آخرین خبرها

استاندار گیلان: انتخابات در سلامت کامل برگزار شد/مردم در انتخابات حضوری همراه با دانایی داشتند

محمدعلی نجفی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا مشارکت مردم استان در این دوره از انتخابات را در مقایسه با کشور بیشتر عنوان کرد و افزود: درصد مشارکت در گیلان ، نزدیک به 83 درصد است.
وی با اشاره به اینکه در روند برگزاری انتخابات نیروهای دست اندر کار خوب عمل کردند، افزود: با تلاش و کوشش ، هماهنگی و برنامه‌ریزی دقیق و بدون وقفه، انتخابات را در سلامت کامل برگزار کردیم.
استاندار گیلان خاطرنشان کرد: زیبایی انتخابات روز 29 اردیبهشت ماه امسال این بود که مردم در فضایی آرام و با نشاط در پای صندوق‌های اخذ رأی حضور یافتند و این موفقیت متعلق به مردم است.
نجفی گفت: مردم با حضور مقتدرانه با علم و دانایی و همچنین با اهداف مشخص، پیام همبستگی ملت ایران را به جهانیان اعلام کردند.
وی خاطرنشان کرد: بداخلاقی های اخیر به این معناست که عده ای هنوز پیام روشن ملت ایران را درک نکرده اند و در انجام محاسبات خود در خصوص مطالبات جامعه، دچار خطاهای استراتژیک هستند.
وی با بیان اینکه در گیلان بیشتر از 69 درصد به حجت الاسلام روحانی رای داده اند، اضافه کرد : آرای بیشتر از سال 92 مردم گیلان به گفتمان دکتر روحانی و این علاقمندی آنها ، تکالیف ما را برای خدمت بیشتر می‌کند.
نجفی افزود: افزایش آرای حجت الاسلام روحانی در گیلان با وجود تلاش های بی وقفه عده ای به منظور نادیده انگاشتن دستاوردهای دولت بدست آمد و مردم به خوبی نشان دادند که کدام روش را برای اداره‌ کشور می‌پسندد.
یک میلیون و 889 هزار و 655 نفر در استان واجد شرایط رأی دادن در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بودند که از مجموع واجدین شرایط رأی دادن در انتخابات، 41 هزار و 66 نفر شامل رأی اولی ها می شد.
حجت الاسلام روحانی در گیلان، 69.3 درصد از آراء مردم استان را کسب کرد که نسبت به سال 1392 ، 260 هزار نفر معادل 13 درصد بیشتر است؛ تعداد آراء مأخوذه‌ حجت الاسلام روحانی در گیلان ، یک میلیون و 43 هزار و 285 نفر بوده است. .
تعداد آرای مأخوذه‌ حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی نیز 442 هزار و 728 نفر معادل 29.2 درصد، سید مصطفی میرسلیم 17 هزار و 603 نفر معادل 1.1 درصد و سید مصطفی هاشمی طباء هفت هزار و 750 نفر معادل 0.5 درصد است.
یک میلیون و 889 هزارو 655 نفر واجدین شرایط رای دادن در استان بودند که آرای ماخوذه از صندوق ها یک میلیون و 563 هزارو 732 رای بوده است.
خبرنگار: مریم سلیمانی**انتشاردهنده: کبیری
7296/2007

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا