آخرین خبرها

شعر مهمترین راهکار انتقال پیام انقلاب است

به گزارش خبرآنلاین لرستان، حجت الاسلام حمید رضا حنان در آغاز این همایش که با حضور شاعران مطرح خرم آباد در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری استان برگزار شد ، ضمن تبریک فرارسیدن سالگرد پیروز انقلاب اسلامی ، گفت : همچنان که مستحضر هستید انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام (ره) و به پشتوانه ی مردم و با هدف تحقق استقلال سیاسی ، استقلال فرهنگی و استقلال اقتصادی به پیروزی رسید .

وی افزود: رهبر معظم انقلاب معظم انقلاب بارها فرموده اند که «هنوز به اهداف مطلوب نرسیده ایم» و حال این سوال پیش و که دلیل آن چسیت ؟ در پاسخ باید گفت که مقوله ی زمان ، علم و عقلانیت در رسیدن به اهداف بسیار مهم است و ما تقریبا یک دهه است که به طور جدی به دنبال تحقق اهداف اقتصادی انقلاب با محوریت اقتصاد مقاومتی هستیم

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه ضمن تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه، به ذکر روایتی از حضرت فاطمه زهرا (س) پرداخت و گفت : ایشان در پاسخ به این سوال که چه دلیلی بر شایستگی حضرت علی (ع) برای امامت و رهبری جامعه ی اسلام بعد از پیامبر اکرم (ص) وجود دارد ، می فرمایند که « من تعجب می کنم که چگونه فراموش کرده اید پدرم بارها و بارها می گفت بهترین کسی که بعد از خود ، او را به عنوان رهبر و امام می شناسم علی است.

حنان ادامه داد: در ادامه ی این روایت آمده است که حضرت زهرا (س) در پاسخ به این سوال که چرا حضرت علی (ع) برای احقاق حق خود برنخواست ، فرموده اند که « مثل امامت مثل کعبه است و مردم به دور کعبه طواف می کنند و نه کعبه به دور مردم ، اگر حق به صاحبش سپرده می شد امروز با مشکل مواجه نبودیم .

وی در بخش پایانی سخنان خود به اهمیت شعردر تاریخ تحولات بشر پرداخت و گفت: به عنوان نمونه سروده های اوایل انقلاب بیشترین اهمیت و تاثیر را در تشویق مردم داشت و هنوز هم این اشعارهمچون نسیمی تازه بر روح آدمی می وزد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در پایان تصریح کرد: شاعران لرستانی و به خصوص شعرایی که به زبان بومی شعر می سرایند در کشور استثنا هستد.

لازم به ذکر است: اولین همایش شعر “فجر فاطمی ” به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن شعر و ادب خرم آباد و با همکاری امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان و اداره کل کانون پرورش فکری لرستان ، صبح امروز با حضور شاعران مطرح خرم آباد، برگزار شد.

۴۶

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا