آخرین خبرها

۱۳ بهمن؛ روز جهانی تالاب‌ها/ عیسی‌کلانتری: محیط زیست را با قوانین اشتباه نابود کرده‌ایم

۱۳ بهمن؛ روز جهانی تالاب‌ها/ عیسی‌کلانتری: محیط زیست را با قوانین اشتباه نابود کرده‌ایم

جامعه > محیط زیست – رییس سازمان محیطزیست گفت: مشکلات اصلى محیط زیست قوانین و سیاست هاى متضادى است که بر محیط زیست تحمیل شده است. او افزود: دلسوزان، فعالان و سمن هاى محیط زیست همراهى و همکارى کنند وگرنه قوانین محیط زیست را نابود خواهد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، امروز روز جهانی تالاب‌ها در ایران است. کنوانسیون بین المللی رامسر در ۲ فوریه ۱۹۷۱-۱۳ بهمن ۱۳۴۹ در شهر رامسر به تصویب رسید و این روز به نام روز جهانی تالاب‌ها نام‌گذاری شد.
بر همین اساس، صبح امروز مراسم روز جهانی تالاب‌ها در سازمان محیط زیست برگزار شد.

عیسى کلانترى در مراسم با اشاره به اینکه ما محیط زیست را با قوانین اشتباه نابود کرده ایم، گفت: مشکلات اصلى محیط زیست قوانین و سیاست هاى متضادى است که بر محیط زیست تحمیل شده است. او افزود: دلسوزان، فعالان و سمن هاى محیط زیست همراهى و همکارى کنند وگرنه قوانین محیط زیست را نابود خواهد کرد.

کلانتری ادامه داد: تالاب هاى ما پس از انقلاب بخاطر سیاست هاى غلط تخریب شدند. شعار استقلال آزادى را در رفتار با طبیعت کامل اجرا کردیم و طبیعت را نابود کردیم. رییس سازمان محیط زیست در ادامه به چالش‌های روز محیط زیستی ایران اشاره کرد و گفت: با توجه به کمبود آب پیشنهاد ممنوعیت توسعه فضاى سبز در کلانشهرها را ارائه کردیم.

او با تاکید بر اینکه، ادامه رفتارهاى غیر محیط زیستى فعلى یعنى نابودى محیط زیست کشور، گفت: با توسعه بى برنامه کشاورزى حقآبه هاى محیط زیست تخصیص داده نمى شود. براى حفظ کشور باید به یک سرى مسائل نه گفت. او ادامه داد: بالاخره وزیر محترم کشاورزى قانع شدند که مشکل کمبود آب وجود دارد. به چه علت به مردم نگوییم مشکل کمبود آب داریم؟ تا اطلاع رسانى شفاف نداشته باشیم تغییر رفتار هم نخواهیم داشت.

کمترین بارش طی ۶۷ سال گذشته را داشته‌ایم
همزمان ابوالفضل آبشت مدیر ملی طرح حفاظت از تالابهای ایران می‌گوید: کمترین بارش طی ۶۷ سال گذشته را داشته‌ایم و سالی سخت پیش‌روی محیط زیست است.
ابوالفضل آبشت گفت: هامون صابری و هیرمند، هامون پوزک، شادگان و هورالامیه و هور موسی، نیریزر و کمجان، دورگه سنگی و شورگه و یادگارلو و مجموعه تالاب انزلی جزوه لیست مونترو یعنی تالاب‌های در معرض خطر قرار دارند. او ادامه داد: هر سال انتطار داشتیم که در این زمان، تالاب‌های کشور آبگیری شود اما امسال این اتفاق نیفتاده است.
آبشت تاکید کرد: دریاچه ارومیه از ابتدای فصل بارش تاکنون (ابتدای بهمن ماه) تغییر تراز نداشته و این تغییرات بسیار محدود و در حدود ۵ سانت بوده است.

۴۲۴۲

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا