آخرین خبرها

طرح فست در مدارس ابتدایی خرم آباد اجرا می شود

طرح فست در مدارس ابتدایی خرم آباد اجرا می شود

به گزارش خبرآنلاین لرستان، فرید بهرامی با اعلام این خبر افزود: طرح فست ‘همکاری خانه و مدرسه’ یکی از ۱۰ طرح موفقی است که در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در برخی از کشورهای جهان اجرا و نتایج ثمربخشی هم در پی داشته است.

وی خاطر نشان کرد: این طرح به همکاری مشترک ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی، دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل’UNODC’ اجرا می شود.

بهرامی با تاکید بر اینکه طرح فست به دنبال تقویت روابط خانوادگی و ایجاد یک رابطه صمیمی بین اعضای خانواده است، ادامه داد: در این برنامه فرصت هایی برای والدین فراهم می شود تا با شرکت در جلسات هشت گانه مدتی را صرف بازی انفرادی با کودک خود کنند.

وی تصریح کرد: در این طرح کودکان هم سن و سال در ارتباط با یکدیگر قرار می گیرند تا از این طریق به حمایت از همدیگر بپردازند و متوجه شوند که در وظیفه سنگین مراقبت، تربیت و بزرگ کردن کودکان خود تنها نیستند.

بهرامی تاکید کرد: این طرح به منظور استحکام رابطه والدین با کودک، کودک با کودکان دیگر، والدین با خانواده، والدین با والدین دیگر و والدین با نهادها و سازمان ها مربوط است.

وی افزایش حمایت از توسعه شبکه خانوادگی مانند توسعه سرمایه اجتماعی، بهبود پیشرفت تحصیلی فرزندان، افزایش میزان توجه و دقت و کاهش استرس، افزایش عوامل محافظتی در مراقبت از کودکان، بهبود توانایی والدین برای گوش دادن به فرزندان و برقراری ارتباط ، کاهش تمسخر و پرخاشگری در مدرسه و پیشگیری از مشکلات بهداشت روانی کودکان را از دیگر هدف های این طرح به شمار آورد.

۴۶

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا