آخرین خبرها

پلیس اروپا به مراکز رسانه ای داعش حمله کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مقام های چند کشور اروپایی و نیز کانادا و آمریکا در یک عملیات هماهنگ تلاش کردند تا فعالیت رسانه ای گروه تروریستی داعش در اروپا و آمریکا را متوقف کنند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، پلیس اروپا (یوروپل) روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گذشته به اهدافی که گفته شده از خبرگزاری داعش (اعماق) حمایت و به این خبرگزاری در پوشش اخبار کمک می کنند ، حمله کرده است.
براساس این گزارش، پلیس عملیاتی در کشورهای بلژیک، بلغارستان، فرانسه، رومانی، هلند، انگلیس، کانادا و آمریکا علیه عناصر و شبکه های اطلاع رسانی اعماق داعش انجام داده است.
‘راب وینرایت’ مدیر اجرایی پلیس اروپا گفت: در این عملیات، ضربه کاری به توانایی های داعش در انتشار محتوای الکترونیکی و ترویج افکار افراط گرایانه میان جوانان اروپایی وارد شد.
وی افزود: هدف از این عملیات هماهنگ شده، ازبین بردن ابزار تبلیغاتی داعش بود که انجام شد.
شمار زیادی از عناصر تکفیری که در سوریه و عراق به داعش پیوستند از اتباع کشورهای اروپایی بودند.
پیش تر شبکه خبری دویچه وله آلمان در گزارشی اعلام کرده بود، ۱۰ هزار سلفی هم اکنون در آلمان زندگی می کنند که از این افراد ۷۰۰ نفر جزو عناصر خطرناک برای امنیت آلمان به شمار می آیند.
این شبکه خبری در گزارش خود افزوده است: پس از شکست داعش در عراق و سوریه هزاران تن از آن ها از جمله یک هزار و ۲۰۰ نفر به فرانسه و ۹۷۰ نفر به آلمان بازگشتند.
کشورهای اروپایی که خود در جنگ سوریه با حمایت از گروه های تروریستی مانند داعش زمینه فعالیت های شرورانه این گروه ها را فراهم کردند، هم اکنون در مواردی به قربانی توطئه خود تبدیل شدند.
صدها تن از شهروندان اروپایی در کشورهایی مانند، فرانسه، انگلیس و بلژیک درعملیات تروریستی داعش کشته شدند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا