیرقابل حدس می باشند و به همین سبب هیچ کس واقعا نمی داند که بعد از این نشست، چه رخدادی روی خواهد داد. هر احتمالی وجود دارد، امکان دارد اطلاعیه ای در مورد انتهاء رسمی جنگ کره صادر گردد و یا با خارج شدن ناگهانی یکی از طرفین از جلسه، گفتگوها به شکست انجامد.

سنگاپور کمتر از یک ماه گذشته برای این گفتگوها انتخاب گردید و در مدت یک هفته رسانه ها خبر ها مستمری را در مورد این نشست به سراسر جهان مخابره کردند.

به نظر می آید جزئیات محتوای این دیدار در هاله ای از راز و راز بر جای بماند و یا اینکه دست کم بعدها منتشر گردد و در شرایط کنونی تنها سرفصل هایی از مباحث کلی به جهان ارسال گردد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا