آخرین خبرهااستان هااسلایدرسیاسی

مردم کسانی را انتخاب می‌کنند که مورد تایید فعالان سیاسی باشد | جامعه باید بداند حزب ندای ایرانیان در قبال معضلات اجتماعی موضع دارند

اعضای حزب ندای ایرانیان، تشکیلات گیلان با علی‌اصغر جمشیدنژاد، معاون سیاسی استاندار گیلان دیدار کردند.در این دیدار اعضای این حزب به دغدغه‌های منطقه‌ای و کشوری خود در حوزه‌های مختلف پرداختند.

تدبیرشرق/اعضای حزب ندای ایرانیان، تشکیلات گیلان با علی‌اصغر جمشیدنژاد، معاون سیاسی استاندار گیلان دیدار کردند.در این دیدار اعضای این حزب به دغدغه‌های منطقه‌ای و کشوری خود در حوزه‌های مختلف پرداختند.

علی‌اصغر جمشید‌نژاد با اشاره به مطالب مطرح شده بیان داشت: در بخش عمده‌ای از این مباحث تقریبا می‌شود گفت که با اندک تفاوت‌هایی حرف من نیز همین است، دو نکته وجود دارد و آن اینکه ما در واقع برای پیشبرد اهدافمان چه باید بکنیم.

او ادامه داد: همچین دوستان حزب ندای ایرانیان در اشاراتی به توصیف وضعیت از لحاظ اقتصادی پرداختند و یا تفاوت‌‌ها با دولت احمدی‌نژاد را مطرح کردند و به این مقایسه‌ها پرداختند. اینها مفاهیم خیلی مهمی است که باید حداقل به عنوان مساله ذهنی برای خودمان حل کنیم و بعد قدرت تاثیر‌گذاری در جامعه‌ای داشته باشیم که شدیدا نیازمند به حل‌وفصل و طرح این گفتمان‌ها است.

جمشیدنژاد با اشاره به اینکه اگر جامعه ما به این نتیجه برسد که تفاوتی بین دولت احمدی‌نژاد و روحانی وجود ندارد، قاعدتا ترجیح می‌دهد که احمدی‌نژاد را انتخاب کند ادامه داد: دلیل آن هم روشن و مبرهن است. احمدی‌نژاد بر اساس برداشت ما نسبت به نوع عملکرد و رفتاری که در دولت، در تصمیم‌گیری‌هایش داشت تهدید جدی برای اصل نظام بود و باعث به انحراف رفتن انقلاب و همچنین از بین رفتن سرمایه‌ها می‌شد مثلا منافع بخشی از اقشار جامعه خصوصا طبقه ضعیف را فراهم می‌کرد ولی عملا در جهت منافع ملی نبود و به چیزی ختم نمی‌شد.

او تاکید کرد: سرمایه‌های کشود در دوران احمدی نژاد هدر می‌رفت بدون اینکه ماحصلی داشته باشد.

معاون استاندار گیلان گفت: تمام نظام‌هایی که در دنیا حاکم هستند و انجام وظیفه می‌کنند، یک سیستم تحت عنوان مالیه عمومی دارند و همه شبیه هم هستند کسب درآمد و هزینه کردن در اولویت‌هایی که به منافع ملی برمی‌گردد مانند توسعه، امنیت، راه، آبادانی و تعاریف جدیدی که در دولت‌های رفاه به وجود آمده است مانند بیمه و درمان و غیره از ابتدای تاریخ این‌گونه بوده که از مردم مالیات گرفته می‌شد و برای مملکت هزینه می‌‌کردند.

او ادامه داد: یارانه‌های احمدی‌نژاد دقیقا عکس این بود؛ یعنی از منابع عمومی استفاده می‌شد و بین مردم توزیع می‌شد و این تاحدی مشکل کم‌ درآمدها را حل می‌کرد، اما عملا تخریب منابع عمومی بود.

جمشیدنژاد گفت: باید عملکرد را دید نه شعارها را. در آن دوران چه قشری احساس آرامش می‌کرد؟ فراموش نکنیم مشکلاتی که مدام برای مردم ایجاد می‌شد از حبس و زندان و کهریزک. اکنون خیلی متفاوت است. واقعیت این است که آنجا اراده بر این بود که زبان توجیه با زورگویی همراه بود. الان رئیس دولت چنین می‌گوید؟ مردم را خس و خاشاک خطاب می‌کند؟ یا حق اعتراض را جزئی از حقوق مردم می‌داند؟ این نوع نگاه ماست؛ حالا اینکه چقدر در عمل توفیق داشته باشیم و اینکه چقدر با اهداف ما سازگار است، مفاهیم جداگانه‌ای است.

معاون استاندار گیلان با بیان اینکه این دولت شعاری را تحت عنوان کنترل تورم مطرح کرد گفت: دولت در طول حاکمیت خود توانست این تورم را تا حدی کنترل کرده و میزان آن را کاهش دهد که یک دفعه تغییر ایجاد شد و تفاوت‌هایی به وجود آمد. این مساله نیاز به تجزیه و تحلیل درستی دارد تا علت آن را بفهمیم.

او ادامه داد: خیلی از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که مادامی که دلار در جایگاه واقعی یعنی بر اساس مکانیزم بازار تعریف نشده باشد، عملا دچار خطاهایی در رویکردها می‌شویم که از کنترل ناتوان می‌مانیم از جمله بحث قاچاق کالا و ارز.

جمشیدنژاد تاکید کرد دولت نباید خیلی در مناسبات اقتصاد و بازار دخالت کند زیرا در سنوات گذشته، هیچگاه راهگشا نبوده و مانند مسکنی بوده که در دوره‌ای کوتاه توانسته این مشکل را کنترل کند.

معاون سیاسی استاندار گیلان در ادامه با اشاره به مسائل و دغدغه های سیاسی مطرح شده از سوی اعضای حزب ندای ایرانیان گفت: به عنوان اولین رخداد، انتخابات مجلس شورای اسلامی را پیش رو داریم. مردم چه کسی را انتخاب می‌کنند؟ فرمایشات دوستان ناظر بر این است که احتمالا اوضاع خوبی نیست. من می‌خواهم عرض کنم که مردم کسی را انتخاب می‌کنند که مورد تایید شما فعالان سیاسی است، شمایی که تحلیل می‌کنید، متفاوت نگاه می‌کنید، در قبال جامعه احساس مسئولیت می‌کنید.

او تاکید کرد: ماحصلِ نوع نگاه و نوع تحلیل و انتخاب و راهکارهای شما و امثال شما که در قالب احزاب کار می‌کنید، می‌شود نمایندگان مجلس شورای اسلامی.

جمشیدنژاد گفت: اگر به دنبال هم‌افزایی باشید، باید ببینید در جامعه چه کسانی از لحاط فکری به شما نزدیک‌ترند. سایر احزاب نقاط مشترکی با شما دارند. زمانی شما موفق هستید که بتوانید بر اساس فصل مشترکی که با هم دارید با یکدیگر کار کنید.

او ادامه داد: نکته دیگر اینکه قدرت خود را دست‌کم نگیرید و این قدرت باید اعمال شود. من فکر می‌کنم دو کار به عنوان منشا قدرت شما تعریف شده است.

معاون استاندار گیلان با بر شمردن دو کار با عناوین اینکه مردم شما را همیشه ببینند، نه فقط در انتخابات؛ یعنی آنچه برای مردم مهم است شما به آن اهتمام بورزید. مردم بدانند که حزب ندای گیلان در برابر معضلاتی مانند خشکسالی، سیل، اعتیاد، ترافیک، زنان خودسرپرست و … چه موضعی دارد و چه اقداماتی در قبالش انجام می‌دهد. اگر به مردم این احساس را بدهید که با مردم و با مشکلات مردم زندگی می‌کنید، یقینا بیشترین قدرت را در بین مردم دارا خواهید بود.

او همچنین افزود: باید اثبات وجود کنید. حتما می‌دانید که اطلاعات لحظه‌ای به فروش می‌رسد و آن که زودتر به اطلاعات و دانش دسترسی داشته باشد آن را گران‌تر می‌فروشد. باید همواره در حال کسب اطلاعات و دانش باشید تا اگر کسی مساله‌ای داشت توانایی حل آن مسایل را داشته باشید.بدین ترتیب نیازمند شما می‌شوند. ولی اگر این توانایی ارائه راه حل نداشته باشید، مسلما کسی نیازمندتان نیست.

جمشیدنژاد تاکید کرد: بر اساس نگاهی که من دارم، باید به مطالبی که برای هر کداممان مهم است، توجه کنیم و مسائل مهم یکدیگر را از آن خود بدانیم. باید بتوانیم این تبادل را انجام دهیم و نیازمند به هم‌افزایی هستیم تا ظرفیت وجودی خود را برای کارهای بزرگ افزایش دهیم و زمانی این محقق می‌شود که بتوانیم همدیگر را تحمل کنیم، این ظرفیت‌سازی را جدی بگیریم.

او در پایان گفت: در نکته آخر اینکه امام جمعه رشت در نماز جمعه مطلب ارزشمندی عنوان کرد که «من امام جمعه همه هستم و متعلق به هیچ جریانی نیستم. گروه‌ها و احزاب را قبول دارم و در مقابل فعالیت احزاب قرار نمی‌گیرم.»

جمشیدنژاد تاکید کرد: این سخن باید واکنش مثبت احزاب را برانگیزد. ما شدیدا نیازمند به این هستیم که احزاب وجهه واقعی از جامعه باشند.

جمشیدنژاد با بیان اینکه متاسفانه احزاب دچار نوعی آرمانخواهی غیرمبتنی بر واقعیت‌های جامعه می‌شوند گفت: حزب باید از نوع مردم باشد و برداشت درستی از طبقات جامعه داشته باشد تا بتواند موفق شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا