استان ها

ورود هشت میلیون گردشگر به استان گیلان در ایام نوروز/ قلعه رودخان و ماسوله بیشترین بازدید را داشتند

تدبیرشرق/حمید رضا آذررپور  معاون گردشگری اداره کل میزاث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در گفتگو با گیل خبر در رودسر گفت: از ۲۶ اسفند تا ۱۳ فروردین بالغ بر  هشت میلیون و۸۰۴ هزار و۳۱۳ نفر مسافرین اقامت کننده با رشد۲۶ ممیز ۲۸ درصد رشد امسال گردشگر در گیلان داشته ایم.

وی افزود: در طی این مدت ۸۶۶ نفر گردشکر خارجی از کشورهای آلمان، فرانسه و آذربایجان  داشته ایم که این رقم نسبت به مدت مشابه۴۹٫۸۳ درصد رشد نشان می دهد.

آذرپور در  ادامه افزود: همچنین ۲میلیون و ۵۲۴ هزار چهارصد و ۵۴ نفر بازدید از موزه ها وبنا های تاریخی در گیلان داشته اند که این رقم ۸۵٫۳۲ در صد افزایش را نسبت به سال گذشته نشان می دهد که بیشترین بازدیدها از  قلعه رودخان، شهرک تاریخی ماسوله، تالاب بین المللی انزلی وتله کابین لاهیجان بوده است.

بگفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری گیلان گیلان بعد از مازندران بیشترین آمار گردشگری را به خود اختصاص داده است .

وی در انتها گفت: ۱۰۰۰ غرفه صنایع دستی گیلان در ۷۰ نقطه استان، ۷۲۰ ساعت جشنواره فرهنگی در ۲۰ نقطه استان گیلان و دوهزار و۸۸۱مورد بازرسی نطارت در سطح استان گیلان  توسط سازمان میراث فرهنگی استان اجرا شده است.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا