آخرین خبرها

ترامپ: نیازی به نصیحت های شومر نیست

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایرنا، ترامپ در صفحه توییتر خود درج کرد: اوباما، شومر و پلوسی هیچ کاری در مورد کشور کره شمالی انجام ندادند و اکنون شومر به من در مورد اجلاسی که دمکرات ها هرگز موفق به برپایی آن نشدند، می گوید که چکار کنم. شومر در رابطه با کشور کره شمالی و ایران شکست خورد، ما به نصیحت وی نیازی نداریم.
ریاست جمهوری آمریکا ماه پیش به رغم مخالفت های جهانی از برجام خارج گردید.
توییت ترامپ در عکس العمل به سخنان روز پنجشنبه شومر در جواب به سخنان ترامپ در مورد تدارک برای دیدار با رهبر کشور کره شمالی، منتشز شد. ریاست جمهوری آمریکا، خود را برای این دیدار بسیار آماده شرح کرد.
شومر نیز در مخالفت با این سخنان اظهار کرد: در حالی که موشک های قاره پیما و کلاهک های اتمی در اختیار کشور کره شمالی هست، شرایط برای مذاکره با ابتکار شخصی و نه بر طبق برنامه، بسیار پرخطر هست.
دیدار دونالد ترامپ ریاست جمهوری آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کشور کره شمالی قرار هست ۲۲ خرداد ماه در سنگاپور برگزار گردد. چین می خواهد با اعزام یک جت جنگنده، رهبر کشور کره شمالی را برای برپایی این دیدار در سنگاپور اسکورت کند.
آن سوتر در کاخ سفید، نخست وزیر ژاپن با اعلام اینکه موضع های کشورش در ازای کشور کره شمالی با آمریکا یکسان هست، اظهار کرد: مصمم هستم که سر انجام با کیم جونگ اون در مورد ربوده شدگان ژاپنی و موشک ها مذاکره مستقیم دارا باشم.
ترامپ نیز خالی سازی کشور کره شمالی از جنگ افزار ها اتمی را در اولویت دیدار خود با رهبر این کشور برشمرد و اظهار کرد: اگر این کار انجام نشود، تحریم ها برداشته نخواهد گردید.
در همین حال، «مون جائه این» ریاست جمهوری کره جنوبی که برای انجام گفتگوها اتمی بین آمریکا و کشور کره شمالی به صورت جد لابی کرده، با رهبر کشور کره شمالی دیدار داشته هست تا امکان نشست بین ترامپ و اون را زنده نگه دارد. ریاست جمهوری کره جنوبی بعد از دیدار با رهبر کشور کره شمالی، از تمایل کیم جونگ اون برای مشارکت در جهت صلح و انتهاء مقابله با آمریکا، خبر داده هست.
اروپام**۹۱۰۹**۱۶۶۳**

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا