بین الملل

سفیران اتحادیه اروپا از تعرفه های تجاری واشنگتن انتقاد نمودند

به گزارش تدبیرشرق به نقل از روز شنبه ایرنا به نقل از روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، سفیران اروپایی در این نامه تصریح کردند: مثل هر همکاری دیگری، چشم انداز اقدام یکجانبه یک طرف به آسیب شریک دیگر، کل ارتباطات دوطرفه را به خطر می اندازد.
««دونالد ترامپ» ریاست جمهوری آمریکا اردیبهشت ماه اعلام نمود که تعرفه های ۲۵ درصدی را بر واردات فولاد و ۱۰ درصدی را بر آلومینیوم وارداتی از اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک اعمال می کند.
بروکسل (مقر اتحادیه اروپا) که بر علیه این اقدام واشنگتن به سازمان تجارت جهانی شکایت کرده علاوه بر این از برنامه اقدام متقابل وضعیت تعرفه های همانند بر کالاهای ساخت آمریکا خبر داده هست.
سفرای اتحادیه اروپا و نماینده این اتحادیه در واشنگتن در نامه خود اعلام نموده اند که دو طرف بازنده وضعیت تعرفه ها هستند، زیرا آمریکا بیشتر از هر کشوری از خرید و فروش با ما (اتحادیه اروپا) سود می کند.
سفرا در این نامه به «پنج حقیقت» در ارتباطات اتحادیه اروپا و آمریکا اشاره کرده اند، نخست این که دو طرف با همکاری یکدیگر بزرگ ترین و ثروتمندترین بازار را در جهان دارند.
دوم، سرمایه گذاری اتحادیه اروپا در آمریکا زیادتر از جانب مقابل در کشورهای عضو اتحادیه هست. طبق این گزارش، سرمایه گذاری مستقیم اتحادیه اروپا در آمریکا ۲٫۵۶ ۵۶ تریلیون دلار هست در حالی که آمریکا منحصرا ۲٫۳۸ ۳۸ تریلیون دلار در این اتحادیه سرمایه گذاری کرده هست.
سوم، در اروپا سیاستی تحت عنوان «کالاهای اروپایی بخرید» برای رقابت با شرکت های آمریکایی وجود ندارد و این اتحادیه هزاران مانع تجاری و کاغذبازی در تجارت را کنسل کرده هست.
چهارم، اتحادیه اروپا به عنوان مقصد کلیدی صادرات آمریکا سال ۲۰۱۶ کالاهایی به اعتبار ۲۶۹٫۶ ۶ میلیارد دلار از این کشور وارد کرد.
صادرات خدمات آمریکا به اتحادیه اروپا نیز به عنوان زیربنای اقتصاد نوین، ملحق شده طی سال ها افزایش یافته و سال ۲۰۱۶ به ۲۳۱ میلیارد دلار دست یافته هست.
پنجم، قیمت تعرفه های اتحادیه اروپا ثابت، متوازن و قابل حدس هست.
در ادامه این نامه آمده هست: اتحادیه اروپا سرمایه گذاری بیشتری در آمریکا دارد و خدمات بیشتری را از این کشور خریداری می نماید و کارگران آمریکایی بیشتری را به خدمت می گیرد.
« «اعمال تعرفه ها بر واردات فولاد و آلومینیوم اتحادیه اروپا، به عنوان وارداتی که اعتبار خارق العاده ای دارد و از صنعت های با اهمیت آمریکا پشتیبانی می کند، گامی با اهمیت در مسیر پشتیبانی از تولیدات داخلی هست. این مبحث در مورد صنعت خودروسازی اروپا هم صدق می کند که دربردارنده سرمایه گذاری میلیاردی در آمریکا و ایجاد میلیون ها مجال شغلی هست.»
»سفیران اروپایی و نماینده اتحادیه اروپا در واشنگتن در این نامه علاوه بر این از آمریکا خواستند بر مسائلی که به سود دو طرف هست من جمله کوشش مشترک در برطرف اشکالات بازار، حرکت به سوی نظام تجاری عادلانه در جهان، بهبود دسترسی به بازارها، پشتیبانی از حقوق اموال معنوی و کاهش متقابل تعرفه ها معطوف گردند.
ترامپ به دستاویز «تهدیدها بر علیه امنیت ملی» افزایش تعرفه ها را اعلام نمود که با اعتراض شدید اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک رو به رو گردید.
این مبحث به نزاع تجاری شدیدی میان آمریکا و متحدانش مبدل شده و از آن به عنوان مقدمه ای بر شروع «جنگ جهانی تجاری» اسم برده می گردد. این اختلافات بر اجلاس دو روزه سران هفت کشور برتر صنعتی – اقتصادی (جی ۷) دربردارنده آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، انگلستان و آمریکا و کانادا در شهر کبک این کشور نیز سایه انداخته هست که امروز انتهاء می یابد.
اروپام**۹۱۵۸** ۱۵۱۶

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا