آخرین خبرها

ترامپ: عفو خودم “حق مسلم” من هست

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، با این که به گفته زیادی از کارشناسان این دو مدعا از طرف دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا مبنای قانونی قوی ندارند، چنین اظهاراتی نشانگر آن هست که او دفاع از خود در مقابل تحقیقات در مورد تبانی کمپین انتخاباتی اش با روسیه را تشدید کرده هست.

ترامپ در توییتر خود درج کرد: همان طور که شمار متعددی از کارشناسان حقوقی گفته اند، من حق مسلم دارم که عفو خودم را اعلام کنم، اما به چه سبب باید چنین کاری کنم زمانی که هیچ خطایی انجام نداده ام؟

این اولین بار هست که دونالد ترامپ قدرت عفو خود را مطرح می نماید و این مسئله ای هست که قبل از این هیچ گاه در دادگاه صورت نگرفته هست.

این سخنان در حالی طرح شده هست که کاخ سفید و تیم رابرت مولر، بازرس مخصوص رسیدگی به پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا برای فاز پایانی قضایی احتمالی بر سر اظهار کرد وگوی ترامپ با بازرسان و احتمال متهم شدن او به دنبال این تحقیقات آماده می گردند.

سندرز اضافه کرد: در کمال خوشبختی رییس جمهور هیچ کار خطایی انجام نداده و در نتیجه به اعلام عفو احتیاج ندارد.

از طرف دیگر چاک گراسلی، ریاست کمیته قضایی سنای آمریکا در عکس العمل به این سخنان ترامپ اظهار کرد: اگر به ریاست جمهور گفته شده توان دارد خودش را عفو کند، بادی وکیل دیگری اختیار کند.

وی تاکید کرد: اگر من ریاست جمهور ایالات متحده آمریکا بودم و وکیلی داشت که به من اظهار می کرد توان دارم خودم را عفو کنم قطعا وکیل تازه ای اختیار می کردم.

انتهای پیام

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا