بین الملل

خیز تعطیلی فروشگاه های زنجیره ای در انگلستان

بااین حال سیاستمداران انگلیسی، بویژه مخالفان برگزیت بشدت دلواپس پیامدهای اقتصادی متاثر از خارج شدن از اتحادیه اروپا می باشند.
« «مارک کارنی» ریاست بانک مرکزی انگلستان اخیراً طی اظهاراتی در مجلس عوام افشا کرد که رأی مردم این کشور به خارج شدن از اتحادیه اروپا ۴۰ میلیارد پوند به اقتصاد انگلستان خسارت زده است.
وی تصریح نمود که اقتصاد انگلستان ضعیف تر از حدس های بانک مرکزی قبل از برپایی همه پرسی برگزیت عمل کرده است.
او که از مخالفان برگزیت محسوب می شود افزود که رشد اقتصادی امروز انگلستان نزدیک به ۲ درصد از دوران قبل از برپایی همه پرسی برگزیت کاهش یافته است. این در حالی است که به گفته کارنی بانک مرکزی و دولت انگلستان مشوق های قابل ملاحظه ای را در جهت کاهش شوک متاثر از خارج شدن از اتحادیه اروپا هزینه نموده است.
علاوه بر این جدیدترین گزارش صندوق بین المللی پول (IMF) نیز حدس کرده است که کارکرد اقتصادی انگلستان به سبب خارج شدن از اتحادیه اروپا، طی ۲سال آینده نسبت به سایر کشورهای عمده اروپایی ضعیف تر می باشد.
بعضی نظرسنجی ها بیانگر از آن است که با نزدیک شدن مورخ خارج شدن انگلستان از اتحادیه اروپا و نوسانات اقتصادی متاثر از آن، دیدگاه مردم این کشور تغییر کرده است. آخرین نظرسنجی صورت گرفته در انگلستان توسط موسسه یوگو نشان می دهد که برای نخستین بار بعد از رأی تاریخی مردم انگلستان به خارج شدن از اتحادیه اروپا، آمار مخالفان برگزیت در مقایسه با حامی های آن به میزان بسیاری زیاد شده است.
این نظرسنجی بیانگر از آن است که ۴۷ درصد مردم انگلستان خارج شدن از اتحادیه اروپا را اشتباه می دانند و در برابر، ۴۰ درصد مردم این کشور همچنان قبول کننده برگزیت می باشند.
هم زمان بحث برپایی همه پرسی در مورد توافق پایانی انگلستان با اتحادیه اروپا بالاگرفته است. الن دانکن معاون وزیر برگزیت انگلستان امروز طی اظهاراتی در جلسه ای در برلین با اشاره تصمیم قاطع دولت انگلستان برای خارج شدن از اتحادیه اروپا از احتمال برپایی یک همه پرسی خبر داده است.
بنا به اعلام دولت انگلستان، این کشور رسماً در ماه مارس میلادی از اتحادیه اروپا خارج خواهد گردید. دو طرف کوشش می نمایند تا ماه اکتبر آینده در مورد توافق برگزیت به تفاهم دست یابند تا قبل از خارج شدن انگلستان از اتحادیه اروپا، این توافق را به تصویب پارلمان های اروپا و انگلستان برسانند.
اروپام ** هـ ن **۳۴۰۴

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا