آخرین خبرها

مردم آستارا در سالروز غروب خورشید جماران، عزاداری خیابانی کردند

به گزارش خبرنگار ایرنا امروز سوگواری مردم وفادار شهرستان آستارا در سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با شکوه تمام برگزار شد و روزه داران در اجتماع بزرگ با پوشیدن لباس های سیاه و با در دست داشتن پرچم های عزا و عکس های امام (ره) عشق و علاقه خود را به پیر جماران نشان دادند.
مردم با تشکیل دسته های عزاداری از رو به روی سپاه ناحیه آستارا تا مصلی نماز جمعه این شهر حرکت و عزاداری کردند.
امام جمعه آستارا در آئین سالروز ارتحال امام (ره) در مصلی نماز جمعه این شهرستان با اشاره به اینکه حضرت امام (ره) عبد صالح خداوند بود، اضافه کرد: امام (ره) با نفس زکیه و با مبارزه بی امان خود، خواب را از چشمان ظالمان و کاخ نشینان ربود.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در مباحث فقهی، فلسفی، عرفانی و اخلاقی استاد بود، افزود: او در مکتب سیاسی خود، قائل به آزادی‌های مذهبی، اجتماعی، خصوصی و فردی بود و این آزادی در چارچوب شرع معنا پیدا می کند و نمونه آن را در انتخابات شاهد بودیم.
وی با بیان اینکه قدرت امام (ره) نشات گرفته از قدرت الهی بود، اظهار کرد: امام از سال 1342 فریاد ظلم ستیزی ، مبارزه با نابرابری ها و ناعدالتی ها را سر داد و با یقین به قدرت الهی حرکت انقلابی خود را به پشتوانه مردم آغاز کرد و در سال 1357 طومار نظام استکباری را در هم پیچید.
حافظ نیا بیان کرد: امام (ره) حتی در دوران تبعید نیز از رسالت خود دست بردار نبود و با وجود تفرقه افکنی های شرق و غرب با جدیت، سیر حرکت انقلابی مردم را رصد و مدیریت می کرد.
وی اضافه کرد: امام (ره) با وحدت و انسجام مردم، نظامی را بنا کرد که با اتکاء بر آرای مردم از مشروعیت الهی برخوردار است.
وی معرفی و تبیین ابعاد شخصیتی امام (ره) را به نسل امروز ضروری خواند و گفت: امام انسانی خداجو، رئوف و پشتیبان فقرا و مستمندان بود.
مداحی و ذکر مصیبت سالروز ارتحال جانسوز امام (ره) از دیگر بخش های این آئین بود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا