آخرین خبرها

بزرگداشتی برای سه هنرمند پیشکسوت در جشنواره فجر

بزرگداشتی برای سه هنرمند پیشکسوت در جشنواره فجر

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در سی‌وششمین دوره برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، برای سه تن از پیشکسوتان این حوزه مراسم تقدیر و بزرگداشتی برگزار خواهد شد.

در کاتالوگ این جسنواره که در اولین روز به چاپ رسید و توزیع شد نام سه هنرمند تئاتری که قرار است مراسم بزرگداشتی برای آن‌ها در اختتامیه برگزار شود، مشخص شده است.

احمد دامود، کارگردان، بازیگر، پژوهشگر، مترجم و مدرس دانشگاه است. او دانش آموخته کارشناسی روانشناسی از دانشگاه تبریز، ارشد ارتباطات جمعی سینما و تلویزیون از دانشگاه کلمبیا آمریکا و کارشناسی ارشد آموزش تئاتر از دانشگاه لوبولا آمریکا است.

هوشنگ آزادی‌ور تاکنون فیلم‌های مستند بسیاری ساخته است و همچنین دستی در نگارش و شعر نویسی دارد. او چند سالی به تهیه و کارگردانی فیلم مستند پرداخت و سپس چند سالی هم در تئاتر فعالیت کرد. آزادی‌ور در سال ۱۳۵۴ برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و از دانشگاه بیل مدرک کارشناسی ارشدش را در رشته تهیه و تولید فیلم دریافت کرد. او از سال ۱۳۶۱ در کنار مستندسازی به ترجمه متون تئاتری و سینمایی پرداخت و ۱۰ جلد کتاب ترجمه و یک جلد کتاب درباره هنر سنتی ایران تألیف کرد. او همواره در کنار ساختن فیلم و ترجمه کتب، مقالاتی را در زمینه سینما و تئاتر در مجلات هنری منتشر کرده است .

جمشید خانیان، داستان‌نویس،نمایشنامه‌نویس و پژوهشگر است. او در کنار داستان‌نویسی به شکل جدی و مستمر نمایشنامه نیز می‌نویسد«یک نیمروز در اتاق بازجویی» و «پرگار» از جمله آثار او است که بارها روی صحنه تئاتر رفته‌اند.

۵۷۲۴۲

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا